skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Er det lenge siden du oppgraderte til W10? Hvor mange dager nøyaktig? På hvilken måte virker ikke koden? Får du feilmelding i samme øyenlikk som du trykker neste etter å ha tastet inn koden, eller går det ei stund før du får beskjed om at koden er ugyldig? til W10 er det vel 2-3uker siden jeg oppgraderte tipper jeg.. husker ikke datoen. Den sjekker koden, går et par sekunder så står det ugyldig kode. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Ok. Du skal kunne nedgradere fra W10 igjen innen det har gått en mnd. Så da skulle du egentlig kunne aktivere W7 med den koden du har. Hvilken pc er det du har, selvbygd? Du er sikker på at den klistrelappen er fra en W7 som er kjøpt og så opprinnelig installert på pc-en din? Og at den W7 du hadde ikke kan være aktivert med en annen nøkkel enne den på klistrelappen? Står det noe om oem eller retail på klistrelappen? Står det en produktkode eller id-kode på klistrelappen, altså ikke lisensnøkkelen som er seks grupper på fem tegn hver, men en kode som er en gruppe av fem tall, etterfulgt av en gruppe på tre tall, så et par til grupper? I såfall, hva er de tre tallene i den andre gruppen av tall Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Ok. Du skal kunne nedgradere fra W10 igjen innen det har gått en mnd. Så da skulle du egentlig kunne aktivere W7 med den koden du har. Hvilken pc er det du har, selvbygd? Du er sikker på at den klistrelappen er fra en W7 som er kjøpt og så opprinnelig installert på pc-en din? Og at den W7 du hadde ikke kan være aktivert med en annen nøkkel enne den på klistrelappen? Står det noe om oem eller retail på klistrelappen? Står det en produktkode eller id-kode på klistrelappen, altså ikke lisensnøkkelen som er seks grupper på fem tegn hver, men en kode som er en gruppe av fem tall, etterfulgt av en gruppe på tre tall, så et par til grupper? I såfall, hva er de tre tallene i den andre gruppen av tall selvbygd Stor OEM software, utenom produktnøkkelen så står det GFC-02050 og X16-937645 Endret 8. september 2015 av skrujern123 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Da betyr det mest sansynlig at den nøkkelen du nå prøver å aktivere med ikke er den nøkkelen som din W7 installasjon faktisk var aktivert med. Din W10 var Retail channel. Den betegnelsen skulle den ha arvet fra den W7 som du oppgraderte fra og som da også måtte ha vært Retail channel. Mens nøkkelen du nå bruker ser ut til å være en oem nøkkel som kun kan brukes på ett hovedkort, og ser ut til å allerede være brukt siden den ikke er gyldig. Er det du som kjøpte delene og bygde maskinen? Er du sikker på at din gamle W7 ikke kunne vært aktivert med en helt annen Retail channel nøkkel enn den du nå prøver å aktivere med fra klistrelappen? Hvis du høyreklikker min datamskin, står det en produkt-id der? I såfall, hva er det tre tallene i den andre gruppen? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Da betyr det mest sansynlig at den nøkkelen du nå prøver å aktivere med ikke er den nøkkelen som din W7 installasjon faktisk var aktivert med. Din W10 var Retail channel. Den betegnelsen skulle den ha arvet fra den W7 som du oppgraderte fra og som da også måtte ha vært Retail channel. Mens nøkkelen du nå bruker ser ut til å være en oem nøkkel som kun kan brukes på ett hovedkort, og ser ut til å allerede være brukt siden den ikke er gyldig. Er det du som kjøpte delene og bygde maskinen? Er du sikker på at din gamle W7 ikke kunne vært aktivert med en helt annen Retail channel nøkkel enn den du nå prøver å aktivere med fra klistrelappen? Hvis du høyreklikker min datamskin, står det en produkt-id der? I såfall, hva er det tre tallene i den andre gruppen? jeg kjøpte delene og bygde maskinen ja, jeg er ikke 100% sikker, men er ganske sikker på at det er den som står på klistrelappen.. det er lenge siden, de tre tallene er 112 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hva er det nøyaktig du har installert på maskinen din? Hva er x-nummeret på isofila? Er det noe du lastet ned nå nylig? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Hva er det nøyaktig du har installert på maskinen din? Hva er x-nummeret på isofila? Er det noe du lastet ned nå nylig? hva mener du? tenker du på windows? jeg lasta ned windows 7 home premium nå. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hva er det nøyaktig du har installert på maskinen din? Hva er x-nummeret på isofila? Er det noe du lastet ned nå nylig? hva mener du? tenker du på windows? jeg lasta ned windows 7 home premium nå. Nettopp det ja. Jeg tror du har installert riktig versjon ift klistrelappen din, dvs Home og ikke pro. Jeg tror den X16 osv er en home, men har ikke funnet ut helt sikkert. Og nøkkelen din ser ut til å være en oem nøkkel. Men oem nøkkel det stemmer dårlig med at din W10 versjon hadde arvet Retail egenskaper fra en plass. Det tyder på at du faktisk hadde en Retail versjon på maskinen din. Derfor jeg spør om du er ett hundre prosen sikker på at den lappen du nå har ikke har vært brukt til å aktiver en annen maskin med? Men hvis den var brukt til å aktivere ditt gamle hovedkort/W7 med så skal du faktisk ikke uten videre få aktivert på nytt hk da oem er for kun ett hovedkort. Så det virker som den nøkkelen din er oppbrukt rett og slett. Bare en ting til, du lastet vel ikke ned noe som heter W7 Home N x64? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Hva er det nøyaktig du har installert på maskinen din? Hva er x-nummeret på isofila? Er det noe du lastet ned nå nylig? hva mener du? tenker du på windows? jeg lasta ned windows 7 home premium nå. Nettopp det ja. Jeg tror du har installert riktig versjon ift klistrelappen din, dvs Home og ikke pro. Jeg tror den X16 osv er en home, men har ikke funnet ut helt sikkert. Og nøkkelen din ser ut til å være en oem nøkkel. Men oem nøkkel det stemmer dårlig med at din W10 versjon hadde arvet Retail egenskaper fra en plass. Det tyder på at du faktisk hadde en Retail versjon på maskinen din. Derfor jeg spør om du er ett hundre prosen sikker på at den lappen du nå har ikke har vært brukt til å aktiver en annen maskin med? Men hvis den var brukt til å aktivere ditt gamle hovedkort/W7 med så skal du faktisk ikke uten videre få aktivert på nytt hk da oem er for kun ett hovedkort. Så det virker som den nøkkelen din er oppbrukt rett og slett. Bare en ting til, du lastet vel ikke ned noe som heter W7 Home N x64? klarer ikke å huske rett og slett, jeg synes jeg husker at jeg hadde glemt å kjøpt windows når jeg bygde maskinen for et par år siden, men om jeg dro å kjøpte en fysisk versjon eller om jeg lasta ned er jeg ikke sikker på.. mulig jeg bestilte OEM fra komplett, siden det var billigere ( omtrent 800kr elns) så nei, er nok ikke 100% sikker, men siden jeg bare har hatt en versjon av windows på denne PCn, og jeg har ikke hatt en annen pc her i huset heller, så hadde det vært veldig rart om det ikke var den koden som ble brukt. Om jeg har lasta ned noe som heter W7 Home N x64 veit jeg ikke, den jeg lasta ned nå var helt normal premium 64bit, det jeg hadde fra før også. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 de tre tallene er 112 Hmm, 112 betyr at det er Retail. Nå blir jeg usikker her på hvorfor det har blit til en Retail når du har prøvd å aktiver med en oem nøkkel. Enn hvis du åpner cmd og kjører "slmgr -dlv" igjen. Hva står det da? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 (endret) de tre tallene er 112 Hmm, 112 betyr at det er Retail. Nå blir jeg usikker her på hvorfor det har blit til en Retail når du har prøvd å aktiver med en oem nøkkel. Enn hvis du åpner cmd og kjører "slmgr -dlv" igjen. Hva står det da? der står det RETAIL channel + fullt av koder/aktiverings ID, innst.ID. der står også delvis produktnøkkel, og den stemmer ikke overens med klistralappen, så vi kan vel da utelukke at den er gjeldende Endret 8. september 2015 av skrujern123 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Om jeg har lasta ned noe som heter W7 Home N x64 veit jeg ikke, den jeg lasta ned nå var helt normal premium 64bit, det jeg hadde fra før også. Poenget mitt er bare at du skulle laste ned W7 Home x64 og IKKE W7 Home N x64. Hvilke av disse to var det du lastet ned? Men uansett, når det står oem på klistrelappen din og du mener å ha brukt den nøkkelen på ditt gamle hovedkort så er det nok vanskelig å bruke den på nytt hovedkort da oem som sagt er for kun ett hovedkort. Hvor den Retail kommer fra kan jeg ikke forklare. Da må du få hjelp fra en av de ordentlige aktiveringsekspertene som syar eller myhken. Endret 8. september 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Om jeg har lasta ned noe som heter W7 Home N x64 veit jeg ikke, den jeg lasta ned nå var helt normal premium 64bit, det jeg hadde fra før også. Poenget mitt er bare at du skulle laste ned W7 Home x64 og IKKE W7 Home N x64. Hvilke av disse to var det du lastet ned? Men uansett, når det står oem på klistrelappen din og du mener å ha brukt den nøkkelen på ditt gamle hovedkort så er det nok vanskelig å bruke den på nytt hovedkort da oem som sagt er for kun ett hovedkort. Hvor den Retail kommer fra kan jeg ikke forklare. Da må du få hjelp fra en av de ordentlige aktiveringsekspertene som syar eller myhken. lasta ned vanlig home 64, ikke N 64. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Da tror jeg ikke jeg har så mye mer å foreslå. Du får ikke noe alternativ med telefonaktivering? Se nøye etter om du har noen alternativer, andre knapper, noe med små skrift du kan trykke på for aktiveringshjelp? Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Men, vet du hvor jeg kan få kjøpt en produktnøkkel bare? Ikke selve CDn.. ser microsoft selger windows 10 for 1200 kroner, fant en windows 8.1PRO kode på G2A.com for litt over 500kroner, (ikke OEM) tror du det er mulig at jeg bruker windows 8.1 koden til å aktivere min windows? Når jeg lasta ned Media Creation Tool og oppgraderte, ble jeg spurt om en kode på slutten av installasjonen, og ettersom windows 7/8/10 egentlig går for det samme nå, så vil vel kodene fungere omhverandre? Endret 8. september 2015 av skrujern123 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Nei, kodene går definitivt ikke om hverandre. Er det noen som selger mange koder på nettet så er de ganske ett hundre prosent sikkert ikke gyldige koder i den forstand at de som kjøper disse kodene må regne med at kodene blir svartelistet på ett eller annet tidspunkt, om måneder eller kanskje ett år. Men selvsagt så finnes det en og annen gyldig Retail lisens å få kjøpt, men tror nok det er svært langt mellom hver gang noen vraker sin maskin med en Retail lisens på og ikke bruker den som grunnlag for oppgradering på en annen maskin. Det er jo kun da at koden kan selges, dvs at den ikke samtidig er i bruk på en annen, opprinnelig maskin. Endret 8. september 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Nei, kodene går definitivt ikke om hverandre. Er det noen som selger mange koder på nettet så er de ganske ett hundre prosent sikkert ikke gyldige koder i den forstand at de som kjøper disse kodene må regne med at kodene blir svartelistet på ett eller annet tidspunkt, om måneder eller kanskje ett år. Men selvsagt så finnes det en og annen gyldig Retail lisens å få kjøpt, men tror nok det er svært langt mellom hver gang noen vraker sin maskin med en Retail lisens på og ikke bruker den som grunnlag for oppgradering på en annen maskin. Det er jo kun da at koden kan selges, dvs at den ikke samtidig er i bruk på en annen, opprinnelig maskin. off, må vel punge ut da, takk for hjelpa di iallefall! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Bare hyggelig Men synd du ikke fikk til. Du kan jo prøve å legge ut en annonse på Finn, billig W7 oem... med hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå