DataFMT Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg setter en knapp på V2. Får mye mer perspektiv med båten i forgrunnen. Men det er nå sikkert smak og behag. Uansett er nå alle bildene absolutt godkjent I Exif står det 300/10 eksponeringstid. Hva var egentlig lukkertiden? 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Jeg setter en knapp på V2. Får mye mer perspektiv med båten i forgrunnen. Men det er nå sikkert smak og behag. Uansett er nå alle bildene absolutt godkjent I Exif står det 300/10 eksponeringstid. Hva var egentlig lukkertiden? Hei! Takk så mye for fin kommentar! 300/10 =30...altså 30sek. Rar måte å skrive det på, men det finnes vel en grunn. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Flott billedserie , har vanskelig med å velge så jeg går for hele pakka da alle tre tiltaler meg på hver sinn måte .Her hadde jeg brukt manuell fokus med fremhevningsnivå som passer motiivet. Samt fremhevingsfarge - gul , hvit eller rød . Dette finner du i menyen på underside 2 i siden med tannhjulsymbolet . Hvitbalansen som du synes passer best finner du ved å trykke på WB på funksjonshjulet på baksiden . Da kan du bla deg nedover til du finner en innstilling som passer. Eventuelt kan du også klikke to ganger på WB og da får du frem et hjelpemiddel til å stille inn hvitbalansen manuelt . Endringene du gjør ser du i søkeren/skjermen. Mvh Alec Glemte enn ting det er 3 kundetilpassede innstillinger blant hvitbalansevalgene ,går ut fra at du kan lage dine egne favorittinnstillinger og lagre dem. Alec Hei Alec! Har sittet litt i kveld og studert litt på dette med hvitbalansen, tror jeg må prøve å lage min egen lille favoritt på slike solnedganger. De blir veldig ofte feil i fargene. De blir for orange, mens de egentlig er mer fersken-rosa. Huff så mye jeg har å lære gitt! Jaja, det er jo gøy det forsåvidt! Tusen takk for utfyllende kommentar. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Syns du har fått det bra til her Helene. Liker best v2. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 Syns du har fått det bra til her Helene. Liker best v2. Tusen takk Kjell Stian! Det var hyggelig å høre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg