Gå til innhold

Formatere med F disk

daahl

Anbefalte innlegg

dersom du ikke skjønner det så har du ikke erfaring nok.

1. dersom du har en problematisk maskin som ikke vil starte opp i det hele tatt. Hva gjør du da? Reinstallerer bare?

2. du vet vel at f.eks. partition magic ikke hadde kunnet kjøres i det hele tatt om det ikke hadde vært for DOS i bunn der.

3. om du har en HD som er feil på så er eneste utveien for å redde filer på er å bruke dos-tools.

4. om man booter til dos og syser hd før 2k/xp installasjon vil dos komme opp som et eget valg på "boot menyen" som kommer ved boot.

dette er også et meget hendig "feature" som en sysadmin kan ha mye nytte av.

dette er sett på fra en sysadmin's view.

btw den avataren din er litt små-provoserende ;)

-s

sorry, var litt rask der! :)

du har helt klart rett...

avataren min? den er jo søt? :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dersom du ikke skjønner det så har du ikke erfaring nok.

1. dersom du har en problematisk maskin som ikke vil starte opp i det hele tatt. Hva gjør du da? Reinstallerer bare?

2. du vet vel at f.eks. partition magic ikke hadde kunnet kjøres i det hele tatt om det ikke hadde vært for DOS i bunn der.

3. om du har en HD som er feil på så er eneste utveien for å redde filer på er å bruke dos-tools.

4. om man booter til dos og syser hd før 2k/xp installasjon vil dos komme opp som et eget valg på "boot menyen" som kommer ved boot.

dette er også et meget hendig "feature" som en sysadmin kan ha mye nytte av.

Jeg må pressisere: Dette er mitt "view" :)

1: Setter disk inn i annen maskin og så reinstaller (Selv om jeg aldri har opplevd dette)

2: Har aldri hatt behov for PQ magic.

3: Igjen sette i annen maskin.

4: Bruker NTFS, og jeg har ingen behov for DOS i det hele tatt. (utenom å spille klassikere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...