toth Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Har en merkelig issue, det går igjen på to biler, 2 hengere og 2 adaptere(gammel til ny plugg) - ved tilkobling gir bilene feilmelding på hengerens venstre baklampe, men den fungerer fint. Forslag til feilsøking? Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 noe slikt har jeg selv hatt på en gammel camingvogn, der var baklysene og markeringslys koblet sammen slik at du brukte bare en krets. dette kan du enkelt sjekke ved å ta ut sikringen til parklys (en om gangen h/v) Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Nå var jeg ikke helt med - det ligger vel ikke kobling til park-lys(som er fremme) bak i hengerkontakten? Er den ikke bare koblet med baklysa(som ikke har parkmodus)? Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 lysene er koblet sammen i hengerkontakten, (produsenten av hengeren sparer noen meter med ledning) slik at lysene på hengeren får strøm bare fra en kurs. bilen har separat kurs for høyre og venstre Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Da kobler produsenten av tilhengeren med andre ord annerledes enn man skal da. Du mener de rett og slett dropper enten 58R eller 58L, og kobler alt på den ene? Jeg har heldigvis aldri opplevd slikt på mine tilhengere eller tilhengere jeg har lånt.. Det begynner å bli en god del forskjellige tilhengere fra ulike produsenter. Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 min gamle Kabe hadde h og v lys koblet på 58L jeg mener å ha opplevd det samme på en henger... som jeg ikke husker navnet på. en annen mulighet er jo nummerskiltlysene.. hvis det bare er ett, så må det jo kobles på enten h eller v, biler med can-bus kan? vel gi feilmelding på det? Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg hadde mye rot med samme på min henger.. Viste seg det var mye irr og rust i kontakten.. Kjøpte 2 7leder kabler på biltema og fjernet alt det gamle. Loddet inn nye ledningene i baklyktene.. silikonerte hurtigkoblingene da disse var svært dårlige. Så borret jeg 3 hull i selve draget og satt på en hunnkobling der også.. så nå bruker jeg bare han-han kabel mellom bil og henger og alt fungerer uten feilmeldinger i bilen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Vi snakker om en tredal med nylig byttet kabel, og en Gaupen som istedenfor originallykter bruker en skiltplate m lys fra biltema(sånn man bruker ved sykkelstativ e.l.) - begge gir feilmelding på 2 stk 2009 Audi, tredalen gir ikke feilmelding på en 2006 Audi. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 min gamle Kabe hadde h og v lys koblet på 58L jeg mener å ha opplevd det samme på en henger... som jeg ikke husker navnet på. en annen mulighet er jo nummerskiltlysene.. hvis det bare er ett, så må det jo kobles på enten h eller v, biler med can-bus kan? vel gi feilmelding på det? Min gode gamle Kabe fra 1984 ga ingen feilmeldinger på noen av de bilene vi dro den etter.. Flere av disse har can-bus, andre har andre former for pærevarsling. Skiltlys kan også skape problemer dersom de er koblet på sammen baklys på en side ja (altså enten 58L eller 58R..), men dette avhenger nok av hvordan pærevarslingen på bilen funker. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Vi snakker om en tredal med nylig byttet kabel, og en Gaupen som istedenfor originallykter bruker en skiltplate m lys fra biltema(sånn man bruker ved sykkelstativ e.l.) - begge gir feilmelding på 2 stk 2009 Audi, tredalen gir ikke feilmelding på en 2006 Audi. Jeg har en 2011 audi a4 selv som gav meg feilmeldinger - og den har 13>7 polt adapter Det var dog bare på bremselys og på blinklys. Begge baklyktene er koblet til samme pol i den 7 polte kontakten, så det skal i teorien ikke være mulig å få en feilmelding på "hovedlampen" på hengeren før BEGGE er røket. Canbus systemet måler bare om det er motstand i andre enden av kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå