Gå til innhold

Codecer man trenger

DXT

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har etterhvert begynt å få utdaterte codecer. Kunne noen gi meg en liste over codecer jeg trenger? Da tenker jeg på bilde og lyd. Det hadde vært fint om dere hadde tatt med linker til de forskjellige codecene og en link til nedlastning. Jeg vil helst ikke ha noen samlepakke ala nimo. er det noen spesiell rekkefølge man må installere i? Jeg har hatt problemer med xvid-codecen før med en feilmelding.

Takker alle som gidder å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt av codecs er på www.doom9.org

Forresten: Hvis du skal komprimere filmer selv må du vel installere codecene. Men hvis du kun vil ha codecer for å SE filmer, skal du bare droppe det. Uninstaller ALT som i det hele tatt minner om en codec og last ned filteret ffdshow (doom9). Er veldig mange som laster ned tonnevis av codecer nemlig, og får masse problemer :)

Lenke til kommentar

I Windows brukte jeg XviD, DivX, MP3 samt OGG til det vanlige ;)

Nå bruker jeg blant annet:

3ivX.qtx                     ativcr2.dll   huffyuv.dll   m3jpegdec.ax  pclepim1.dll    voxmsdec.ax
BeHereiVideo.qtx             atrac3.acm    i263_32.drv   mcdvd_32.dll  pncrt.dll       vp31vfw.dll
CLRVIDDC.DLL                 atrc3260.dll  iccvid.dll    mcmjpg32.dll  qdv.dll         vssh264.dll
CtWbJpg.DLL                  avimszh.dll   icmw_32.dll   mpg4c32.dll   qpeg32.dll      vssh264core.dll
Indeo4.qtx                   avizlib.dll   imaadp32.acm  mpg4ds32.ax   qtmlClient.dll  vssh264dec.dll
LCodcCMP.dll                 clrviddd.dll  imc32.acm     msadp32.acm   rt32dcmp.dll    vsslight.dll
NOTE                         cook3260.dll  ir32_32.dll   msg711.acm    sipr3260.dll    vsswlt.dll
On2_VP3.qtx                  divx.dll      ir41_32.dll   msgsm32.acm   sp5x_32.dll     wma9dmod.dll
QuickTime.qts                divx_c32.ax   ir50_32.dll   msh261.drv    tm20dec.ax      wmadmod.dll
QuickTimeEssentials.qtx      divxa32.acm   ivvideo.dll   msms001.vwp   tokr3260.dll    wmspdmod.dll
QuickTimeInternetExtras.qtx  divxc32.dll   jp2avi.dll    msnaudio.acm  tsccvid.dll     wmv8ds32.ax
ZyGoVideo.qtx                divxdec.ax    l3codeca.acm  msrle32.dll   tssoft32.acm    wmv9dmod.dll
acelpdec.ax                  drv13260.dll  l3codecx.ax   msscds32.ax   ubv263d+.ax     wmvdmod.dll
alf2cd.acm                   drv23260.dll  lhacm.acm     msvidc32.dll  ubvmp4d.dll     wmvds32.ax
asusasv2.dll                 drv33260.dll  m3jp2k32.dll  mvoiced.vwp   vgpix32d.dll
asusasvd.dll                 drv43260.dll  m3jpeg32.dll  nsrt2432.acm  vivog723.acm

De tar det meste. :cool:

Lenke til kommentar
Alt av codecs er på www.doom9.org

Forresten: Hvis du skal komprimere filmer selv må du vel installere codecene. Men hvis du kun vil ha codecer for å SE filmer, skal du bare droppe det. Uninstaller ALT som i det hele tatt minner om en codec og last ned filteret ffdshow (doom9). Er veldig mange som laster ned tonnevis av codecer nemlig, og  får masse problemer :)

Har problemer når jeg skal hjelpe noen med dette (over telefon).

Vet man kan gå på: Device Manager --> Sound, video and game controllers --> video codecs

Men hvem er det man "trykt" kan fjerne?

Hvem av dem har med DivX og Xvid og gjøre?

Takk for svar!

Compac

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Codec er sammensatt av code og decode, ergo har et codec bege funksjonene. Selv om code-funksjonen tar endel plass trenger du fortsatt dekodingsdelen :roll:. Å avnstallere alle codecs til fordel for et filter virker heller tvilsomt spør du meg.

Hvis du ikke skal code noen filmer selv trenger man ikke codere, og filtere holder lenge da. Spesielt siden ffdshow filtrer ALT av filmer og hele pakken. bare en enkel, grei, samlet nedlastning :)

Lenke til kommentar

Da greier jeg meg altså med dette? (Skal kun bruke dem til å spille av filmer med)

Bilde

ffdshow - general purpose DivX/XviD decoding filter

Lyd:

Audiofilters - contains filters for AVI/AC3 and dual audio AVIs

Hva heter forresten det programmet som du bare installerer så setter det automatisk subtitler sammen med filmen når du spiller den av?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...