Gå til innhold

Tysker risikerer 3 års fengsel for å uttrykke sitt sinne over masseinnvandringen

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må slutte å påberope deg hele verdens mennesker for ditt syn.

Når det er sagt så lurer jeg på HVEM det er som skal sette disse grensene, hvor langt skal de gå, hvem/hvordan skal de håndheves,

for det er her problemene oppstår. Du slenger ut påstander men får problemer når du skal rettferdiggjøre de.

De rettferdiggjøres i det daglige. Hvem skal sette grensene? Det må fellesskapet gjøre på et vis. Hvem skal håndheve de? Primært politiet. Hvordan skal de håndheves? Det blir jo og ta ibruk de metoder som brukes idag.

Når du er den første jeg har hørt i hele verden som ønsker seg absolutt ytringsfrihet, så er du i min verden alene. Da er resten av verden imot eller ikke for total ytringsfrihet. Har du andre meningsfeller å vise til? Jeg kan vise til alle jeg har sett og hørt i hele mitt liv.

Vel, det sier mer om hvor liten verden du lever i. Mens andre ser rettigheter og privatliv innskrenket til det ugjenkjennelige skal staten altså ifølge deg opptre som tankepoliti.

Du fatter heller ikke de problematiske problemstillingene som oppstår, vi har idag lover som begrenser ytringer vesentlig men dette er altså ikke nok.

Det finnes uttallige eksempler som viser hva som skjer når tankepolitiet blir stort, og jeg gremmes over at du allerede har glemt 22.juli.

Lenke til kommentar

Abigor har ikke sagt noe om hvorvidt vi i dag har nok, for mye eller for lite ytringsfrihet - bare at total ytringsfrihet ikke er ønskelig. Nå tillegger du han meninger han ikke har ytret.

Spørsmål: synes du det burde være lov å gi andre ordre om å drepe andre mennesker? La oss si at en person som er høyt på strå i en kriminell organisasjon ber en av sine underordnede om å likvidere noen. Den som faktisk gjennomfører drapet har selvsagt gjort noe kriminelt. Bør sjefen også straffes, eller bør han gå fri? Han har ikke gjort noe annet enn å ytre seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, det sier mer om hvor liten verden du lever i. Mens andre ser rettigheter og privatliv innskrenket til det ugjenkjennelige skal staten altså ifølge deg opptre som tankepoliti.

Du fatter heller ikke de problematiske problemstillingene som oppstår, vi har idag lover som begrenser ytringer vesentlig men dette er altså ikke nok.

Det finnes uttallige eksempler som viser hva som skjer når tankepolitiet blir stort, og jeg gremmes over at du allerede har glemt 22.juli.

Tankepoliti? Da diskuterer vi åpenbart ikke det samme, for jeg har aldri snakket om tankepoliti.

Jeg gremmes over at du allerede har glemt 22. juli.

Og det er riktig som Sheasy sier, jeg har ikke snakket om at noe er nok eller ikke tilstrekkelig.

Jeg har bare en påstand: Total ytringsfrihet tilhører et dystopi ingen i Norge utenom du og kanskje nok til å telle på en hånd andre virkelig ønsker seg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Abigor har ikke sagt noe om hvorvidt vi i dag har nok, for mye eller for lite ytringsfrihet - bare at total ytringsfrihet ikke er ønskelig. Nå tillegger du han meninger han ikke har ytret.

Spørsmål: synes du det burde være lov å gi andre ordre om å drepe andre mennesker? La oss si at en person som er høyt på strå i en kriminell organisasjon ber en av sine underordnede om å likvidere noen. Den som faktisk gjennomfører drapet har selvsagt gjort noe kriminelt. Bør sjefen også straffes, eller bør han gå fri? Han har ikke gjort noe annet enn å ytre seg.

Poengløst å diskutere når en ikke ser forskjellen på en ytring kontra en ordre/oppfordring.

Tankepoliti? Da diskuterer vi åpenbart ikke det samme, for jeg har aldri snakket om tankepoliti.

Jeg gremmes over at du allerede har glemt 22. juli.

Og det er riktig som Sheasy sier, jeg har ikke snakket om at noe er nok eller ikke tilstrekkelig.

Jeg har bare en påstand: Total ytringsfrihet tilhører et dystopi ingen i Norge utenom du og kanskje nok til å telle på en hånd andre virkelig ønsker seg.

Hva var et av punktene som kom opp etter 22.juli? ABB og likesinnede ble nektet å skrive/si det de mente, da er veien kort til handling.

I Tyskland puttes folk i fengsel om man ikke godtar den offisielle versjonen av Holocaust, mao dikterer staten hva du skal mene, ser du ikke hvor sykt dette er? En annen ble sendt til 2år i fengsel fordi en annen såkalt holocaust-denier skulle tale på et seminar men kom ikke til.

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.

Lenke til kommentar

Hva var et av punktene som kom opp etter 22.juli? ABB og likesinnede ble nektet å skrive/si det de mente, da er veien kort til handling.

I Tyskland puttes folk i fengsel om man ikke godtar den offisielle versjonen av Holocaust, mao dikterer staten hva du skal mene, ser du ikke hvor sykt dette er? En annen ble sendt til 2år i fengsel fordi en annen såkalt holocaust-denier skulle tale på et seminar men kom ikke til.

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.

Men ingen har blitt nektet å skrive/si noe som helst! ABB skrev masse tekst uten at noen nektet ham det! Du farer jo med løgn og villedelse her. Du har ikke glemt 22. juli, men du har tydeligvis glemt tiden før. Du vet, den tiden da ABB skrev og sa akkurat det han måtte ønske.

Selvsagt ser jeg hvor sykt det er. Det endrer overhode ikke poenget: Total ytringsfrihet er det ingen som ønsker seg, ikke tyskere, ikke nordmenn, bare du.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...