Gå til innhold

Snart kan iPhone-telefonene bli utstyrt med egne røykvarslere

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Du har skrevet at jeg har tatt feil, gjentatt ganger, feks dette utsagnet;

"Det var en periode det så ut som han ville godta at han tok feil"

Hvordan mener har du vist at jeg har tatt feil, om vi ikke vet noe om inputet?

AtW

Herregud, du blander jo epler og pærer. Prøv å vær litt mer konstruktiv om du mener denne debatten skal ha noe poeng.

Gjør jeg? Javel?

Har du sagt at jeg tar feil, ja eller nei?

Hvordan mener du at du har vist at jeg tar feil?

AtW

Dine hersketeknikker over rogkas er tåpelige.

Ja, jeg har sagt at du tar feil. Og ifølge din logikk så gjelder visst det på alt du sier i alle overskuelig fremtid. Lurt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du at jeg tar feil om da, og hvorfor? Du mener du har "VIST at jeg tar feil", og det vanskelig å tolke det annerledes enn at det handler om min uttalelse om at jeg mener at funksjonen er ganske useless. Er det noe annet du snakker om, og isåfall hva?

Når det gjelder diskusjonteknikk, så anbfaler jeg deg å ta en kikk i speilen.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hva mener du at jeg tar feil om da, og hvorfor? Du mener du har "VIST at jeg tar feil", og det vanskelig å tolke det annerledes enn at det handler om min uttalelse om at jeg mener at funksjonen er ganske useless. Er det noe annet du snakker om, og isåfall hva?

AtW

Dette et uforståelig for meg.

Jeg har vist for deg hvorfor funksjonen ikke er useless. Her har du delvis innrømmet at påstanden var feil.

Nå er vi på et helt annet tema. Hvorfor blander du disse?

Lenke til kommentar

Du har skrevet at jeg har tatt feil, gjentatt ganger, feks dette utsagnet;

"Det var en periode det så ut som han ville godta at han tok feil"

Hvordan mener har du vist at jeg har tatt feil, om vi ikke vet noe om inputet?

AtW

Herregud, du blander jo epler og pærer. Prøv å vær litt mer konstruktiv om du mener denne debatten skal ha noe poeng.

Gjør jeg? Javel?

Har du sagt at jeg tar feil, ja eller nei?

Hvordan mener du at du har vist at jeg tar feil?

AtW

Dine hersketeknikker over rogkas er tåpelige.

Ja, jeg har sagt at du tar feil. Og ifølge din logikk så gjelder visst det på alt du sier i alle overskuelig fremtid. Lurt...

Det er bra dere passer på hverandre dere som er i den leiren, backe hverandre opp.

Hvis ikke kunne en av dere tapt, må vite.

Lenke til kommentar

AtW

Dette et uforståelig for meg.

Jeg har vist for deg hvorfor funksjonen ikke er useless. Her har du delvis innrømmet at påstanden var feil.

Nå er vi på et helt annet tema. Hvorfor blander du disse?

Hvor, eksakt hvor har du VIST at funksjonen ikke er useless?

Blander jeg tema? Er ikke dette helt sentralt i temaet? Problemet er at du kommer med usikre vurderinger, men er kjapt opp på din høye hest når jeg kommer med tilsvarende vurderinger, det virker som du faktisk innbiller deg at det du sier er sikkert, og ikke usikkert. 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at funksjonen "ikke bør implementeres", mange telefoner har funksjoner jeg ikke synes er særlig nyttig, jeg tror ikke det skader noe voldsomt å implementere denne funksjonen. Men er funksjonen "veldig billig"? Hva koster den å utvikle og produsere?

AtW

Svært lite. Hver iPhone blir noen få kroner dyrere kan jeg tenke meg. Husk at Apple kan overføre en del av software-utviklingen eksternt.

er du nå så sikker .

var det ikke så at Apple skulle sikre seg slik at de ikke taper penger.

da vil nok alt mellom 1 kr og 50 være alt for lavt anslag

her har Apple en potensielt grunn til lagge på mange hundre kroner for en ny utgave av Iphone med røykdetektor .

Lenke til kommentar

Mange hundre kroner ekstra for en iPhone med røykdetektor? Neppe. Prisen har ikke økt med flerfoldige hundre kroner da de f. eks. la til fingeravtrykkleser, større skjerm og andre store endringer. Folk kjøper ikke iPhone for å få en røykdetektor heller.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Mange hundre kroner ekstra for en iPhone med røykdetektor? Neppe. Prisen har ikke økt med flerfoldige hundre kroner da de f. eks. la til fingeravtrykkleser, større skjerm og andre store endringer. Folk kjøper ikke iPhone for å få en røykdetektor heller.

Ja, tviler sterkt på noen slik økning, virker lite realistisk.

AtW

Lenke til kommentar

La oss si at tallet er 20, som utgangspunkt. Dette ganger man med 54 for å runde av. Da får man 1080. Det burde tilsi omtrent det markedet som er tilgjengelig. Ganger man det med mennesker får man altså 9 284 067. Som utgjør en relevant andel i ett de markedene der dette er potensielt nyttig.

Deler man på andelen som bor i grisgrendte strøk, så får man fasiten.

Og som alltid er svaret 42.

Lenke til kommentar
Dette er egentlig en ganske kjent hersketeknikk fra AtW, sånn til info for eventuelle "nye sjåarar"...:-)))

Du er så beskjeden! Du glemte jo helt å nevne din egen rolle i dette stykket!

AtW har ikke holdt denne tråden i gang helt på egenhånd, vet du.

Men det er jo kjent taktikk fra din side.

(Sånn til info for eventuelle "nye sjåarar".)

Lenke til kommentar

Dette er egentlig en ganske kjent hersketeknikk fra AtW, sånn til info for eventuelle "nye sjåarar"...:-)))

Du er så beskjeden! Du glemte jo helt å nevne din egen rolle i dette stykket!

AtW har ikke holdt denne tråden i gang helt på egenhånd, vet du.

Men det er jo kjent taktikk fra din side.

(Sånn til info for eventuelle "nye sjåarar".)

Glemte jeg det. Uffda...:-)

Lenke til kommentar

Ja, gud forby at noen skulle prøve å underbygge sine vurderinger, det ville jo vært for dumt.

AtW

Underbygge vurderinger basert på ukjente faktorer. Værsågod, AtW. Underbygg i vei...:-DDDDD

Sånn er livet, man har sjelden 100% gode data, skulle man kun gjort noe når man hadde det hadde det ikke blitt mye iphone.

AtW

Lenke til kommentar

iPhone-priser for "unlocked GSM"-versjoner, 16GB:

14/6-2011: iPhone 4: $649

1/11-2011: iPhone 4S:  $649

1/12-2012: iPhone 5:  $649

10/9-2013: iPhone 5s:  $649

9/9-2014: iPhone 6:  $649

9/9-2015: iPhone 6s:  ?   (Let me guess ...)

Flere gåter å gjette på, dette er moro. Jeg tipper 649...:-)

Lenke til kommentar

Ja, gud forby at noen skulle prøve å underbygge sine vurderinger, det ville jo vært for dumt.

AtW

Underbygge vurderinger basert på ukjente faktorer. Værsågod, AtW. Underbygg i vei...:-DDDDD

Sånn er livet, man har sjelden 100% gode data, skulle man kun gjort noe når man hadde det hadde det ikke blitt mye iphone.

AtW

Jepp, og da er mine foreløpige gjetninger på kostnaden ved røyvarslerfunksjon like gode som andre...

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Jepp, og da er mine foreløpige gjetninger på kostnaden ved røyvarslerfunksjon like gode som andre...

Ikke nødvendigvis, det er forskjell mellom 1% sikkerhet og 99% sikkerhet også, men gjetningen din virker grei den, det er den jeg har basert meg på.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...