Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny supermotard


Yippee

Anbefalte innlegg

er åpen for det meste.. har hatt KTM 530, men synes denne hadde alt for ofte serviceintervaller...

hadde vært deilig med noe som trengte litt mindre..

Ktm

Yamaha

Husaberg

er det jeg tenker på.. Husaberg 650 sies går best.. men har ikke testa så vet ikke.. 

 

fra 2012-2014 tenker jeg på, maks 100 000kr.

 

 

 

Noen anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at folk som synes serviceintervallene på crossmotorer er for korte, pleier å kjøpe 690.

Ja når du kjører hver dag må du så og si ha ventilsjekk og oljeskift hver helg.. og det gidder jeg ikke mer..

Hvor anbefaler du handle KTM hos forhandler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har en kompis som har hatt noen dårlige erfaringer med Spinnin-Wheel på Mysen. 

Dette gjelder verkstedet, men han kan for all del ha vært uheldig. 

Lenke til kommentar

Er vel samme som på duke 690 antar jeg, så intervallene er 10.000km.

Av forhandlere er vell ride, amd og spinnin-wheels mest kjent og får skryt.

 

Ingen erfaringer med noen av disse selv helt enda. :)

Okaj, men det er levelig :)

takk for svar.

 

Har en kompis som har hatt noen dårlige erfaringer med Spinnin-Wheel på Mysen. 

Dette gjelder verkstedet, men han kan for all del ha vært uheldig. 

Noe kan det vel være overalt..

men viktigste er service :)

Lenke til kommentar

Har en kompis som har hatt noen dårlige erfaringer med Spinnin-Wheel på Mysen. 

Dette gjelder verkstedet, men han kan for all del ha vært uheldig.

Tror folk flest hadde sett pris på litt mer kjøtt på beinet enn at du har en kompis med dårlig erfaring. Husk at alle saker har flere enn en side.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tar det på husken, så dere må ta det med en liten klype salt. Hvis jeg husker riktig skulle han ha crosseren på service, og da han fikk den tilbake var den tungstartet. Så den ble sendt inn, men de fant ingenting galt. Dette skjedde flere ganger, men den gikk aldri som den skulle. Mener Spinnin-Wheel mente at de hadde montert stemplet feil vei, og at det var grunnen til at den ikke startet. Sykkelen ble solgt, og kompisen min fant senere ut at den nye eieren hadde hatt motorras. 

Dette er en stund siden, og jeg har nok ikke fått all infoen, men kompisen min var ikke videre imponert over Spinnin-Wheel.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

KTM 690 har vanlige serviceintervaller. I 2012 ble de vel økt fra hver 6000km til hver 10.000km.

Så er ikke på verksted annahver helg i alle fall.

 

 

Kjører 690 selv, and I like it! :)

Har tenkt mer og mer på en adventure fra KTM. da går det ann og ta mer turer uten og bli ødelagt i kroppen :)

hva tenker dere? 640 LC4 maskin, eller 990cc?

 

skal brukes alt fra motorvei til kjøring på skogsveier. gjerne lengre utenlandsturer.

Lenke til kommentar

Hadde gått for 990 selv.

Har hatt min 690 i 3.5 år nå, og kjenner jeg gjerne skulle hatt en liter-sykkel.

Men det er et generelt "problem" med mindre sykler, mangler bittelitt effekt etterhvert som man blir mer erfaren.

Jeg tenker bare på vekt... en 990 veier vel rundt 200-210kg?

mens en 640 veier rundt 150-160kg? merkes dette godt?

 

Og hvor mye mer toppfart og drag har du i en 990, i forhold til 640?

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...