Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Krysset/vanlig cat5 kabel


Anbefalte innlegg

Kom over denne annonsen

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=98...0&ListingSort=1

 

Har stilt spørsmål til selger, men han svarer ikke. Hva pokker er forskjell på en krysset cat5 kabel og "vanlig" cat5 kabel når de kommer i en trommel. Kryssingen er vel noe du selv bestemmer når du setter på rj45 pluggene. Klarer heller ikke helt å ressonere meg fram til at de 8 ledningene inni denne kabelen ligger ferdig krysset. "ekke mulig det"

 

Har laget haugevis med slike kabler, men har aldri kommet over cat5 kabel som er ferdig krysset.

 

Er jeg helt på viddene her eller eksisterer det faktisk et slikt produkt?

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cat5, 6 eller hva det måtte være... kryssede kabler

finnes ;-)

Men hvordan i pokker er disse når de kommer i en trommel? Forklar meg hvordan de 8 kablene ligger. Se for deg at de ligger ferdig krysset, du kan jo ikke kutte kabelen i de lengder du vil da. :shrug:

 

Edit: skrivefeil

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Det der er en vanlig "Unshielded Twisted pair" kabel. Ikke noe hokus pokus med den der. Alle TP kabler er "krysset". Søk på "Twisted pair" på Guggel om du vil lese mer om TP kabel. Selve kryssingen du tenker på gjøres på den ene RJ45 kontakten og har ingenting med kabelen som sådan å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er bra gutter. Syns det hørte merkelig ut med en krysset kabel som blir levert i trommel.

 

Wotan: det var den tanken jeg og var inne på, men du vet jo aldri hva nytt som kommer inn på markede. Og jeg vet at kryssing gjøres med rj45 kontaktene, skrev det i 1.post.

 

agvg: er det egentlig så dyrt?, akkuratt samme (stygge) blå kabel koster 999kr på biltema ;)

 

P@rm@nn: det er noe sant i det du sier om hvorfor de er "twisted". De er ikke "twisted" for å forhindre forstyrrelser, men for å utjevne forstyrrelser. La meg ta et eksempel: du har en kabel som ikke er "twisted", da vil den ene av de to ledningene i et par være nærmere en evt. støykilde. Signalene som går gjennom dette "paret" med ledninger vil få ulik støypåvirkining. Når de "twister" dem så sørger de for at et kabelpar utsettes for så å si eksakt lik støypåvrkning. Arrester meg hvis jeg tar feil her!

 

PS: Kan noen si meg hvorfor Ricky Lake Suger noe helt for J****? Noen som gidder å gi meg fjærnkontrollen :gretten:

Lenke til kommentar

Har stilt spørsmål til selger, men han svarer ikke. Hva pokker er forskjell på en krysset cat5 kabel og "vanlig" cat5 kabel når de kommer i en trommel. Kryssingen er vel noe du selv bestemmer når du setter på rj45 pluggene. Klarer heller ikke helt å ressonere meg fram til at de 8 ledningene inni denne kabelen ligger ferdig krysset. "ekke mulig det"

Han er sikker så dårlig i engelsk at han ikke klarer å oversette twisted til revolvert og ikke krysset?

Tosk!

 

Det beviser igjen at det er mange rare folk på qxl :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...