Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal i år være russ, og allerede om et par uker kommer den første russekroa. Jeg er ikke et typisk festmenneske, men har drukket litt i et par bursdager. Det jeg egentlig lurer på om disse kroene utelukkende bare blir dans og hopping foran scenen? Det er ihvertfall ikke min stil, selv om en god fest kan være gøy. I tillegg lurer jeg litt på hvor mye jeg bør drikke for å bli passe full (huske det meste, helst alt, men absolutt kjenne rusen godt). Er 177 cm og ganske slank. Tenker for det meste å drikke øl. 

 

Hovedspørsmål: Er kroene noe mer enn dans og hopping foran scener? Kan det sammenlignes med en fest/byen der det er sitteplasser og rom for andre ablegøyer også?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer svært mykje frå stad til og stad og frå år til år, sidan det er årets russekull som arrangerer og planlegger festane.

 

Det er ikkje ein gong sikkert at det blir ei scene.

Rekner med at det aller vanligaste er at russen leiger eit lokale med bord og stolar, og at ein rigger opp ein plass for ein DJ, alternativt berre kobler opp eit annlegg og ein mobiltelefon.

 

Uansett så vil det mest sannsynleg bli ei god blanding. Utelukkande hopping og dansing foran scena vil kun skje dersom heile festkomiteén er mest interessert i å danse, og lite interessert i å drikke. (Det er vanskelig å drikke seg full når ein står i ei stor folkemengde som dansar).

Så med høg sannsynlegheit vil det bli slik at enkelte står og dansar fremst i lokalet, medan dei andre sitt bakerst i lokalet og drikker. Så bytter folk litt mellom dei to plassane i løpet av kvelden.

 

 

Når det gjeld alkoholinntaket så vil det variere litt alter etter kor lenge du skal holde på. Men så lenge du drikk øl så burde det gå forholdsvis greit å begrense inntaket slik at det ikkje blir alt for mykje. Det enklaste er derfor å ta med ein six-pack, men om du skal feste veldig lenge så kan det bli litt knapt.

Kva du toler av alkohol vil være avhengig av kroppsvekta og kor stor del av denne vekta som er musklar kontra fett. Ein tung muskuløs mann toler meir enn ein like tung feit mann.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommer an på om kroa er i regi av skolen (altså russen på skolen), Russepasset eller andre.

Jeg er russ selv i 2016, så har ikke egne erfaringer, men kroa som er for de i Stavanger/Sandnesområdet er jo i De røde sjøhus, der det er god plass. Tviler på at opp mot 1000 personer står foran en scene og hopper en hel kveld.

Hvor mye en person kan drikke varierer veldig. Ei veninne av meg er 5cm lavere og vi veier det samme, men jeg kan sikkert drikke dobbelt så mye som henne, men hun blir drita med en gang og jeg har bare lett beruselse. Hvor mye trening du har i å drikke har også noe å si. Du får begynne med litt og heller stoppe når du kjenner at du har fått nok... bare pass på å ikke sitt i ro hele tiden, for da kjenner du ikke hvor mye du faktisk har fått i deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...