Gå til innhold

Solid og helst vanntett "toppmodell"

Hawk78

Anbefalte innlegg

Trenger en ny mobil etter at min gamle HTC M7 har gjort sitt.. den har tålt mye mer enn det jeg hadde trodd -flere ganger I vann (til å med I sjøen), utallige fall I bakken (knust skjerm, men ellers ok) og ellers hard medfart..

Har alltid hatt android, men kan teste ut noe anna hvis det anbefales. Jeg ønsker en "topp-spekket" mobil som tåler mest mulig og helst vanntett. Setter au pris på at mobilen har OK batteritid...

Hadde sett for meg S6 Active, men det ser ikke ut som om den kommer til Norge -eller??

For øyeblikket vurdere jeg Z5 compact, men vanskelig å vite hvor mye den tåler.. (tipper den tåler mer enn de større Z5ene)

Andre forslag? Må kunne kjøpes via vanlig butikk I norge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativene dine er stort sett: 

S5 Active

Z3/Z5 serien

Nye Moto G 3rd gen skal også tåle litt vann her og der, men det er naturligvis ikke en "topp" mobil. 

Hva er det du behøver toppspecet mobil til? Gaming? Kamera?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ok. Utfordringen med Z3 serien i det minste har vært at glasset er altfor sårbart, noe jeg selv har fått smertelig erfare med min Z3 Compact. Baksiden har blitt knust 2 ganger uten at det har skjedd noe spesielt, men jeg satser på at Sony har lært og at Z5 er blitt forbedret. Så selv om Sony tlf er vanntette, så er de ikke i kategorien "rugged" som i at de tåler juling. 

Gikk selv fra HTC One M7 til Sony Z3C, og nå har jeg en Galaxy S6 på vei i posten.. gidder rett og slett ikke å bytte glass på baksiden 2 ganger årlig fremover.

Jeg tror S6 Active hadde vært innertier for deg, bare synd den ikke selges i Europa. Har dog sett flere som har kjøpt fra feks Ebay.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ebay er ikke aktuelt siden det er jobb som kjøper mobile til meg og de må kjøpe de en plass de får vanlig garanti på mobile..

Er det noe annet robust (og vanntett med godt kamera) som vil komme i løpet av høsten??

Lite lyst til å vente for å se om Z5 er forbedret mhp glasset bak... Kan evt vente hvis d kommer andre int telefoner i høst i tillegg -noen som vet??

Hvis ikke tror jeg bare jeg bestiller en Z5 compact asap slik at jeg star på venteliste!

Lenke til kommentar

Sonys telefoner er veldig langt fra robuste, men vanntette er de i det minste. Om du vil ha noe som tåler en støyt er det lite spennende på markedet for tiden, tror kanskje S5 Active er det nærmeste du kommer en toppmodell som duger (ramma gjør denne til noe helt annet enn for eksempel Z3 og Z3C)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...