Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får vondt i skulderen når jeg har høy puls

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg føler den samme smerten noen ganger. Det er langt ifra hver gang jeg får høy puls, men en gang innimellom.

For min del blir smerten forholdsvis strålende/lynende. Føles på en måte som om det er ett trykk i området rundt kragebeinet.

Er tydeligvis ikke like unormalt likevel!

Anonymous poster hash: 092b7...1cf

Sliter du med husken? :p

Anonymous poster hash: 7980a...0de

Husken? :p

Anonymous poster hash: 092b7...1cf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er faktisk en del folk som har akkurat dette, men har ikke sett noen god forklaring på hva det kan være. Det finnes helt sikkert et eller annet sted. 

Men uansett, for å komme med noen forslag som man kan se nærmere på/google selv;

- Betennelse i AC ligament/ledd (acromioclavicular), eventuelt scenefestet til scalene musclene. 

- Når man løper, gjerne før man er ordentlig oppvarmet, så kan mellomgulvet danne melkesyre, grunnet minsket blodgjennomstrømning, muligens på grunn av nærtliggende organer som presser mot. Dette kan gi skuldersmerte fordi nerven som innerverer mellomgulvet (Diaphragma) stammer fra et nervenettverk som også innerverer skulderpartiet, og smerten kan kjennes som om den er i skulderen (kort fortalt). Denne nerven heter forøvrig Phrenic nerve. Denne påstanden er både omdiskutert og jeg kan ikke komme med noen god kildereferanse, jeg er kanskje ikke flink nok til å bruke riktige søkeord for å finne gode kilder, men dette kan allikevel være en forklaring på hvorfor man får skuldersmerter, spesielt hvis smertene ikke kan forverres ved å trykke på det gitte området hvor smerten føles. Jeg tar utgangspunkt i at irritasjon av mellomgulvet kan gi skuldersmerten av den type ts beskriver, og dersom irritasjon eller annen smertestimuli forekommer i mellomgulvet, så kan det gi smerter i skulder. 

Lenke til kommentar

Var hos legen for 2-3 uker siden og da sa han at det mest sannsynlig var anspente muskler og at der ordner seg med massasje. Nå har jeg ikke massert skulderen min så veldig lenge eller mange ganger, men massering i noen sekunder har dempet smertene jeg får av å ligge sidelengs imens jeg støtter overkroppen på armen/skulderen.

Men jeg får se hvordan det blir etter en ordentlig treningsøkt etter ordentlig massering.

- TS

Anonymous poster hash: ed9f1...a73
Lenke til kommentar

Muskler er ofte roten til like symptomer, det var her forleden dag jeg kom over dette fenomet, så tenkte jeg kunne poste det her.

Hvis det viser seg at smertene er muskulært så kan du prøve å varme godt opp før trening, nesten overdrive oppvarmingen og se om det kan ha noen positiv effekt. Da får du varme muskler og økt blodtiltrømning til både muskler og nærtliggende vev. 

Håper det ordner seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...