Gå til innhold

Den beste (n)espressomaskinen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst å kjøpe ny espressomaskin til familien i julegave, men lurer på hvilken som er best? Noen med erfaring/stor interesse innenfor dette? Jeg har ikke peiling, men pappa er veldig opptatt og interessert. Siden jeg vil overraske dem, vil jeg heller ikke sitte å spørre om det, da det blir så åpenlyst siden jeg ellers ikke er interessert i sånn :p 

Altså en nespressomaskin, som tar nespressokapsler. Nå har han en Nespresso U kapselmaskin D50. Har hørt mange ganger at han vil oppgradere så den er selvrengjørende og alle de fancy tingene en kaffemaskin sikkert kan gjøre! Har ikke behov for melkesteamer(?) eller noe annet på maskinen. 

Gode tips til meg? Helst ikke mange tusenlapper, men tar imot alle tips med stor takknemlighet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en kapselmaskin er det kapslene som definerer smaken, og selve maskinen har liten innvirkning på sluttresultatet. Skal han oppgradere maskinen er nok en ordentlig espressomaskin det dreier seg om. De finnes i alle prisklasser fra 1000 og oppover, og det er nok stort sett enighet om at man må opp i 5-8000 kroner før det er verd å investere i en. Vil du slippe billig unna kan en Gaggia Classic til litt over 3000 være en ide, den blir han garantert glad for.

Lenke til kommentar

Denne espresso maskinen har jeg testet grundig ut og er middels fornøyd med den , det som irriterte meg personlig var noen dårlige løsninger som at man bør ha en del bønner for at det skal fungere optimalt og man kan ende opp med for lite vann om man ikke følger med ( men etter verdt er det enkelt da 5 til 6 store kopper = fylling av tank ).

Utover det så er vel forskjellen på Nesspresso maskinene og den jeg påpekte over at smaken er i kapslene og man har ikke så mye utvalg som jeg personlig liker , jeg kan i alle fall velge og vrake mellom mange forskjellige "bønner" og tilsette det jeg selv ønsker til kaffeen min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...