heipameg Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Hei, etter endt utdanning, hvordan kan man fortsette å ha rentefritt lån, slik at jeg ikke betaler noe mer tilbake? Og i så fall, hvor lenge? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Lånet ditt er rentefritt så lenge du består minst 30 studiepoeng per semester. Det finnes også noen andre unntak, men de aller aller fleste av dem krever at du har svært lav inntekt (arbeidsledighet, sykdom, mv). Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Mener du å si at hvis jeg får under 3 i snitt på VGS, så blir det renter på lånet? Trodde at lån var rentefritt så lenge man var i utdanning? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Mener du å si at hvis jeg får under 3 i snitt på VGS, så blir det renter på lånet? Trodde at lån var rentefritt så lenge man var i utdanning? Han trodde nok du mente høyere utdanning. Men nei, så lenge du består fagene i videregående, så er det rentefritt lån mens du er i utdanning. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 "30 studiepoeng" vil si at du er under utdanning som regnes som fulltidsutdanning. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Åja, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå