Sangesland Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Jeg reiser til Berlin fre 11.09.15Hva bør sees? Hva bør gjøres? Hva bør spises? Endret 3. september 2015 av Hårek Redigert emnetittel. "Berlin" er ikke gangbart. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Spises ? Currywurst... Sees ? F.eks: Murmuseet, det jødiske minnesmerket, Siegessäule, Rotes Rathaus (jeg tror det er der Frihetsklokken henger), Tiergarten, Fernsehturm (gamle "Østberlin"), Ku'damm med KaDeWe, Reichstag (i den grad man får komme inn eller nær, da jeg var der, satt Bundestag i Bonn...), MuseumsInsel i Spree har diverse museer, Brandenburger Tor, Neue Wache, Plötzensee (som har et minnesmerke over ofre for den brune tiden), Bendlerstrasse (som jeg tror har skiftet navn, men det gjelder altså der Graf von Stauffenberg ble henrettet natten mellom 20 og 21 juli 1944), ... Jeg må ha blitt senil siden jeg ikke kommer på mere - Gute Reise, uansett! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Ta en tur ut til Tropical Islands. Det er også mylig å overnatte i jungelen der. I tillegg til Currywurst som skal inntas stående for eksempel med Apfelschorle kan du prøve deg på å spise i blinde på Unsicht-Bar. Har ikke passet for å få den med meg de gangene jeg har vært der. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvis du er i nærheten av Rosenthaler Platz bør Hashi (Sushi) og Monsieur Vuong (Vietnamesisk) virkelig prøves. I samme strøk Ellers er en del annet nevnt av akroev. Det er mye snacks på Museumsinsel. Tiergarten er fint, og gamle Tempelhof flyplass er blitt en diger og ganske kul park. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Topographie des Terrors er verd å sjekke ut. TV-tårnet er vel nesten obligatorisk. Zoologischer Garten er fin, men spørs litt på været. Er du interresert i foto så er du nødt til å sjekke ut Museum für fotografie. Ligger nesten rett ved zoologisk hage. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Vi gikk alle walking tourene til Sandeman New Berlin og det var veldig nyttig. 1 Lenke til kommentar
Kettler Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hertha Berlin mot Stuttgart på Olympiastadion 12 September. Fantastisk stadion som tar 75.000 tilskuere, billetter får du for under 200,- https://www.eventimsports.de/ols/hbsctk/en/tk/channel/shop/areaplan/venue/event/53326 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå