Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Afterglow Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 En flott serie der lys og farger er aldeles praktfullt så jeg forstår ikke hvorfor du absolutt skal bestrebe deg på å få det 100 % riktig. La virkeligheten være virkelighet og skap bilder. Lurer litt på hvorfor båten er så skjelven i V3. Vart'n skræmd????` Roar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 En flott serie der lys og farger er aldeles praktfullt så jeg forstår ikke hvorfor du absolutt skal bestrebe deg på å få det 100 % riktig. La virkeligheten være virkelighet og skap bilder.Lurer litt på hvorfor båten er så skjelven i V3. Vart'n skræmd????` Roar[/quote Hei Roar! Det er ikke det at det behøver å være 100%,men jeg vil så gjerne at bildet skal bli like vakkert som det er i virkeligheten vet du!(det blir det jo aldri likevel..) Båten er skjelven fordi det er lang lukkertid og den dupper litt opp og ned. Tusen takk for veldig positiv og fin kommentar i dag Lenke til kommentar
Bekir Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Wonderful work, Helene ... excellent !! Bekir. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Wonderful work, Helene ... excellent !! Bekir. Really!? Thank you very much Bekir! I'm so happy for your kind comment! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Flott Helene V1 for meg ! 1 Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Ble vel så glad for v2. Aner uskarpheten på broa som etter min mening blir det viktigste, så da faller lett mitt valg på den midterste. mvh Ibn 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 V1 for meg her. Synes du har fått fram stemningen på en god måte. Det vanskelige ved å ta bilder av belyste områder på kvelds- og nattid er å ikke får utbrent og uklart lys fra lamper m.m. Slik jeg ser det har du maktet å få til et meget godt resultat i så måte. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Flott Helene V1 for meg ! Versågod! V1 er til deg Tove! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Ble vel så glad for v2. Aner uskarpheten på broa som etter min mening blir det viktigste, så da faller lett mitt valg på den midterste. mvh Ibn Hei Ingvald! V2 var i utgangspunktet mitt førstevalg også, ut fra skarphet og komposisjon, likte egentliglitt bøya nedi hjørnet, så den fikk bli med. Innmari vanskelig å få det så skarpt som man vil når det er mørkt. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 V1 for meg her. Synes du har fått fram stemningen på en god måte. Det vanskelige ved å ta bilder av belyste områder på kvelds- og nattid er å ikke får utbrent og uklart lys fra lamper m.m. Slik jeg ser det har du maktet å få til et meget godt resultat i så måte. Vennlig hilsen Ragnar Synes du det Ragnar? Jeg var liksom ikke helt superhappy over slik lysene ble egentlig. En får gjøre nye forsøk. Tusen takk for trivelig kommentar! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 V1 for meg her. Synes du har fått fram stemningen på en god måte. Det vanskelige ved å ta bilder av belyste områder på kvelds- og nattid er å ikke får utbrent og uklart lys fra lamper m.m. Slik jeg ser det har du maktet å få til et meget godt resultat i så måte. Vennlig hilsen Ragnar Synes du det Ragnar? Jeg var liksom ikke helt superhappy over slik lysene ble egentlig. En får gjøre nye forsøk. Tusen takk for trivelig kommentar! Joda, jeg mener det - ut fra erfaringer fra egne bilder der jeg sliter med å få fram lys fra skarpe lyskilder som gate lys på en riktig måte. Skj 1 Lenke til kommentar
okjo Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Hei, vakkert og flotte farger, liker best V1...V2 er skarpere men syns det blir mye å forholde seg til, bøye, båt, bøye før blikket kommer til målet. På nattfoto bruker jeg manuelle innstillinger, stativ, kabelutløser og mirror lock up, fokuserer på det jeg vil ha skarpt og slår av autofokus. Og prøver meg fram med lukkertid, blender og iso. Hvis du fotograferer i raw kan du la hvitballansen stå i auto og justere den i behandlinga. i jpeg kan du prøve deg frem med feks fra 3500 og oppover. Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Hei, vakkert og flotte farger, liker best V1...V2 er skarpere men syns det blir mye å forholde seg til, bøye, båt, bøye før blikket kommer til målet. På nattfoto bruker jeg manuelle innstillinger, stativ, kabelutløser og mirror lock up, fokuserer på det jeg vil ha skarpt og slår av autofokus. Og prøver meg fram med lukkertid, blender og iso. Hvis du fotograferer i raw kan du la hvitballansen stå i auto og justere den i behandlinga. i jpeg kan du prøve deg frem med feks fra 3500 og oppover. Mvh Oddmund Hei Oddmund! Jeg kom vel til den konklusjonen etter hvert jeg også at manuell fokus gav det beste resultatet. Ellers prøvde jeg meg fram med de andre tinga. Jeg har ikke prøvd meg på RAW fotografering enda, venter på ny pc og skjerm og program som kan takle dette. Tusen takk for gode tips og råd,det setter jeg umåtelig stor pris på! Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Det er ikke lett å formidle stemning gjennom fotos, men jeg synes du har lykkes bra her, med både eksponering og skarphet. Liker nok panoramaversjonen V1 best. Har ingen konkrete tips å komme med, ofte er "prøve og feile metoden" den beste Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Nice sequence, afterglow, Helene Have a nice weekend ! With best regards Leif 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Flotte nattbilder dette hvor V1 er min favoritt. Nydelige farger, fin beskjæring og når jeg ser bildet i "full størrelse" så ser det skarpt ut på min maskin. Ikke bry deg om at fargene blir noe utav slik du opplevde dem, du vil aldri kunne få fargene rett gjengitt. Ta bilde og behandle dem i fotoprogrammet til du blir fornøyd med resultatet, det gjør jeg. Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Det er ikke lett å formidle stemning gjennom fotos, men jeg synes du har lykkes bra her, med både eksponering og skarphet. Liker nok panoramaversjonen V1 best. Har ingen konkrete tips å komme med, ofte er "prøve og feile metoden" den beste Mvh. Rolf Nice sequence, afterglow, Helene Have a nice weekend ! With best regards Leif Flotte nattbilder dette hvor V1 er min favoritt. Nydelige farger, fin beskjæring og når jeg ser bildet i "full størrelse" så ser det skarpt ut på min maskin. Ikke bry deg om at fargene blir noe utav slik du opplevde dem, du vil aldri kunne få fargene rett gjengitt. Ta bilde og behandle dem i fotoprogrammet til du blir fornøyd med resultatet, det gjør jeg. Mvh Torbjørn Hello boys! Fint å høre at dere likte dette, føler meg på gyngende grunn på bilder tatt i mørket. Men nå gleder jeg meg til nordlysjakta! Synd jeg bor ca. en halvtime fra en god posisjon for slik aktivitet. Tusen takk for gode råd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Flott billedserie , har vanskelig med å velge så jeg går for hele pakka da alle tre tiltaler meg på hver sinn måte .Her hadde jeg brukt manuell fokus med fremhevningsnivå som passer motiivet. Samt fremhevingsfarge - gul , hvit eller rød . Dette finner du i menyen på underside 2 i siden med tannhjulsymbolet . Hvitbalansen som du synes passer best finner du ved å trykke på WB på funksjonshjulet på baksiden . Da kan du bla deg nedover til du finner en innstilling som passer. Eventuelt kan du også klikke to ganger på WB og da får du frem et hjelpemiddel til å stille inn hvitbalansen manuelt . Endringene du gjør ser du i søkeren/skjermen. Mvh Alec Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Glemte enn ting det er 3 kundetilpassede innstillinger blant hvitbalansevalgene ,går ut fra at du kan lage dine egne favorittinnstillinger og lagre dem. Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg