heipameg Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hei, la oss si at jeg og min arbeidsgiver havner i en stor uenighet, og jeg velger å si opp på stedet, med en øyeblikkelig virkning, kan arbeidsgiver nekte å utbetale lønn? Jeg har en etterskuddsvis utbetaling, dvs at jobben jeg har gjort i f.eks september, vil jeg få utbetalt i slutten av oktober osv. La oss si at jeg sier opp på stedet den 4 oktober, og jeg skal få lønn den 20 oktober, kan de benekte å utbetale den lønnen? Når jeg mener øyeblikkelig virkning, mener jeg at hvis jeg er satt opp f.eks 6 oktober, 10 oktober, 12 oktober, 15 oktober, og velger å ikke jobbe dem siden jeg sier opp med en gang, har jeg lov til det? Eller er jeg påkrevd til å jobbe de dagene? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hvis du har sagt opp jobben må du jobbe ut oppsigelsestiden din, den skal stå i arbeidskontrakten. Kan være fra 14 dager - 3 måneder. Du må jobbe i oppsigelsesperioden og de kan ikke nekte å utbetalte lønn for utført arbeid. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Arbeidsgiver kan ikkje holde tilbake lønn, men om arbeidstakaren bryt arbeidsavtalen og fantegår så kan arbeidsgiver motrekne den uteståande lønna mot arbeidsgivers erstatningskrav for tap som oppstår som følge av kontraktsbruddet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå