tha_lode Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hjelp.Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken platform jeg skal gå for.Jeg trenger en måte å få streamet spillene til en laptop ettersom tven er forbeholdt tvtitting. (Har sett noen trikse til PS4-PC streaming også) Også er jeg ute etter fetere gfx enn jeg får med en Intel HD 4000 chip på laptopen.Pris så kommer spillkonsollene best ut. (Xbox litt billigere)PCen blir i hvertfall tre-gangern på pris. Jeg kan godt betale det, men vil ikke kaste penger på noe hvis det ikke er det beste valget.(Jeg avventer med Nintendo ettersom de trolig snart kommer med noe nytt)Ang spillutvalg så vinner Steam Pcen glatt.Av barnevennlig utvalg så er vel Xboxen litt dårligere. Har to barn, så det betyr litt med barnevennlig utvalg.PS4 og Steam vil støtte VR, imens xbox bare faker det.Liker ikke at begge konsollene krever månedsavgift for å kunne spille online og man mister tilgang til spillene man har kjøpt på salg hvis man sier opp abbonementet. Steam er gratis onlinefunksjonalitet og kjøper du et spill, så har du det for alltid.Steam PC betyr å sette seg inn i skjermkort, hovedkort, minne hastigheter og prosessor enda en gang. Urk. Jævla mange variabler.Innspill mottas med takk. Gjerne fra fanboys, men vær så snill og ikke la tråden bli en flamewar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Steam laster spill ned lokalt og streamer ikke. Spørsmålet er hva du vil spille. hvis du står åpent på det, og penger ikke er noen hindring er pc med windows uten tvil det beste valget mtp utvalg, hva man koble til etc. Når det kommer til konsollene er det hipp som happ egentlig de er mer eller mindre like, det kommer an på hva du vil spille av eksklusive titler og hvilken håndkontroll du foretrekker. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) XB og PS har ca like mye underholdning for barn etter mine erfaringer så det handler vel mest om smak og behag sånn sett. Skal du ha bra grafikk så var XBone og PS4 utdaterte når de ble sluppet, 30fps og stort sett ikke fullHD, men det er jo en del vanesak og hvor mye du "gidder å legge merke til det". Du trenger ikke sette deg inn i noenting når det gjelder PC, bare kjøp en ferdig pakke. ASUS ROG maskinene er jo kjent for å være rimelig bra. Går du for det så får du nok noen bra anbefalinger hvis du spesifiserer kravene dine litt. Blir selvfølgelig billigere å bygge selv hvis du ikke finner et godt tilbud. Du kan også koble til XB kontroller til PC i tilfelle du synes det er best. Som du sa så er Steam (og GoG) veldig bra greier, du har så utrolig mye mer å velge at det nesten er uvirkelig. Husker i PS3 dagene, slet veldig med å finne bra småspill. På en PC så har man jo også alle mulige forskjellige flash-spill etc og diverse opplæringsgreier som både er artig og bra for barn. Rett og slett mer fleksibilitet på en PC. For å streame PS/ XB til en laptopskjerm (hvis jeg forstår deg rett) så trenger du et TV-kort som mottar signalene fra konsollen og viser dem på skjermen. Veldig enkelt, men du får jo en 22" PC-skjerm med HDMI til ca 1.000,- så jeg ser ikke vitsen med å bruke cash på et TV-kort da. TV-kort Skjermer Endret 4. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Lord Nuker: Steam streamer til klienter på lokalnettet: http://store.steampowered.com/streaming/ Dantes Inferno: Xbox streamer native til win 10. For PS4 fins det folk som har fått det til også: http://hackinformer.com/2015/07/01/ps4-remote-play-pc-finally/ Lag rapporteres til å være neglisjerbar. Jeg har ikke de råeste refleksene uansett, så det er ikke så farlig med et par tre milisekunder ekstra. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hva slags innspill er det du ønsker egentlig? Det ser jo ut som du klart og tydelig vet hvordan ståa er... At PC har mer utvalg og bruke det mot konsoller er bare teit... det er en selvfølge. Hvis det står mellom PC/konsoller og avgjørelsen faller ned på spillutvalg, og du ikke trenger bry deg om kostnaden... ja, da er vel valget ganske så klart? Men hvis det er sånn at du absolutt vil ha en konsoll, så er XO det beste valget uten tvil. - Innebygd streaming funksjon, som du sier. - Deilig online-opplevelse som går alle andre online-tjenester på konsoll en høy gang, (Vel, må sies at det bare ikke er Microsoft sin fortjeneste, noen av de andre tilbudene er helt mega-elendig...) - Kommende storspill som Forza 6 og Halo 5 rett rundt hjørnet, to av de beste spillseriene innen spillindustrien. - Snart full Windows 10 interaksjon, forhåpentligvis streaming fra Win10 --> XO. - Bakoverkompabilitet - Gjenvlige updates. - Kan brukes som en mottaker til å ta inn tv-signaler for så å streames over til laptop f.eks. Konklusjon XO er helt herlig og blir snart mye bedre. 1 Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Vel hvorfor jeg spør er nettopp for å få sånne perspektiver som du kommer med her. Takk for de. Ser at Xbox One kommer til å bli enda bedre snart. Er Oculus (2d) via Win 10 støttet enda? Prisen betyr jo mye selvom jeg teknisk sett har råd til en ok datamaskin. Det handler jo om kost/nytte, og det er jo superdigg å bare fyre opp en konsoll sammenlignet med å spille på pc. Mye minde å fikle med betyr jo mer tid til spilling. Og pengene kan jo alltids brukes til noe annet som også er gøy eller nyttig. Vi snakker jo ihvertfall om 3 ganger pris for en datamaskin. Jeg håpet også at noen hadde vært borti streamingløsningen til Steam og kunne si litt om hvordan de har opplevd den. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Steam PC betyr å sette seg inn i skjermkort, hovedkort, minne hastigheter og prosessor enda en gang. Urk. Jævla mange variabler. Kjøpte meg ny hardware for snart 1 år siden. Da var det 5 år siden sist jeg hadde handlet hardware og jeg hadde ikke fulgt med på utviklingen i det hele tatt. Det er ikke så sabla vanskelig å få en brukbar forståelse for hva som er verdt å bruke pengene på. En grei tommelfingerregel er vel, om midlene tillater det, og handle den varen som er hakket rett under det største prishoppet. Prøv også å skaffe deg en generell forståelse om det finnes ny teknologi rett rundt hjørnet. Om du gir meg et budsjett kan jeg lett komme med et forslag til oppsett for deg. Endret 8. september 2015 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Takker for tilbudet, men jeg kjøpte meg en pc på finn.no i helgen. Steam streaming og pcen funker rett og slett kjempefint! (Handelen ble derimot føkka, men det er en annen historie.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå