Tjuls Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 får ikke noe svar på lydforumet så da prøver vi her.. er dette onboard lydkortet noe tess? har et 3 år gammelt SBLive som sitter i den gamle dataen min. får det nye HK i morra. spiller det noe rolle hvilket jeg bruker? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Ja det er et bra lydkort som sitter på Nforce 2 HK. Det er vell soundstorm eller noe i den duren. Endret 11. november 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ja det er ganske bra faktisk har et Abit NF7-S selv og bruker ikke lenger det integrerte lydkortet, men vær ikke i tvil det funker fett! Pass på å installere de riktige driverne det er ganske viktig. Også kommer det selvfølgelig litt ann på hva slags høyttaler system du har og hva du har planer om å gjøre med lyden. Spill, film etc? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 blir vel mer spill når jeg får 2500+ jah men ellers er det mye film og musikk.. høyttalerene er ikke av veldig kvalitet.. så da går jeg nok for det integrerte følger drivere med eller har du en link til dem? Tjuls.. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Driverne følger med på installasjons cd'n til hovedkortet. Har du Win XP? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Er Soundstorm sertifisert dette HK, ja. Bra lyd! Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 har XP jah.. må jeg avinnstalere kortet når det blir detecta og legge inn de nye drivene eller skal jeg bare innstalere rett fra CD'en med en gang? regner med at jeg må avinnstalere først siden du kom med "sørg for å bruke riktige drivere" takker for svar.. Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvis det er NF7 "plain" dvs. uten S i betegnelsen er det ikke Soundstorm sertifisert. Kortet har da kun AC97 codec og bruker mye prosessorkraft på lyddelen. Kvaliteten på lyden er vel heller ikke allverden, og et eget lydkort er absolutt å foretrekke, f.eks. SB Audigy eller SB Audigy 2. mvh Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 1 Stk 118398 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1 (2) dette HK er det.. så det ser ut til at det blir onboard på meg Lenke til kommentar
per_ulv Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 har selv et Abit NF7-S V2.0 og det intergrerte lydkortet som er med på nFORCE 2 er egentlig ganske sollid. støtter opp til 6.1 og har en meget brukervennlig meny slik at du kan "teste og styre" med innstillingene slik at de blir riktig Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 LOL, nei lyden på kortet er helt elendig, når man spiller spill som krever eller bruker 24-bits lyd som f.eks battlefield 1942 så blir det for mye for kortet, lyden blir meget pinglere, og noen ganger får stemmene donaldstemmer.....Soundblaster sb live er mye bedre.......... Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 ja da var vi oppe å gå..... meeeen.. lyden ser ikke ut til å fungere skjønner ikke helt dette men.. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 LOL, nei lyden på kortet er helt elendig, når man spiller spill som krever eller bruker 24-bits lyd som f.eks battlefield 1942 så blir det for mye for kortet, lyden blir meget pinglere, og noen ganger får stemmene donaldstemmer.....Soundblaster sb live er mye bedre.......... Dette er vel heller en bug i spillet. Har Audigy 2 selv og det hender ofte jeg får lydkluss i BF1942. F.eks Donald-stemmer og at eksplosjoner høres ut som en prompepute når granater o.l. går av nært. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 nei, en kammerat av meg prøvde først å innstallere onboard kortet......det ble lydbugs å klikker, men når han innstallerte sb live 5.1 så gikk det helt fijnt Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Henrik: du har ikke NF7-S hovedkortet hvis det står riktig i siggen din. da er det ikke samme lydkortet. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Henrik: du har ikke NF7-S hovedkortet hvis det står riktig i siggen din. da er det ikke samme lydkortet. den siste -S 'en viser ikke til hvilket lydkort som er integrert, begge kortene kjører samme lydchip "soundstorm". S'en viser til at kortet har støtte for Serial ATA. Ellers er det integrerte skjermkortet på NF7 mye bedre enn Soundblaster Live! Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 da lærte vi noe nytt i dag og.. en som skrev dette tidligere her skjønner du: Hvis det er NF7 "plain" dvs. uten S i betegnelsen er det ikke Soundstorm sertifisert.Kortet har da kun AC97 codec og bruker mye prosessorkraft på lyddelen. men noen som har noe forslag til hvor jeg skal starte feilsøkinga når lyden ikke funker? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har du installert driverne for hk? Har du plugget høyttalerne i riktig utgang? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har du innstalert N-force driverene? Kan lastes ned på nvida.com Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 jupp.. har gjort dette.. driverene er innstalert. MEN.. under innstalasjonen fikk jeg beskjed om at driverene ikke hadde gjennomført logotestingen til XP.. så de funker kanskje ikke pga dette? hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå