Cerent Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Etter å ha funnet løsningen på et BIOS problem så gikk det ikke lenge før det dukket opp et nytt. Maskinen fungete i mellomtiden. Når jeg booter nå, så går den igjennom POST men vil ikke boote fra disken. Eneste meldingen som dukker opp på skjermen er det kryptiske "Unregistered Exception Handler og en blinkende markør, men ellers virker det som hele maskinen henger opp. Har forsøkt å boote fra USB, men heller ikke det virker. Jeg kommer inn i BIOS konfigurasjonen og alt virker vanlig der. Noen tips? Neste blir å forsøke å ta ut disken og prøve med en annen. Hva er egentlig denne "Unrgeistered Exception Handler" for noe? Her har heller ikke google gitt meg noe bra svar:/ Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg fant litt info, men ikke mye. Det kan være et problem med at nettverkskabelen er koblet til, kan også være pga strømkabelen (???). I det lille jeg fant så virker det som om det også kan være når maskinen starter fra dvale, men jeg antar at du har gjort en "ordentlig reboot", dvs at du har slått av maskinen helt. Kan du prøve å deaktivere HDD i BIOS og teste å boote fra en USB, det kan funke. Test også HDD'en i en annen PC. Du kan også koble til en USB-kontroller til HDD'en og teste å boote fra HDD'en din via USB. Det kan også hende at HK eller BIOS-chip er ødelagt, men jeg fant ingen ordentlige svar fra folk som testet det... Jeg vil anbefale å deaktivere en og en ting i BIOS for å se hva den eventuellt reagerer på hvis du plutselig får bootet, da aktiverer du alle tingene du har disablet før du disablet tingen som gjorde at du kom inn, det kan hende at det er flere ting som tuller det til samtidig. Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Tipset ditt med å deaktivere disken i BIOS og boote fra USB virket. Får tom. tilgang til den når jeg booter OS fra USB. Har nå forsøkt å flytte den over i en annen maskin og der booter den av en eller annen grunn. Har også prøvd en annen disk på maskinen som ikke ville boote og den booter den helt fint. Så merkelig er det i hvert fall. Tenker at det må være noe med et oppstartsspor på disken som er feil. Vet ikke om det er noe en kan fikse på, eller om jeg bare må bite i det sure eplet og installere alt på nytt... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Hva er det du har installert på harddisken da? Lenovo har tidligere hatt problemer med at når man installerte "alternative" operativsystemer på harddiskeen, så nektet maskinen å boote fra den. Dette var en bug i BIOS på de aktuelle modellene. Hvis du ikke har nyeste bios / UEFI så kan du jo se om oppgradering av det hjelper. Endret 19. september 2015 av tingo Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Hadde Windows og Linux installert, Linux kryptert med LUKS og Windows DiskCryptor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå