jobbe88 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Har nettopp kjøpt meg en Panasonic 65" Plasmaskjerm.(Modell nr : TH-65PF9EK) Den har en DVI-D inn, og 2 VGA inn. Det fulgte med en overgang fra DVI til HDMI. Jeg har PS4 og en Grundig 8720 Dekoder. Begge disse er koblet til en HDMI switch, som igjen er koblet til DVI-D på tv'en. Fikk bilde med engang når jeg slo på PS4, men jeg klarer ikke å få bilde fra dekoderen. Har googlet å lest ett par timer nå men jeg kan ikke nok til å finne ut dette selv ved å lese meg opp. Begynner også å tvile på om det er mulig å få bilde fra dekoderen. Håper jeg tar feil og at noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Vil legge til at i manualen står det alt av ekstrautstyr som kan kobles til på tv'en, og tv'en har flere tomme slots. Det finnes ett HDMI terminalkort som heter TY-FB8HM, regner med det er kompatibelt med min tv siden det står i manualen. Har til nå funnet kun en side som selger det, og det er denne : http://www.zkjk365.com/SKCMS/ps/tu/Panasonic-TY-FB8HM--Monitor-t-572.html Ser ut som dette er beste og enkleste løsning? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Kontakt Panasonic Norge og få hjelp derfra. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Etter hva jeg kan søke fram, så har tv'en støtte for HDCP 1.1 (kopibeskyttelse). Finner ikke hva Grundig-boksen har, men fullt mulig den er 1.3 og kanskje det kan være årsaken til at det ikke går. Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 Hmm, får sende mail til Panasonic da. Tviler meget sterkt på at jeg får hjelp da men. Denne tv'en er jo utgått for flere år siden. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Hmm, får sende mail til Panasonic da. Tviler meget sterkt på at jeg får hjelp da men. Denne tv'en er jo utgått for flere år siden. Hjelpen er gjerne ikke gratis, men de vet selvsagt hvilke utvidelsesmuligheter og slikt som finnes. Et ekstra kort med inn/utganger trenger ikke være store investeringen. Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Hmm, får sende mail til Panasonic da. Tviler meget sterkt på at jeg får hjelp da men. Denne tv'en er jo utgått for flere år siden. Hjelpen er gjerne ikke gratis, men de vet selvsagt hvilke utvidelsesmuligheter og slikt som finnes. Et ekstra kort med inn/utganger trenger ikke være store investeringen. Jeg betaler gjerne for hjelp jeg, bare jeg får hjelp. Men det har seg sånn at jeg kjøpte TV'en av en som er eier og driver av en nettbutikk, og den ble kjøpt via Finn.no, for denne modellen er jo ganske gammel og det er sikkert årsvis siden den var på markedet. Men har sendt mail til Panasonic Norge, så håper de ihvertfall svarer Hvis ikke må jeg importere ett TY-FB8HM kort og prøve det. Ligger på ca 100USD + frakt, derfor greit å vite om andre muligheter først. Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Jeg sendte igår mail til Panasonic sin brukerstøtte, og fikk da svar hvor det sto en mail adresse jeg måtte kontakte. De som mottar den mailen skulle garantert finne en løsning. Fikk inntrykk av at jeg trenger ett slikt HDMI kort. Det kunne ta litt tid å få svar da det var svært stor pågang der, men skal oppdatere her med engang jeg vet mer. EDIT : De trodde problemet skyldes kopibeskyttelse (?). Jeg vet ikke hva det vil si, men det løser seg sikkert EDIT : Lest meg frem til at den kopibeskyttelsen som kundehjelpen beskrev, må være at skjermen ikke har støtte for HDCP. Prøvde å finne ut dette i manualen, og her står det at skjermen er kompatibel med HDCP 1.1. Så er jeg litt usikkert på om det er HDCP 1.1 eller 1.3 ut fra dekoderen. Antagligvis 1.3 da, siden det ikke fungerer. Endret 7. september 2015 av jobbe88 Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Kontakten jeg fikk beskjed om å kontakte av Panasonic sin brukerstøtte, svarte enkelt og greit : " Det får du ta med Panasonic" på mitt spørsmål angående problemet. Så da var jeg like langt. Har sendt ennda en mail til Panasonic, for å prøve å finne ut om dette er ett innstillingsproblem, eller om jeg trenger ett HDMI terminalkort. Settingen på TV'en er Component/RGB, så har tenkt til å prøve å få satt settingen på dekoderen på det også. Har lest at Grundig DTR 8720 velger den beste settingen, det kan vel bety at den velger en setting som ikke støttes av tv'en. Jeg får ikke byttet på tv'en heller. Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Panasonic mener leverandør av dekoder kan skaffe riktig utstyr for å få dekoder til å fungere mot TV, men leverandør (RiksTV) mener det ikke er mulig. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Neste steg blir å prøve med en annen dekoder. Etter det jeg har lest å dømme, skal det fungere med dekoder fra Sagen, så jeg har sendt melding til den første jeg har funnet på finn.no Lenke til kommentar
jobbe88 Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 LØST!!! Hurra! Aner ikke hvorfor, men jeg tok ett dobbelklikk på DISP knappen ikveld, dekoderen begynnte å jobbe, og nå har jeg bilde på samtlige kanaler! Håper tråden blir til hjelp for andre med RiksTV, og TV med kun DVI 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå