Gå til innhold

Afterglow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg setter en knapp på V2. Får mye mer perspektiv med båten i forgrunnen. Men det er nå sikkert smak og behag. Uansett er nå alle bildene absolutt godkjent :)

I Exif står det 300/10 eksponeringstid. Hva var egentlig lukkertiden?

Hei! Takk så mye for fin kommentar! :) 300/10 =30...altså 30sek. ;) Rar måte å skrive det på, men det finnes vel en grunn. :)

Lenke til kommentar

Flott billedserie , har vanskelig med å velge så jeg går for hele pakka da alle tre tiltaler meg på hver sinn måte .Her hadde jeg brukt manuell fokus med fremhevningsnivå som passer motiivet. Samt fremhevingsfarge - gul , hvit eller rød . Dette finner du i menyen på underside 2 i siden med tannhjulsymbolet .

Hvitbalansen som du synes passer best finner du ved å trykke på WB på funksjonshjulet på baksiden .

Da kan du bla deg nedover til du finner en innstilling som passer. Eventuelt kan du også klikke to ganger på WB og da får du frem et hjelpemiddel til å stille inn hvitbalansen manuelt . Endringene du gjør ser du i søkeren/skjermen.

Mvh

Alec

Glemte enn ting det er 3 kundetilpassede innstillinger blant hvitbalansevalgene ,går ut fra at du kan lage dine egne favorittinnstillinger og lagre dem.

Alec

Hei Alec! :)

Har sittet litt i kveld og studert litt på dette med hvitbalansen, tror jeg må prøve å lage min egen lille favoritt på slike solnedganger. De blir veldig ofte feil i fargene. De blir for orange, mens de egentlig er mer fersken-rosa.

Huff så mye jeg har å lære gitt! Jaja, det er jo gøy det forsåvidt! ;) Tusen takk for utfyllende kommentar. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...