Gå til innhold

SNIKTITT: Klokkerent fra Samsung

Anbefalte innlegg

Plasma begynner å bli en stund siden. Panasonic får nok en ny vår med OLED'en sin. Men det blir ikke samme kvanta som Samsung selger nei.

Så dere tror altså begge dette er utelukkende plasma?

Forklarer det Sony sitt fall?

[klipp]

Nei, jeg bare sier at det begynner å bli en stund siden at Panasonic la ned plasmaproduksjonen som var Panasonic sin sterke side. Smartklokker begynte å ta av etter at plasmaproduksjon var lagt ned. og mens Panasonic produserte LED/LCD noe mange andre er like gode til som Panasonic.

Men det er riktig som du er inne på at OLED vil ikke føre til at Pansonic selger mer enn Samsung i overskuelig fremtid. Og at plasma ikke ville hatt noe å si for Mozilla sin posisjon på elektronikk.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LED er teknologien som brukes for å belyse LCD, det er ikke en skjermteknologi. OLED og bruker LED for belysningen, men på en litt annen måte selvfølgelig. Det er likefullt LED begge deler.

Ellers er det å ta svært hardt i å påstå at andre er like gode som Panasonic på LCD. IPS paneler er jo LG teknologi. Det finnes noen som har litt andre varianter, men nesten alt av IPS i verden er en eller annen form for patentert LG teknologi, utviklet og produsert av LG. Derfor kjøper jo alle også av LG. Dell Ultrasharp? Thunderbolt display? LG alt sammen. Når det kommer til VA paneler som brukes oftest i TVer har du en vanskelig jobb om du skal bevise at Panasonic har modeller som forsvarer "de andre er like gode".

Jeg sliter egentlig med å se hvordan Panasonic i det hele tatt er relevant i TV-bransjen. Hvis jeg hører ett eller annet OS sammen med Panasonic ville jeg heller tenkt på døende, enn konkurrent.

Samsung selger ellers ikke OLED, det er det LG som gjør. Hvorfor skulle noen ville kjøpe en Panasonic OLED, når de kan kjøpe en fra LG? Det å gå til innkjøp på denne måten er som å innrømme nederlag. Når Dell kjøper inn LG paneler, så gir de dem hvertfall USB-HUB, godt med justeringsmuligheter, OSM osv, og de selger mye ut til bedrifter og lignende. De gjør noe med panelene som LG ikke gjør i sine produkter. Hva skal Panasonic gjøre med dem i sine TVer? Hva skal de gjøre for at folk skal kjøpe deres innpakning? Mozilla OS vs WebOS som nylig vant EISA sin kåring for beste OS? Har jeg lite tro på.

Det er lov å tro å håpe på at både Panasonic og Mozilla sitt TV OS kan både overleve og styrke seg i fremtiden. Det jeg reagerer på er at du putter det på listen som en seriøs konkurrent til Tizen, og unnlater å ta med OS som WebOS. Som sagt øker heller ikke akkurat produsentene som har valgt dette troen på at det er en egentlig konkurrent. Det skal bare veldig lite for å erstatte det produsenter som Panasonic hadde fra før.

Så for å gå tilbake til dette:
"Altså er X og Y nokså like."

Det er ganske åpenbart at dette ikke stemmer, på noen måte. X >>>>>>> Y, der X er økende og Y er synkende. 1 enhet med Panasonic smart TV er nærmere 100 enheter med tizen smart TV. 

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden 250$ er nå 3500

På luksusvarer kan skandinaver melkes ekstra. $250 er 3500. Ser de første prisene er kommet i nettbutikkene allerede.

Dette er de første prisene i prisjakt:

Samsung Gear S2 R7200 Dark Grey ( Telio ) 4 530,-

Samsung Gear S2 R7200 Silver ( Telio ) 4 530,-

Samsung Gear S2 Classic R7320 Black ( Telio ) 4 905,-

Dette er de første prisene i prisguide:

Samsung Gear S2 R7200 Dark Grey (Advance) 4 036,-

Samsung Gear S2 R7200 Silver (Advance) 4 036,-

Samsung Gear S2 Classic R7320 (Advance) 4 371,-

Multicom kommer ikke opp i pristjenestene men pleier også være tidlig med å annonsere priser. De har lagt ut omtrent de samme prisene som Advance, pluss/minus en tier eller fire.

Med forbehold om at de første prisene gjerne ligger komfortabelt over veiledende, så virker anslagene på 3500 og 4000 ikke så høye i forhold til disse annonserte prisene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nope.

Dæskerten! Sånn litt på siden. Vet du/noen om det finnes treningsklokker som registrerer pulsen (innebygd sensor i klokken) under vann? Må seff være noen lunde pålitelig.

Ikke med det første nei, ikke noe annet en disse: http://www.wareable.com/fitness-trackers/the-best-waterproof-fitness-trackers-796 

Men for de som skal trene og svømme med klokken sin, for all del kjøp en samsung, men jeg kan ikke fordra Tizen. Dessuten som smart-klokke, så vil jeg ha andre urskiver å velge imellom, jeg har sett de urskive og appen som android-wear kan kjøre og vet hva jeg skal ha, jeg vil ha en smart-klokke, ikke en trenings-klokke.

Skal nok skaffe meg en huawei watch om ikke annet, har iPhone, og vet at android-wear funker sammen med iOS, men bedre med android selvsagt. Men kjøper jeg en Apple Watch så blir den så og si ubrukelig om jeg ikke har en iPhone. (fuck me right?)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Men for de som skal trene og svømme med klokken sin, for all del kjøp en samsung, men jeg kan ikke fordra Tizen. 

Interessant. Man hører ikke om så mange erfaringer med Tizen, så kunne du ha fortalt litt om hva du ikke liker med Tizen? Proff-reviewene jeg så var jo ganske positive. 

Lenke til kommentar

Men for de som skal trene og svømme med klokken sin, for all del kjøp en samsung, men jeg kan ikke fordra Tizen. 

Interessant. Man hører ikke om så mange erfaringer med Tizen, så kunne du ha fortalt litt om hva du ikke liker med Tizen? Proff-reviewene jeg så var jo ganske positive. 

Vell, av erfaringer fra Samsung med Tizen, så syns jeg Tizen ikke var noe pent, grelle menyer og unødvendige snarveier. Et bloatware av en ui-launcher på android som dro litt ned på ytelsen, som jeg ikke kunne fjerne, med mindre man la inn CM. eller noe lignende. 

Når Tizen kommer med eget OS (også til wearables), så hadde jeg ingen store forventninger, men jeg tok en titt for å orientere meg litt.

Jeg ble litt skuffet når jeg så litt "assosiasjoner" til apple, dvs: Ja, det har et har et forholdsvis pent og funksjonelt ui, MEN den er closed-source og har brutalt mye mindre tredjepart-støtte (watch faces), og du må bruke det med android/samsung.

Google sitt OS på det segmentet, syns jeg gir bedre utvalg, og har et ui som er lettere å like, kan brukes på iOS men funker best på android og har mye bedre utvalg, and so forth...

stikkord: estetikk og funksjonalitet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...