Potetflak er godt. Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Noen andre som har problemer med å få Playstation4 på nett når internett leverandøren er Altibox?Så via support på Altibox sin facebook side for 2 uker siden at de er klar over problemet og jobber med saken .... :/Noen andre her med Altibox og som har en midlertidig løsning for å få ps4 online? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg er Altibox kunde og har ikke noe problem. Eller korreksjon...jeg har ikke lengre. Deres forrige modem/sentral var noe dritt og ga mye problemer med bla PS4. Skiftet denne til deres nyeste og problemet forsvant. Det er fortsatt et dritt modem/sentral men PS4 fungerer ihvertfall via Wifi nå. Har du prøvd med en kabel? Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Noen andre som har problemer med å få Playstation4 på nett når internett leverandøren er Altibox? Så via support på Altibox sin facebook side for 2 uker siden at de er klar over problemet og jobber med saken .... :/ Noen andre her med Altibox og som har en midlertidig løsning for å få ps4 online? Greier du ikke logge på psn? Har du prøvd å logge på din profil via playstation.no? Endret 5. september 2015 av locoboy Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Har ikke hatt problemer med Altibox og PS4, Bruker kabel, ikke wifi. Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Noen andre som har problemer med å få Playstation4 på nett når internett leverandøren er Altibox? Så via support på Altibox sin facebook side for 2 uker siden at de er klar over problemet og jobber med saken .... :/ Noen andre her med Altibox og som har en midlertidig løsning for å få ps4 online? Greier du ikke logge på psn? Har du prøvd å logge på din profil via playstation.no? Går ikke å logge inn på PSN nei,prøvd både kabel og wifi. Logge inn på playstation.no på pc går greit. Har en sentral her hjemme som heter CPL7 Er det mulig å starte en nedlasting av demo på PS4 via pc,kanskje det går? (edit:testa men nedlasting starter ikke på ps4) Endret 5. september 2015 av Potetflak er godt. Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 har også altibox, ingen problem, men hadde store problemer i mange uker, pga at de som skal fange ddos angrep for playstation sperret ip adressen min, fant ut til slutt at grunnen var at ungdomen i huset kjøpte coins til fifa og hadde 4 kinesiske kontoer som ble betraktet som spam eller noe sånt så de sperrret ip adressen min, fikk ikke til å logge på min profil via playstation.no da heller Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 altibox her også.. har fast ip med siste type hjemmesentral satt i bridge på en 300 mbit linje. PS4 koblet til en RT-AC87u på 2.4ghz wifi.. fungerer smertefritt det Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Glemte forresten å nevne at jeg kontaktet support forrige helg og de hadde et forslag som jeg testet og det funket men når jeg skrudde på ps4 i dag så kom jeg ikke online igjen.Bare jeg som har CPL7 sentralen her?Kanskje den er problemet......Bridgemode bør vel kanskje en amatør som meg holde seg unna,fikk i hvertfall mange "advarsler" hvis jeg aktiverte den via Min Side på Altibox. Hei XXXX Vi jobber med en løsning på dette, da enkelte kunder opplever at PSN ikke får koblet til. Som en midlertidlig løsning kan du sette opp statisk IP på din playstation 4, og deretter sette opp DMZ mot denne IP-en via Min Side hos Altibox Du går til nettverksinnstillingene på PS4 og legger inn følgende for statisk IP. IP eksempel: 192.168.10.150Gateway: 192.168.10.1Subnetmask: 255.255.255.0DNS1: 109.247.114.4DNS2: 81.167.36.11 Etterpå setter vi opp DMZ mot IP adressen som i eksempelet er 192.168.10.150. Mvh Altibox Endret 5. september 2015 av Potetflak er godt. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Altibox-kunde her. Umulig å koble til PSN på PS4n. Har også CPL7 sentralen. Har vært i kontakt med Altibox, og fikk samme tips som "Potetflak er godt.". Det fungerte noen dager, men så kom problemet tilbake. Fant så en gammel router jeg hadde, og satt sentralen i "bridge"-modus. Det fungerte også noen dager, men fikk problemer i går kveld igjen. Snakket også med Viken Fiber på mandag, og de sa at det mest sannsynlig kom en oppdatering "i morgen" - altså tirsdag. Fortsatt ikke hørt noe. Blir smålig irritert. Edit: Problemene igår var muligens et generelt PSN-problem, da jeg kommer på PSN nå. Men med den eldgamle routeren min får jeg ikke spesielt god hastighet - så håper de får ut fingra i Altibox og finner en løsning snart. Noen som har hørt noe? Endret 5. september 2015 av Helvetica Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 mulig de har noen problemer i dag, siden tven min ramlet ut, men internett fungerer som det skal Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Nå aner jeg ikke hvordan nettverket til altibox er per i dag, men tidligere så delte man offentlig ip med en hel drøss dersom man ikke hadde statisk ip. Dette fører jo lettere til at om noen blir bannlyst så går det utover flere i og med at den ipadressen er blitt sperret av psn for spam eller lignende. . Så kan du oppleve neste gang ip'en blir fornyet at den faktisk ikke er sperret og at det vil fungere. Potetflak: Har du en router utenom sentralen så er det ikke noen "fare" for å kjøre bridge mode. Faren ved å kjøre bridgemode er at om du ikke har noen router og bare er plugga rett i sentralen så står du uten noen form for brannmur. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Et svar på Altibox sine Facebook-sider: Dette har vi diskutert tidligere idag. Vi har ikke noe mer informasjon å komme ut med for øyeblikket. Vår tekniske avdeling er ikke på jobb i helgen, og derfor vil det ikke komme noen utviklinger rundt dette før helgen er omme. Når det er et problem som rammer så mange, så burde de kanskje ha noen ekstra på jobb for å få løst dette mener da jeg. Eller er det bare jeg som kanskje er litt urealistisk? Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Et svar på Altibox sine Facebook-sider: Dette har vi diskutert tidligere idag. Vi har ikke noe mer informasjon å komme ut med for øyeblikket. Vår tekniske avdeling er ikke på jobb i helgen, og derfor vil det ikke komme noen utviklinger rundt dette før helgen er omme. Når det er et problem som rammer så mange, så burde de kanskje ha noen ekstra på jobb for å få løst dette mener da jeg. Eller er det bare jeg som kanskje er litt urealistisk? Er helt enig,de burde prioritere dette med ekstra ressurser. ARJ: Har du en router utenom sentralen så er det ikke noen "fare" for å kjøre bridge mode Har ingen router utenom sentralen så tror kanskje jeg bør holde meg unna bridge mode. Irriterende feil fra altibox dette. En ting er online spilling og lasting av demoer osv men også kjipt hvis jeg kjøper nye Metal Gear Solid og det er en viktig patch for enspiller delen..... Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Et svar på Altibox sine Facebook-sider: Dette har vi diskutert tidligere idag. Vi har ikke noe mer informasjon å komme ut med for øyeblikket. Vår tekniske avdeling er ikke på jobb i helgen, og derfor vil det ikke komme noen utviklinger rundt dette før helgen er omme. Når det er et problem som rammer så mange, så burde de kanskje ha noen ekstra på jobb for å få løst dette mener da jeg. Eller er det bare jeg som kanskje er litt urealistisk? Er helt enig,de burde prioritere dette med ekstra ressurser. ARJ: Har du en router utenom sentralen så er det ikke noen "fare" for å kjøre bridge mode Har ingen router utenom sentralen så tror kanskje jeg bør holde meg unna bridge mode. Irriterende feil fra altibox dette. En ting er online spilling og lasting av demoer osv men også kjipt hvis jeg kjøper nye Metal Gear Solid og det er en viktig patch for enspiller delen..... Er ikke en irriterende feil fra altibox.. det er bare å kjøpe en router det. Den altibox leverer, har ikke verdens beste kvalitet på eksempelvis wifi så er bare å få ny og sette den i bridge.. Det gjorde jeg selv minuttet etter at den ble installert av altibox i mitt hus. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Det som er irriterende er at man faktisk må kjøpe en ny router for å kunne bruke det man betaler for... Greit at man kan kjøpe en ny router for å få raskere og bedre wifi, men at man rett og slett ikke kan logge på PSN engang - det er irriterende. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 tror egentlig mest det har med fellesip'en som jeg nevner.. at flere deler en public ip på nett. bestill statisk ip så forsvinner nok problemet.. koster 200 å etablere og 10 kroner mnd Lenke til kommentar
K2D Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Kommer heller ikke inn på PSN. ISP: Altibox Tilkobling: WiFi via trådløsruter, bak hjemmesentral i bro-modus. Nedetid: 3 uker, etter over en måned knirkefri oppkobling. Endret 13. september 2015 av K2D Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Da er feilen fikset her....bank i bordet....kom en montør og han måtte skifte hele sentralen til en annen type.Negative er at nå er det 2 bokser som trenger strøm mot CPL7 sin ene....... Spurte om router ville gjort noe fra eller til men montøren sa at skifte av sentral var eneste mulighet for å få PS4 stabilt på nett. Endret 10. september 2015 av Potetflak er godt. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Kom en montør idag og byttet hjemmesentralen her også, haha - så nå fungerer PSN igjen! "ZyXEL P-2812ac" står det at den heter på Mine Sider. Har jo hørt litt om den fra andre forumtråder og sånt, og ikke så mye positivt - men at PSN fungerer holder for min del akkurat nå! Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 de 2 boksene er en fiberkonverter/mediakonverter + sentralen. Anbefaler likevel å kjøpe en ny skikkelig router for den zyxelen er ikke verdens beste (den jeg har selv.) Anbefaler heller å kjøpe en asus rt-87u eller lignende for å så sette zyxel i bridge. Dårlig rekkevidde på wifi på zyxelen er en av grunnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå