Gå til innhold

Reise til Berlin - Hva bør sees / gjøres / spises?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spises ? Currywurst...

Sees ?

F.eks: Murmuseet, det jødiske minnesmerket, Siegessäule, Rotes Rathaus (jeg tror det er der Frihetsklokken henger), Tiergarten, Fernsehturm (gamle "Østberlin"), Ku'damm med KaDeWe, Reichstag (i den grad man får komme inn eller nær, da jeg var der, satt Bundestag i Bonn...), MuseumsInsel i Spree har diverse museer, Brandenburger Tor, Neue Wache, Plötzensee (som har et minnesmerke over ofre for den brune tiden), Bendlerstrasse (som jeg tror har skiftet navn, men det gjelder altså der Graf von Stauffenberg ble henrettet natten mellom 20 og 21 juli 1944), ...

Jeg må ha blitt senil siden jeg ikke kommer på mere - Gute Reise, uansett!

Lenke til kommentar

Hvis du er i nærheten av Rosenthaler Platz bør Hashi (Sushi) og Monsieur Vuong (Vietnamesisk) virkelig prøves. I samme strøk Ellers er en del annet nevnt av akroev. Det er mye snacks på Museumsinsel. Tiergarten er fint, og gamle Tempelhof flyplass er blitt en diger og ganske kul park.

Lenke til kommentar

Topographie des Terrors er verd å sjekke ut. TV-tårnet er vel nesten obligatorisk. Zoologischer Garten er fin, men spørs litt på været.

Er du interresert i foto så er du nødt til å sjekke ut Museum für fotografie. Ligger nesten rett ved zoologisk hage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...