Vovegog Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Hei! Oppgraderte for litt siden til Windows 10, og må si jeg er ganske fornøyd alt i alt. Er bare én ting som irriterer meg litt, spesielt da med prioritering av hvor maskinen bruker kraft og manuell re-distribuering av denne kraften. Før var det nok å gå inn i oppgavebehandleren og høyreklikke og sette prioritet. Hvorfor vil jeg re-distribuere kraften spør du? Vel, jeg har for vane å se på YouTube/Twitch/Netflix mens jeg spiller - da gjerne WoW. Med windows 10 som det er nå, så distribuerer datamaskinen altfor mye kraft inn i spillet, så alt av video-avspilling (også playback på VLC, PowerDVD etc) vil ha store problemer med å kjøre lag-fritt. Så. Til spørsmålet mitt. Finnes det en måte å fikse dette i Windows 10, en skjult innstilling for å kunne endre prioritering i oppgavebehandler eller noe, eller hva? Setter stor pris på alt av hjelp! Lenke til kommentar
jpg Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Høres ut som om CPU-en din allerede jobber for harde livet. Hva med å senke kvaliteten på CPU-krevende grafikk i wow? I Task manager har du (fortsatt) dessuten den funksjonen du snakker om. Om du ikke har Windows 10 Pro, kan det hende at dette er en av de tingene som ikke er tilgjengelig lenger. Av den enkle grunn at vanlige brukere aldri har brukt for å endre prioritet. Anbefaler deg derfor å oppgradere til Pro utgaven. Dette er en veldig enkel prosess. En guide finner du blant annet her: http://winsupersite.com/windows-10/how-easily-upgrade-windows-10-home-windows-10-pro Screenshot fra Windows 10 Pro Task Manager > Details Endret 6. september 2015 av jpg 1 Lenke til kommentar
Vovegog Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Høres ut som om CPU-en din allerede jobber for harde livet. Hva med å senke kvaliteten på CPU-krevende grafikk i wow? I Task manager har du dessuten den funksjonen du snakker om, i Windows 10. Om du ikke har Windows 10 Pro, kan det hende at dette er en av de mulighetene som ikke er tilgjengelig lenger. Anbefaler deg derfor å oppgradere til Pro. Dette gjøres enkelt på nett ved å kjøpe en oppgraderingskode hos Microsoft. 17% processor-bruk med WoW maxa ut. Har en 5820k (6-core) så dette burde ikke være noe problem. Og nå føler jeg meg som en idiot, haha. Sjekka aldri på "detaljer" tabben, mener den prioritet-funksjonen var tilgjengelig i "prosesser"-tabben tidligere og? Denne funksjonen fins bare i "detaljer" nå hvertfall. Uansett, dette fiksa ikke problemet. Twitch er fremdeles nesten som et slideshow. Edit: En ting å merke deg er at Twitch og videoprogrammer KUN er slideshow når vinduet ikke er aktivt. Går fint å trykke i Chrome/Firefox/VLC etc og gjøre vinduet aktivt, så fungerer videoen perfekt mens WoW er i "bakgrunnen" (fremdeles i foreground på monitor #1, bare ikke aktivt vindu). Endret 6. september 2015 av Vovegog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå