Lucifer 666 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har sdram på 512KB. Hva er "midlertidig lagring" for noe?? Utklipp fra AIDA32: Fysisk minne Totalt 511 Mb Brukt 206 Mb Ledig 304 Mb Utnyttelse 40 % Midlertidig lagring Totalt 1250 Mb Brukt 177 Mb Ledig 1073 Mb Utnyttelse 14 % Virtuelt minne Totalt 1762 Mb Brukt 384 Mb Ledig 1377 Mb Utnyttelse 22 % Takk for svar... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Midlertidlig lagring utrykket var nytt for meg, men det ser ut til å være det samme som swap. Det er vel egentlig to typer minne: 1. Fysiske minnebrikker 2. Swap (på harddisk) Den totale minnemengden en har disponibelt er summen av disse. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jeg bruker kun 1/3 slotter for minne, og lurer på å sette inn en eller to brikker til. Hvor og hvordan vill jeg merke forskjeld ved å få mer minne?? Maskinen vil vel ikke gå raskere av denne grunn? Det er vel CPU'en som avgjør hastigheten. Har mange ganger sett at jeg bruker 90-95% av de 512KB når jeg kjører mange store programmer og da virker alt litt "tregt" Vil dette bli bedre med mer ram? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Operativsystemer kan bruke diskplass (såkalt "swap"-område) som et "nødlager", skulle det trenge mer minne enn det som er tilgjengelig i de langt raskere faktiske minnebrikkene. Swapping er utrolig tregt i forhold til ekte minne, og brukes bare når det er absolutt nødvendig (i hvertfall burde det det, men Windows er jo litt syk i hodet når det gjelder sånt). Endret 11. november 2003 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå