tet Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 I en annen av postene (startet av amdxp3000) hvor han spør om det går an å få tak i 1Gb ddr brikker, er det en som nevner at det ikke går an å kjøre dual med 3 stk ddr brikker installert. Kan dette stemme ? og gjelder det også nvidia sitt nv2 chipset ? På mitt hovedkort står det at ddr slot 1 og 2 er for "channel 1" og at slot 3 er for "channel 2" - Har lest litt om dette på asus sine sider - men finner ikke noe entydig svar. (kortet kan kjøre med ddr brikke i alle tre slots samtidig, men det sies ikke om det da vil kjøre i dual mode) Jeg så for meg en løsning med 1 stk 256 brikke i hver av slot 1 og 2 og en stk 512 brikke i slot 3 - det skulle da vel bli 2 x 512 til sammen i dual eller ??? Noen som har prøvd / har synspunkter ?? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dual er dual, altså TO brikker som kjører i dual. Dersom det settes inn en tredje, har du ikke lenger dual. Altså går det ikke. Dessverre. Med mindre hovedkortet ditt har en eller annen lur løsning for å "koble" sammen ddr slot 1 og 2, noe jeg betviler. Hvilket HK har du? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Det kan hende det går, jeg har sett diskusjoner rundt dette før og så vidt jeg har fått med meg så er det enkelte hk som kjører dual med tre brikker. Endret 11. november 2003 av tigerdip Lenke til kommentar
tet Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Playmofetish - jeg har samme hovedkort som du har i signaturen din. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hvis du ser under kapittel 2.5.2 i manualen til asus A7N8X så står det forklart at for å bruke dual må du sette minnebrikker i slot 1 og 3, 2 og 3 eller 1, 2, og 3. Altså fungerer dual i 3 spor. Det står i manualen din. Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Du kan kjøre dual ddr med tre brikker. Slot 1+2 blir summert. Det vil si at viss du f.eks har 256MB i slot 1 og 2, og 512MB i slot 3, blir det 2*512MB i dual. Dette gjelder i alle fall på nforce2. Endret 11. november 2003 av ospenis Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 trodde at minnebrikkene burde vær mest lik hverandre som mulig, for at man kan kjøre dual. Jeg har 1stk 256MB ram brikke som har single-bank og en som har double-bankt (en på hver side av ram-brikken), kjøres de i dual? jeg tror ikke...hvordan kan man se om jeg kjører i dual? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ta en runde med Sisoft Sandra og se hvilken minne score du får er en runde. Lenke til kommentar
tet Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Takk til tigerdip og ospenis. Da har jeg bestillt en 512 brikke til og så prøver vi. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Trodde ikke det gikk med mer enn 2 brikker... så hvis man satte inn en tredje vill kortet gå i singel channel. Men det er jo bare å prøve... det står "Dual Channel" i post bildet om det er aktivert Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Både asus a7n8x delux og abit nf7-s 2 støtter dual channel med tre brikker så vidt jeg vet. Det eneste er vel at de ikke støtter ddr400 med tre brikker, kun ddr333? Lenke til kommentar
tet Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Ok, gutter - da er en ekstra 512Mb brikke montert - og ja, det kjører fortsatt med dual channel. Da skulle den saken være ute av verden - takk til de som svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå