Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Hei. Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet for dette spørsmålet men det var det nærmeste jeg kom... En av mine mobiltelefoner sender en melding (til utlandet?) som koster 1,20 kr. gjennom pepcall, hver gang jeg skrur den på. Men meldingen vises ikke på noen faktura. Jeg har aldri brukt innholdstjenester, og nå har jeg for to minutter siden sperret alt av smstjenester og opplysningstjenester/820-/829-nummer/teletorgtjenester på mine sider på pepcall så nå skal det ikke skje igjen. Mobilen ligger som regel i en skuff, som reservetelefon, og det var pepcall som foreslo at det kanskje ble sendt en melding til utlandet fordi det er gratis å sende innen norge med dem. Dette skjer imidlertid ikke med min primære mobil som er i daglig bruk. Noen som vet hva det kan være som foregår? Endret 5. september 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Android? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Android? Ja Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Du blir fakturert meldinger som ikke vises på fakturaen? Hva står det oppført som? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Hvilket nummer sender den til? Har du prøvd å slette alt og installere på nytt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Du blir fakturert meldinger som ikke vises på fakturaen? Hva står det oppført som? "SMS sendt til utlandet" Hvilket nummer sender den til? Har du prøvd å slette alt og installere på nytt? Ikke noe nummer oppført. Nei har ikke prøvd det, håper jeg slipper, det bør jo stoppe når jeg har sperret alt av innholdstjenester nå... Men jeg hadde blitt oppringt av utenlandsk nummer på den mobilen også i dag... nummer: +44 20 3514 4276 Endret 5. september 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Nja, mulig, men innholdstjenester pleier komme opp som innholdstjenester også på fakturaen, og det å sperre dem sperre ikke sending av SMS til utlandet, med mindre det også ble lagt til. Så ville fortsatt fulgt med. Har du installert noen mindre kjente apper på denne telefonen (som kanskje ba om tilgang til SMS)? Endret 5. september 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Står på pepcall sine sider at å sende SMS til utlandet koster 1,20, så det er nok snakk om en vanlig SMS, ikke noe innholdstjeneste. Har du sjekket etter meldingen i listen over SMS meldinger sendt på fakturaen? Gir du først en app tilgang til SMS så kan den sende det i hytt og pine uten at du vet det. Fint om du poster mer om hvorvidt du har lagt in custom ROM, hva av apper som er lagt inn, hva slags telefon det er (brand name eller noe billig fra kina?). Lenke til kommentar
rollingstones Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Nja, mulig, men innholdstjenester pleier komme opp som innholdstjenester også på fakturaen, og det å sperre dem sperre ikke sending av SMS til utlandet, med mindre det også ble lagt til. Så ville fortsatt fulgt med. Har du installert noen mindre kjente apper på denne telefonen (som kanskje ba om tilgang til SMS)? Jeg ville ha avsluttet nummeret Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Står på pepcall sine sider at å sende SMS til utlandet koster 1,20, så det er nok snakk om en vanlig SMS, ikke noe innholdstjeneste. Har du sjekket etter meldingen i listen over SMS meldinger sendt på fakturaen? Gir du først en app tilgang til SMS så kan den sende det i hytt og pine uten at du vet det. Fint om du poster mer om hvorvidt du har lagt in custom ROM, hva av apper som er lagt inn, hva slags telefon det er (brand name eller noe billig fra kina?). Har sendt mail til pepcall om å sperre for SMS til utlandet... Håper det funker... Android 4.2.1, Samsung Galaxy Nexus, apper: gmail, atb mobillett app, mcaffee antivirus, hbo nordic, viaplay, netflix, nsb appen, qr droid, prisjakt, hormonsjekk appen fra forbrukerrådet, mattilbud appen, youtube, google sky map, chrome, p4 radio, spotify, google earth, google+, hangouts, layar, lommelykt app, opera mini nettleser, og en drøss med innebygde apper for kalulator, kalender, filmstudio redigering eller avspilling, alt fra google. Endret 5. september 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Nja, mulig, men innholdstjenester pleier komme opp som innholdstjenester også på fakturaen, og det å sperre dem sperre ikke sending av SMS til utlandet, med mindre det også ble lagt til. Så ville fortsatt fulgt med. Har du installert noen mindre kjente apper på denne telefonen (som kanskje ba om tilgang til SMS)? Jeg ville ha avsluttet nummeret Litt drastisk? Hva synes andre her? Jeg kan jo bare gjøre det da... hvis det er nødvendig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 lommelykt app Hvilken? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 lommelykt app Hvilken? lommelykt app Hvilken? Det sto bare "Lommelykt" og jeg avinstallerte den akkurat nå da jeg ikke fant noe info om den inne i appen :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Spørs pm den kom med mobilen. Har du vært inne i app-listen i innstillinger og bladd gjennom den etter rariteter? Apps kan gjemme seg fra launcher Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 "mcaffee antivirus" - Ding! Ding! Ding! Er nok denne tenker jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Ok, ja det ville jo vært typisk... McAffee har jo også låst mobilen min flere ganger og krevd passord og masse styr for å låse den opp igjen og tatt bilde av meg for å varsle meg om at jeg har logget meg på... :-P Men jeg har visst tatt rotta på det som sender sms'en :-) har ikke skjedd siden jeg sperret utenlandstelefoni og alt annet unødvendig for noen uker siden. Endret 22. september 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå