Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 4 - Starter

Myoxox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, noen ganger når jeg starter min Golf 4 så lager den en elefantlyd, som jeg har blitt fortalt er startern sin "feil".

Er det da nåkk å smøre startern, eller må jeg bytte den

Lyden har ingenting med smurning å gjøre. Det han være drevet på starteren som er slitt og du kan bytte kun drevet i beste fall. Verre er det om startkransen på swinghjulet er slitt. Jeg tror det er drevet på starteren da bilen din ikke er så gammel. En slitt foring i starteren kan også gi denne lyden men slikt skjer i veldig gamle biler.

Du kan osgå sjekke om de 3 festeboltene til starten sitter godt.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Hei, noen ganger når jeg starter min Golf 4 så lager den en elefantlyd, som jeg har blitt fortalt er startern sin "feil".

Er det da nåkk å smøre startern, eller må jeg bytte den

Lyden har ingenting med smurning å gjøre. Det han være drevet på starteren som er slitt og du kan bytte kun drevet i beste fall. Verre er det om startkransen på swinghjulet er slitt. Jeg tror det er drevet på starteren da bilen din ikke er så gammel. En slitt foring i starteren kan også gi denne lyden men slikt skjer i veldig gamle biler.

Du kan osgå sjekke om de 3 festeboltene til starten sitter godt.

Glemte å si at golfen er en 1.6L fra 1998. Men hva med å kjøpe en brukt starter fra høggern for 7-800kr da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...