Gå til innhold

Snart kan iPhone-telefonene bli utstyrt med egne røykvarslere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ville bruke pengene på noe bedre som sparer liv. Dette "bedre" har du ikke gjort rede for, så da regner jeg med at du sitter på gjerdet til du har bestemt deg?

Ja, det regner du vel med. Det jeg sa var vel rent konkret at om den bare reddet ett liv (som var det du tok utgangspunkt i for at det skulle være nyttig) , så kunne de heller brukt pengene på noe annet som reddet liv i telefonen, eller gitt pengene til noe som reddet flere liv per krone (de kunne jo støttet veldighet, eller betalt en saklig mengde skatt feks), men om du er ute etter noe i telefonen, så har man ting som overvåkning av puls, eller enda bedre og mer brannsikre batterier og ladere som eksempel.

AtW

Mye de kunne gjort. Vi kunne også alle reist og hjelpt syrere. Dette er lite relevant til saken og bare en avsporing fra din side.

Du ba meg om å gjøre rede for det, så jeg gjorde det. (rettere sagt, du brukte det at jeg ikke hadde gjort rede for det som en unnskyldning for å finne på ting, og når jeg da gjør rede for deg er det en avsporing, skal ikke være lett...)

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Du ville bruke pengene på noe bedre som sparer liv. Dette "bedre" har du ikke gjort rede for, så da regner jeg med at du sitter på gjerdet til du har bestemt deg?

Ja, det regner du vel med. Det jeg sa var vel rent konkret at om den bare reddet ett liv (som var det du tok utgangspunkt i for at det skulle være nyttig) , så kunne de heller brukt pengene på noe annet som reddet liv i telefonen, eller gitt pengene til noe som reddet flere liv per krone (de kunne jo støttet veldighet, eller betalt en saklig mengde skatt feks), men om du er ute etter noe i telefonen, så har man ting som overvåkning av puls, eller enda bedre og mer brannsikre batterier og ladere som eksempel.

AtW

Mye de kunne gjort. Vi kunne også alle reist og hjelpt syrere. Dette er lite relevant til saken og bare en avsporing fra din side.

Du ba meg om å gjøre rede for det, så jeg gjorde det. (rettere sagt, du brukte det at jeg ikke hadde gjort rede for det som en unnskyldning for å finne på ting, og når jeg da gjør rede for deg er det en avsporing, skal ikke være lett...)

AtW

Hvorfor fortsetter du med dette snikksnakket? Klarer du ikke å godta at du har gått på en smell?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg har "gått på en smell", fordi jeg ikke er enig med deg? Eller er det liksom en annen grunn? Og apropos snikksnakk, går det an å få litt seriøs argumentasjon fra din side? Du velger istedet å bare slenge karakteristikker i øst og vest.

AtW

Jeg har da kommet med fornuftige forklaringer på hvorfor dette er lurt. Du har spydd ut antakelser om hvem som dør i branner og hyppigheten av røykvarslere. I tillegg så påstår du at det er bedre å spare pengene til noe bedre kommer opp!

Lenke til kommentar

Vi har begge kommet med antakelser om nytteverdien av produktet, våre analyser har ikke kommet til samme konklusjon. Hverken mer eller mindre. Om du ikke klarer å se at du i like stor grad baserer deg på antakelser så bør du lære deg litt enkel logikk og diskusjonsteknikk.

Det var ikke det jeg sa, og det har jeg allerede forklart grundig for deg. (i posten du mente var en avsporing)

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Vi har begge kommet med antakelser om nytteverdien av produktet, våre analyser har ikke kommet til samme konklusjon. Hverken mer eller mindre. Om du ikke klarer å se at du i like stor grad baserer deg på antakelser så bør du lære deg litt enkel logikk og diskusjonsteknikk.

Det var ikke det jeg sa, og det har jeg allerede forklart grundig for deg. (i posten du mente var en avsporing)

AtW

Du fortsetter fortsatt med metadiskusjon uten noe formål annet enn å trøtte ut meningsmotstandere.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg svarer på ting som sies om meg, det er ikke jeg som har begynt å ta inn alt mulig annet enn det faktiske temaet i denne tråden, det er du og faileren som istedet for å snakke om saken begynner å snakke om alt mulig annet (mer spesifikt, meg og hvordan mine innlegg er formuert). Forøvrig er det ikke noen "kneblingstaktikk", men det er ganske meningsløst å først begynne å ta opp ting som er på siden av tema, og deretter klage over at denne sidetråden er meningsløs og trettende, jeg presenterer kun hvordan det enkelt kan løses om man mener det er meningsløst, ikke ta opp temaet i utgangspunktet.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... jeg presenterer kun hvordan det enkelt kan løses...

Sååå...jeg tror kanskje ikke jeg har fått det med meg blant alle dine innlegg, men hvordan er det du mener at røykvarsling enkelt kan løses i en iPhone da? Eller varsling der andre terskeverdier brytes, for den saks skyld...

Lenke til kommentar

... jeg presenterer kun hvordan det enkelt kan løses...

Sååå...jeg tror kanskje ikke jeg har fått det med meg blant alle dine innlegg, men hvordan er det du mener at røykvarsling enkelt kan løses i en iPhone da? Eller varsling der andre terskeverdier brytes, for den saks skyld...

Leser du innlegget mitt? Det virker jo sånn, siden du igjen klipper ut akkurat den delen av innlegget som gir kontekst til enkeltutsagnet du siterer. Det er helt åpenbart at "enkelt kan løses" her ikke peker på den tekniske løsningen for røykvarsling i en iphone. Har ikke sagt noe som helst om at den tekniske løsningen er dårlige. Antakelig er den relativt god om den er liten nok til å få plass i en telefon. (selv om jeg mistenker den rent varslingsteknisk fungerer noe dårligere, det er sjeldent helt gratis å gjøre ting veldig lite)

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe som helst om at den tekniske løsningen er dårlige. Antakelig er den relativt god om den er liten nok til å få plass i en telefon. (selv om jeg mistenker den rent varslingsteknisk fungerer noe dårligere, det er sjeldent helt gratis å gjøre ting veldig lite)

AtW

Så bra! Da nærmer vi oss en konklusjon om at den tekniske løsningen antageligvis, allerede i versjon 1.0, kan være relativt god og dermed potensielt redde liv i deler av verden der brannsikkerhet ikke står like høyt over prioriteringer som i vår del av verden.

Det er noe helt annet enn "ganske useless"...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe som helst om at den tekniske løsningen er dårlige. Antakelig er den relativt god om den er liten nok til å få plass i en telefon. (selv om jeg mistenker den rent varslingsteknisk fungerer noe dårligere, det er sjeldent helt gratis å gjøre ting veldig lite)

AtW

Så bra! Da nærmer vi oss en konklusjon om at den tekniske løsningen antageligvis, allerede i versjon 1.0, kan være relativt god og dermed potensielt redde liv i deler av verden der brannsikkerhet ikke står like høyt over prioriteringer som i vår del av verden.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av en "konklusjon", forskjellige folk mener forskjellige ting, avogtil blir de ikke enige. Grunnlaget for mitt syn på denne har aldri vært at jeg tror selve den teknsike røykvarsle-delen er spesielt dårlig. Man kan jo alltids si at denne "potensielt kan redde liv i en del av verden", men det er det vel for det første ingen som har vært uenig i, og for det andre, hva så? Det eneste en så generell påstand oppnår er et slags minste felles multiplum som ingen trenger å diskutere, ser ikke på det som spesielt givende.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av en "konklusjon", forskjellige folk mener forskjellige ting, avogtil blir de ikke enige. Grunnlaget for mitt syn på denne har aldri vært at jeg tror selve den teknsike røykvarsle-delen er spesielt dårlig. Man kan jo alltids si at denne "potensielt kan redde liv i en del av verden", men det er det vel for det første ingen som har vært uenig i, og for det andre, hva så? Det eneste en så generell påstand oppnår er et slags minste felles multiplum som ingen trenger å diskutere, ser ikke på det som spesielt givende.

AtW

Helt greit. Jeg syns bare det er fint at du har kommet til en helt annen holdning enn "ganske useless" jeg.

Lenke til kommentar

jeg lur nå på når man  mener at denne sensoren blir i veien for noe annet inne i telefonen ?

for at der skal komme på de rette tankene så må jeg referere til tråden om der Apple har laget en lapptopp med kun en USB3 tilkobling

selv om det var plass til fler så var det ganske mange som var i den formening at det ikke var plass til mer en en USB3 tilkobling , av type C

Nå er det jo allerede trangt om plassen i disse telefonene og da vil ma ikke ha ting som er unødvendige .

f.eks så er det jo diskusjoner om hvorvidt minekort lesere i en teflon er nødvendig eller ikke 

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

AtW

Helt greit. Jeg syns bare det er fint at du har kommet til en helt annen holdning enn "ganske useless" jeg.

Det har jeg ikke. Jeg mener fortsatt den er ganske useless, jeg har forklart i hvilken kontekst, og hvordan jeg har kommet til den konklusjonen. Om du leser innleggene mine istedet for å klippe ut enkeltsetninger, så burde det komme ganske tydelig fram.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...