Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren min "hoster" ved elstart!?

mathiaslol

Anbefalte innlegg

Scotern min har stått i ro i 1 sesong nå! da jeg brukte den sist i fjor så var det vaskelig å få start på scooteren med elstar. Har sjekket litt rund der folk sier det kan være tennpluggen? scooteren starter fint med kickstarten men står bare å hoster når jeg prøver å starte den med elstarten. klarer å starte den med elstarten hvis jeg gir litt gass samtidig men er vrient. Scooteren er 5 år å har hatt den i mitt eie hele tiden. den er av merket Piaggio nrg. takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tennpluggen skal være ren, tørr og isolatoren (det hvite) skal være gyllenbrun. Men hvis den starter på kick så burde den absolutt starte med elstart.

Det jeg tenker er at hvis batteriet er dårlig kan starteren dra ned spenninga så mye at det ikke er nok igjen til tenninga. Derfor ville jeg målt for å kunne eventuelt utelukke dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå fungerer alt! Ny tennplugg fra biltema fungerte i 1 uke, så var det tilbake til samme problemet! Dro på en annerkjent båt/motorsykkelbutikk i byen og gav dem understellsnummeret (finnes i vegvesenet sin app)! De letet opp en tennplugg og nå fungerer alt utmerket! Ladet og bateriet opp☺️ Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...