Mr.M Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Serien går kort fortalt ut på, et scenario der Norge velger en fundamentalistisk grønn miljøvern-regjering som bråstopper all norsk olje- og gassproduksjon. Dette medfører kritisk energisituasjonen i EU og de får derfor Russland til å okkupere Norge for å få i gang produksjonen igjen. http://www.tv2.no/a/5474746 Hvorfor skulle Russland, som er verdens største oljeprodusent og nest største gassproduksjon, bekymre seg om Norge gikk til et slikt skritt? De ville jo tvert om fått mulighet til å selge mer av sin egen produksjon til høyere pris til et uttørket Europa. Hvorfor velger TV2 ikke heller den stormakten til "hovedrollen" som faktisk har en policy og historie bak seg, på å gripe inn rundt omkring med makt for å kontrollere olje og kapitalflyten her i verden? Dere gjetter nok hvilket land jeg sikter til. Det hadde fremstått i det minste som litt troverdig. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Trailer http://www.dagbladet.no/2015/08/18/kultur/tv/tv-serier/tv_2/tv_og_medier/40648132/ Lenke til kommentar
sungun Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ja at det går an å lage underholdning av et fiksjonelt scenario.. Skandale.. 6 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 ok, skal prøve å være entusiastisk: Hipp hurra, nå er det å benke seg til med popcorn, osv. folkens I det miste kanskje jeg kan holde ut å se etter noen stereotype fremstillinger av russerne, de stoore uniformsluene, kanskje noen vakre (men akk så skumle) mystiske damer, vodkadrammen, etc. Fiction ja, men dette er allikevel hinsides? ps. den russiske ambassaden har visst pliktskyldigst furtet litt over serien, men egentlig blir det vel for dumt og latterlig for de også. Får håpe de kanskje kommer med et humoristisk/sarkastisk gjensvar. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Jeg synes "Star Wars" serien er enda mer hinsides. Er jo bare tøys hele greia og med ekstrem lav sannhetsgehalt. Endret 5. september 2015 av Vice 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Er du virkelig nødt til å se på dette? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ser ikke helt problemet. I det tenkte scenariet er vell ikke bare russerne skurker, men hele verdenssamfunnet, særlig USA. Jeg forstår det først og fremst som et tankeeksperiment, "hva gjør vi hvis vi bli okkupert men kan leve godt?" Å hisse seg sånn opp over det virker rart på meg. 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Ja. Jeg så på stargate atlantis på netflix og det var helt hinsides. Håper du også blir opprørt over mangelen på realisme der mr.m 1 Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Serien går kort fortalt ut på, et scenario der Norge velger en fundamentalistisk grønn miljøvern-regjering som bråstopper all norsk olje- og Hvorfor skulle Russland, som er verdens største oljeprodusent og nest største gassproduksjon, bekymre seg om Norge gikk til et slikt skritt? De ville jo tvert om fått mulighet til å selge mer av sin egen produksjon til høyere pris til et uttørket Europa. Hvorfor velger TV2 ikke heller den stormakten til "hovedrollen" som faktisk har en policy og historie bak seg, på å gripe inn rundt omkring med makt for å kontrollere olje og kapitalflyten her i verden? Dere gjetter nok hvilket land jeg sikter til. Det hadde fremstått i det minste som litt troverdig. Mye vil ha mer? Russland er en stor produsent av olje og gass ja, men de har også ett stort konsum av dette. Derfor ville det jo være interessant for dem å kontrollere større ressurser.... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Mye vil ha mer? Russland er en stor produsent av olje og gass ja, men de har også ett stort konsum av dette. Derfor ville det jo være interessant for dem å kontrollere større ressurser.... Russerne har kanskje mer behov for mat & næringsmidler enn olje, sånn sett hadde det vært "langt mer troverdig" om de besatte fiskeoppdrettsanleggene langs kysten. Og kanskje noen melkefjøs, hvor de setter inn sine egne budeier. Det kommer kanskje i "Okkupert 2" Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Ja. Jeg så på stargate atlantis på netflix og det var helt hinsides. Håper du også blir opprørt over mangelen på realisme der mr.m Nei, når jeg ser på Science Fiction så vet jeg det er det. Og landene og folkene f.eks. i Star Wars er oppdiktede land osv.) I Drama derimot som "Okkupert", som i opererer med virkelige navngitte land, da forventer jeg iallefall en bitte liten smule realisme? Hvem er det som har brukt våpen og makt for å sikre egeninteressen sin for olje og kapital flyt opp gjennom? USA og UK stod bak kuppet mot Irans statsminister når denne nasjonaliserte BP USA, UK og Israel gikk til krig mot Egypt i sin tid når Egypt ville ta over Suez-kanalen. USA gikk til krig for å frigjøre oljen i Kuwait. Frankrike sine militæraksjoner i tidligere kolonier og oljeproduserende afrikanske land Irak og Libya USA tok kommando over Panama-kanalen Algerie osv. alle steder hvor olje og kapital flyt alltid er en medvirkende faktor. Hvorfor er det da ikke USA og/eller UK som okkuperer oss i tv--serien? Det er selvsagt de to som er aktuelle kandidater i scenario der EU i krise trenger oljen våres. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Heldigvis har du ikke mere å irritere deg over enn en fiktiv tv-serie hvertfall. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Nettopp sett ferdig serien, og skjønner godt at russofile femtekolonister finner det hardt å svelge at Russland faktisk er vår fiende. 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hadde vært litt mer interessant om de turte å lage en serie om et fremtidig Norge okkupert av islamister. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Serien går kort fortalt ut på, et scenario der Norge velger en fundamentalistisk grønn miljøvern-regjering som bråstopper all norsk olje- og gassproduksjon. Dette medfører kritisk energisituasjonen i EU og de får derfor Russland til å okkupere Norge for å få i gang produksjonen igjen. http://www.tv2.no/a/5474746 Hvorfor skulle Russland, som er verdens største oljeprodusent og nest største gassproduksjon, bekymre seg om Norge gikk til et slikt skritt? De ville jo tvert om fått mulighet til å selge mer av sin egen produksjon til høyere pris til et uttørket Europa. Hvorfor velger TV2 ikke heller den stormakten til "hovedrollen" som faktisk har en policy og historie bak seg, på å gripe inn rundt omkring med makt for å kontrollere olje og kapitalflyten her i verden? Dere gjetter nok hvilket land jeg sikter til. Det hadde fremstått i det minste som litt troverdig. Det var nok fordi kanalen var forpliktet til å sende anti-Russisk propaganda og ikke kunne komme på et bedre scenario for å sette skrekken i folk og endre deres tanker om Russland. Hva serien inneholdt er egentlig ikke viktig, det var tidspunket og budskapet som telte. 3 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Du sier ikke det. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det var nok fordi kanalen var forpliktet til å sende anti-Russisk propaganda og ikke kunne komme på et bedre scenario for å sette skrekken i folk og endre deres tanker om Russland. Hva serien inneholdt er egentlig ikke viktig, det var tidspunket og budskapet som telte.Hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå