Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjerm!

iNorway

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå en Denver 19' TV LCD som skjerm, og den er fryktelig.

Har null peiling på skjermer generelt, det er vel det eneste jeg ikke følger med på i teknoverdenen....

Spiller mye CS:GO, så 144HZ og Displayport er da de eneste kravene. Budsjett ligger på opp mot 4000,- kroner, men så klart helst litt lavere med mindre jeg får noe ekstravagant for pengene, er tross alt student :wee:

Ellers tenker jeg på faktorer som farger, skarphet, gamma, ambience, G-sync(Spiller det inn for fps??) 2D Lightboost og lignende.

Håper vi finner ut av det, sjekker innom her ofte.

Takk!

Endret av iNorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er helt samme panelet, men BenQ-en mangler displayport inngang, og er vel derfor litt billigere.

Det skal sies at du får en rask skjerm med 120/144 hz bra til fps spilling, dog er fargene på slike skjermer under middels.

Dette er ikke noe stort problem for fps spilling dog, man er ikke så fargesensitiv i slike spill som regel.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg beholder min kanskje et år eller to til, er såpass fornøyd at jeg ikke trenger å bytte. Rask og god skjerm :)

Forventer også større utvalg på 24" med g-sync eller adaptive syns innen et år eller to, per nå er det ikke veldig mange modeller.

Kontakt han på finn du, så møtes dere for overlevering eller han sender i posten til deg. Slike skjermer kommer i egen bæreeske og er ganske greie å sende faktisk.

Evt følg med på finn eller diverse bruktmarked, f.eks bruktmarked.no for å se om det dukker opp noen. Spørs hvor tålmodig du er, av og til er det mange slike skjermer til salgs. Innen en måned eller to vil det nok dukke opp noe som passer for deg. Som sagt, spørs hvor prissensitiv du er og hvor travelt du har det.

Lenke til kommentar

Mmm AOC er jeg litt forsiktig til, da de ikke har så veldig gode reviews generelt sett....

Men har nå sånn passe bestemt meg for asusen. @Kremt, har du noen erfaring med 2D Lightboost?

Har aldri prøvd det, sies at det skal være brukbart. Må kjøre 120 hz da tror jeg og ikke 144 hz som nå. Lastet ned et lite program for lenge siden og skulle prøve, men ble bare aldri noe av. Litt dumt. Skal prøve om noen dager og gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng med gsync til csgo, fordi du før høyere input lag hvis du ikke setter en lavere refresh rate, 120 istedenfor 144. Du kan ikke gå over 144 fps med gsync skrudd på.

Gsync hjelper mot screen tearing, kun nødvendig hvis du spiller flere spill en csgo. Er ikke verdt det til csgo for å si det sånn.

Her er en liste på input lag

http://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2014/01/lag-csgo.png

Screen tearing:

http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shared/images/articles/introducing-the-geforce-gtx-680-gpu/Tearing2-650.png

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...