MariusPedersen Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Hei Bestilte en pakke fra danmark og har fått en del problemer med dette. 1. På posten.no http://sporing.posten.no/sporing.html?q=CC634870991DK&lang=nostår det at pakken er sendt fra avsenderland. Jeg kontaktet posten.no etter det hadde gått en god stund for å finne ut hva som egentlig skjedde med denne pakken. Jeg fikk deretter beskjed om at pakken ikke var i deres system, men i postnord. Virker ikke dette veldig rart da man kan spore pakken på deres nettside? 2. På http://www.postnord.no/minside/SOPS/CC634870991DKstår det at pakken er ankommet norge og på vei til 4054 TJELTA, problemet er at pakken skal være adressert til 3115 Tønsberg. Når jeg ringte postnord.no så viste det seg at pakken var til en helt annen person. 3. På http://www.postdanmark.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx?view=item&itemid=CC634870991DK0CC634870991DK står det at pakken er sendt til min riktige adresse, altså 3115 Tønsberg, men nå I stavanger. Har kontaktet alle 3 instanser, og alle sier det samme: kontakt den andre. Har snakket med avsenderen som sier at de ikke vet hvilket firma som blir brukt i Norge, og at de ikke er ansvarlige for hva som skjer med den i posten. Hva gjør jeg i en sånn situasjon? Kan jeg forvente at pakken i det hele tatt kommer til meg?Mvh Marius Endret 3. september 2015 av MariusPedersen Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Kanskje du har fått feil sporingsnummer av leverandør, dvs. at en annen norsk kunde har kjøpt en pakke, sendt den og gitt den andre kundens sporingsnummer også til deg. De beholder pakken og pengene dine, samtidig som de sitter i Danmark og bare stirrer på du slite ut de norske transportfirmaene. Lenke til kommentar
MariusPedersen Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Kanskje du har fått feil sporingsnummer av leverandør, dvs. at en annen norsk kunde har kjøpt en pakke, sendt den og gitt den andre kundens sporingsnummer også til deg. De beholder pakken og pengene dine, samtidig som de sitter i Danmark og bare stirrer på du slite ut de norske transportfirmaene. Før jeg handlet på butikken deres søkte jeg dem opp på blant annet trustpilot.no og de har nesten utelukkende positive anmeldelser, så dette virker svært usansynlig. Om det er slik at det faktisk viser seg å være sant, har du noen forslag til hvordan jeg bør gå fram? Forbrukerrådet? Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Ja, du kan ta kontakt med forbrukerrådet, men det må være det danske. Her finner du de: http://taenk.dk/ Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Når bestile du pakken?Fått noen bekreftelse på mail at den er sendt? Lenke til kommentar
MariusPedersen Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Når bestile du pakken? Fått noen bekreftelse på mail at den er sendt? Jeg bestile pakken for 2 uker siden. Fikk også bekreftelse på mail fra nettsiden jeg kjøpte fra med kollinummer og bestillingsnummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå