Egil123 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hei, har en Packard bell bærbar, med følgende problem; maskinen funker ok på alle program jeg har av forskjellig type men hvis jeg prøver å starte Explorer eller noe som har med nett å gjøre, oppdatering av program f.eks, da jobber disken ( C: ) alt den orker, ser i enhetsbehandling at disken ligger på 100% hele tiden, men etter å restarte maskin ( med knappen ) funker alt fin hvis jeg holder meg unna internett, har scannet med forskjellige program, for malware og Norton . noen som har noen ide? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Prøvd å leke på internett med Chrome eller Firefox? Internet Explorer er ikke særlig til nettleser.. Endret 4. september 2015 av newman221 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 IE er jo nater på å starte opp alt mulig at "utvidelser" når du starter det, og tar gjerne også med en rask maskin mange sekunder før du ser startsiden. Lenke til kommentar
Egil123 Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Prøvd å leke på internett med Chrome eller Firefox? Internet Explorer er ikke særlig til nettleser.. har tenkt på det men er litt tuklete å få lasta ned når jeg ikke kommer på nett, kan kanskje gjøre det på en annen maskin, men så er det det at maskinen har jo fungert fint i en to tre år, dette kom for noen få dager siden Lenke til kommentar
Egil123 Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 IE er jo nater på å starte opp alt mulig at "utvidelser" når du starter det, og tar gjerne også med en rask maskin mange sekunder før du ser startsiden. blir omtrent samme svar til deg som til "newman221", trodde en stund at harddisken var i ferd med å ta kvelden men da ville den vel ikke ha fungert helt fint til vanlige program skulle en tro Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Still maskinen tilbake til før problemene oppsto. http://ikt2ssb.wikispaces.com/Hvordan+stille+PC-en+tilbake+til+et+tidligere+tidspunkt Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Still maskinen tilbake til før problemene oppsto. http://ikt2ssb.wikispaces.com/Hvordan+stille+PC-en+tilbake+til+et+tidligere+tidspunkt Hvis det fortsetter etter å ha gjort dette, forsøk disse stegene; 1. Go to Control Panel> All control panel items > System 2. Click on Advanced system settings 3. Under performance, click on settings 4. Go to Advanced tab 5. Under Virtual memory, click on Change 6. UN-check "Automatically manage paging file size for all drives" check box 7. Select your windows drive (where OS is installed) 8. Click on Custom size radio button 9. Set Initial size equivalent to your RAM size in MB 10. Set Maximum size to twice of your RAM size in MB 11. Click on Set 12. Click on OK thrice 13. Restart your system Lenke til kommentar
Egil123 Skrevet 5. september 2015 Forfatter Del Skrevet 5. september 2015 Hei, takk til alle som har kommet med tips, har prøvd flere av løsningene som ikke hadde noen efekt, gjennopretting orket jeg ikke for da måtte jeg instalert mange program omigjen, driver med astrofoto så har litt forskjellige prog til det, hvis alt måtte installeres på nytt kunne jeg like godt formatert, ny partisjon, windows på nytt og alt det der, men klarte og legge inst fila til firefox på en minnepinne og fikk instalert på maskinen, og nå er alle problemer løst, jeg er jo klar over at IE ikke er helt "god" men er jo rart at ting som har fungert lenge ikke vil mer, men men ser ut til at det er greit nå så da er jeg fornøyd :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå