Gega Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Heisan.. Noen som har peiling på hvordan jeg kan forandre bildet på det vinduet som kommer opp i generelt/ Systemegenskaper? Vet at det lar seg gjøre men vil ha en veiledning.. Det finnes vel kanskje et program for å gjøre det, eller? Det vil si at jeg vil legge et eget bilde nede til venstre! Endret 11. november 2003 av Gega Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 OEMLOGO.BMP og OEMINFO.INI http://support.microsoft.com/?kbid=218176 Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Får det ikke til å funke... Kan du forklare litt om hvordan fremgangsmåten er... [General] Manufacturer=manufacturer name Model=model name Hva skal det stå i disse feltene? Er det ellers bare å kalle notepad filen for oeminfo.ini og bilde for oemlogo.bmp? Og kopiere disse inn i windows/system mappen? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det stemmer. Hva som står i de feltene er ett fett. Lag et bilde i .BMP-format med 256 farger med størrelse 120x120. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Å så skal jeg legge bildet inn i windows/system mener du? Jeg har gjort dette men får ikke noe bilde frem der... Er det så at når jeg legger inn en fil oeminfo.ini inn i windows/system så skal det også komme opp? Kan jeg bruke Paint shop pro til å forandre et hvilket som helst bilde og bare lagre det som .bmp og 256 farger eller må det at annet program til? Nå har det seg sånn at jeg bruker WinXp...har det noe å si for fregangsmåten? Endret 12. november 2003 av Gega Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ingen som kan hjelpe meg????? Sikkert en av dere som har gjort dette før? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Er vel egentlig ikke så mye mer å si... Prøv å legg disse filene i "Windows\System" mappa di og se om det funker. Bildet skal komme med en gang, trenger ikke reboote eller noe. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Er vel egentlig ikke så mye mer å si... Prøv å legg disse filene i "Windows\System" mappa di og se om det funker. Bildet skal komme med en gang, trenger ikke reboote eller noe. AAAHHHHH...nå fikk jeg det til.....Det va det du la ved som gjor utslaget... *grin* Jeg hadde feil navn på bildet.. TAKK SKAL DU HA!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå