jpg Skrevet 5. september 2015 Rapporter Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Har tidligere hatt muligheten til å ha forskjellige bakgrunnbilder på forskjellige skjermer.I tillegg har disse rotert med et utvalg forskjellige bilder, og det har vært tilfeldig bilde på tilfeldig skjerm hver gang. I praksis:Skjerm A -> Bilde 1Skjerm B -> Bilde 2Skjerm C -> Bilde 3etc. Dette var en Windows funksjon, som jeg nå ikke finner igjen. Var plassert på samme sted som du valgte hvilke bilder, samt hvordan de skulle tilpasses (fit, stretch, etc).I Windows 10 er den sporløst forsvunnet !!! Why??? Noen som har en løsning?Alternativt: kjenner noen til tredjeparts apper som gjør det samme? EDIT: Hvis noen her tror det er lite utbredt med flere skjermer, og mener dette er et nisjemarked, tar dere feil. Spesielt hos bedrifter er dette svært vanlig. Litt færre private, men kanskje spesielt gamere og power-users sitter ofte på flere skjermer på sine private PC-er. Så noe "lite marked" unnskyldning holder ikke. Endret 5. september 2015 av jpg Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. september 2015 Rapporter Del Skrevet 5. september 2015 Usikker på om jeg har sett noe slikt. Men om du kjøper Dispayfusion på steam eller lignende så har du det som er suverent best. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 6. september 2015 Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 Win + R - control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Du kan evt. lage en snarvei til C:\Windows\System32\control.exe /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Høyreklikk bildet for å velge hvilken monitor du ønsker bakgrunnen. Lenke til kommentar
jpg Skrevet 6. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Win + R - control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Du kan evt. lage en snarvei til C:\Windows\System32\control.exe /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Høyreklikk bildet for å velge hvilken monitor du ønsker bakgrunnen. En halveis løsning. Men som jeg skrev i første-post ønsker jeg en slideshow effekt, med et utvalg forskjellige bilder, ikke de samme bildene til enhver tid. Løsningen du beskriver, er en litt annen funksjon, som ble introdusert i Win7 og fortsatt er tilstede i Win10. Funksjonen jeg er på jakt etter, er som nevnt fjernet fra Windows 10 (av ukjent grunn). Velg X antall bilder Picture position: Velg hva som helst, bare ikke "Span" Change pictures every X minutes Save changes I Windows 7 og 8 rulerer bildene, med forskjellige bilder på de forskjellige skjermene Med Windows 10 har du istedet samme bilde på alle skjermer samtidig, ikke X antall forskjellige... EDIT: Forstår godt at dette ikke er noe big deal for dere med bare 2 skjermer, men for de med en del flere, er problemet ekstra merkbart, og dermed ekstra irriterende... Endret 6. september 2015 av jpg Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. september 2015 Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 Får du samme bilde på hver skjerm? Hvordan får du det til? Jeg har Win10 og vil ha samme bakgrunn på alle skjermene. Ingen forskjell i oppførsel fra Win8.1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. september 2015 Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Det du kan gjøre er å bruke et skjermbilde som er like stor som begge skjermene kombinert, da får du det over begge skjermene, men Windows har ihvertfall ikke en funksjon som lar deg ha to forskjellige.. Endret 6. september 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
jpg Skrevet 6. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 Får du samme bilde på hver skjerm? Hvordan får du det til? Jeg har Win10 og vil ha samme bakgrunn på alle skjermene. Ingen forskjell i oppførsel fra Win8.1 Yup, velger f.eks. 10 bilder, men får nøyaktig samme bilde på alle 3 skjermene samtidig. Da jeg brukte de samme bildene i 8.1, hadde jeg alltid forskjellige bilder til enhver tid... Jeg oppgraderte og beholdt alt, kan det være enda en win10 bug?? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. september 2015 Rapporter Del Skrevet 6. september 2015 Det du kan gjøre er å bruke et skjermbilde som er like stor som begge skjermene kombinert, da får du det over begge skjermene, men Windows har ihvertfall ikke en funksjon som lar deg ha to forskjellige.. Jo, du kan ha forskjellige bakgrunner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Det du kan gjøre er å bruke et skjermbilde som er like stor som begge skjermene kombinert, da får du det over begge skjermene, men Windows har ihvertfall ikke en funksjon som lar deg ha to forskjellige.. Jo, du kan ha forskjellige bakgrunner. Stemmer, fant ut av det etter å ha kommet hjem fra jobb en dag, og merket da at det var to forskjellige bilder på skjermen.. xD Lenke til kommentar
jpg Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Det du kan gjøre er å bruke et skjermbilde som er like stor som begge skjermene kombinert, da får du det over begge skjermene, men Windows har ihvertfall ikke en funksjon som lar deg ha to forskjellige.. Jo, du kan ha forskjellige bakgrunner. Stemmer, fant ut av det etter å ha kommet hjem fra jobb en dag, og merket da at det var to forskjellige bilder på skjermen.. xD Hva mener du med "to forskjellige bilder på skjermen"? En skjerm, to bilder som veksler med et tids-intervall? To skjermer, forskjellige bilder på hver av skjermene samtidig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Hva mener du med "to forskjellige bilder på skjermen"? En skjerm, to bilder som veksler med et tids-intervall? To skjermer, forskjellige bilder på hver av skjermene samtidig? Skrev relativt dårlig der ja.. Nei, mener at det er to skjermer, med to forskjellige bakgrunner.. Lenke til kommentar
jpg Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Skrev relativt dårlig der ja.. Nei, mener at det er to skjermer, med to forskjellige bakgrunner.. Du har Windows 10 sant? Vil bare være helt sikker, for da er det isåfall en Windows 10 bug som hindrer meg å gjøre det samme. Har postet 1. innlegget på andre forumer også, men foreløpig ingen som har kunnet bekrefte eller avkrefte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Du har Windows 10 sant? Vil bare være helt sikker, for da er det isåfall en Windows 10 bug som hindrer meg å gjøre det samme. Har postet 1. innlegget på andre forumer også, men foreløpig ingen som har kunnet bekrefte eller avkrefte... Hmm.. Merkelig. Ihvertfall så brukte jeg metoden som ble beskrevet i innlegg 3. Har du oppdatert forresten? Kan være at dersom ikke OSet er oppdatert at det er derfor du har problemer. Endret 12. september 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
jpg Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Siden du brukte metoden i post 3, siterer jeg liksom godt svaret jeg kom med i post 4: Win + R - control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Du kan evt. lage en snarvei til C:\Windows\System32\control.exe /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Høyreklikk bildet for å velge hvilken monitor du ønsker bakgrunnen. En halveis løsning. Men som jeg skrev i første-post ønsker jeg en slideshow effekt, med et utvalg forskjellige bilder, ikke de samme bildene til enhver tid. Løsningen du beskriver, er en litt annen funksjon, som ble introdusert i Win7 og fortsatt er tilstede i Win10. Funksjonen jeg er på jakt etter, er som nevnt fjernet fra Windows 10 (av ukjent grunn). Velg X antall bilder Picture position: Velg hva som helst, bare ikke "Span" Change pictures every X minutes Save changes I Windows 7 og 8 rulerer bildene, med forskjellige bilder på de forskjellige skjermene Med Windows 10 har du istedet samme bilde på alle skjermer samtidig, ikke X antall forskjellige... EDIT: Forstår godt at dette ikke er noe big deal for dere med bare 2 skjermer, men for de med en del flere, er problemet ekstra merkbart, og dermed ekstra irriterende... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Win + R - control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Du kan evt. lage en snarvei til C:\Windows\System32\control.exe /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper Høyreklikk bildet for å velge hvilken monitor du ønsker bakgrunnen. En halveis løsning. Men som jeg skrev i første-post ønsker jeg en slideshow effekt, med et utvalg forskjellige bilder, ikke de samme bildene til enhver tid. Løsningen du beskriver, er en litt annen funksjon, som ble introdusert i Win7 og fortsatt er tilstede i Win10. Funksjonen jeg er på jakt etter, er som nevnt fjernet fra Windows 10 (av ukjent grunn). Velg X antall bilder Picture position: Velg hva som helst, bare ikke "Span" Change pictures every X minutes Save changes I Windows 7 og 8 rulerer bildene, med forskjellige bilder på de forskjellige skjermene Med Windows 10 har du istedet samme bilde på alle skjermer samtidig, ikke X antall forskjellige... EDIT: Forstår godt at dette ikke er noe big deal for dere med bare 2 skjermer, men for de med en del flere, er problemet ekstra merkbart, og dermed ekstra irriterende... Det er overhodet IKKE noe problem. Hva som er på bakgrunnen av skjermene er overhodet ikke viktig. Det som er viktig er det som er fremfor bakgrunnen. Snakk om å konstruere et problem! Lenke til kommentar
jpg Skrevet 13. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Det er overhodet IKKE noe problem. Hva som er på bakgrunnen av skjermene er overhodet ikke viktig. Det som er viktig er det som er fremfor bakgrunnen. Snakk om å konstruere et problem! Hvor mange skjermer har du egentlig? 1stk?? verden skal ikke gå bakover bare fordi noen har en annen oppfattelse! Ja, det viktigste er det foran, men det vil ikke si at alle skjermene til enhver tid er 100% tildekket, gjør det? For de som har 3, eller til og med 4 skjermer, slik som meg, er det et tilbakeskritt fra slik det var før, for jeg har hatt god variasjon av bilder på skjermene i snart 7 år (beta testet win7 3/4dels år før lansering).... Hva når ikke alle skjermene er i bruk? Hva når ingen er i bruk? Hørt om å ha inspirerende bilder som bakgrunn, velger man riktige bilder, kan en nærmest koble ut fra hverdagens stress, bare ved å hele tiden ha variasjon og nye bilder. Vedder dessuten på at du ikke bruker noe særlig tid foran en PC, men mennesker er forskjellig, og jeg er tilfeldigvis en utvikler, og grunder. Det betyr at jeg bruker ufattelig mange timer foran PC-en i løpet av en 7 dagers uke, og som utvikler med forståelse for hvordan ting henger sammen, gjør det meg bare enda mer irritert, man fjerner ikke funksjonalitet, man forbedrer og legger til !!! 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Stenger tråden, da den utartet i usaklige innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg