Myoxox Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hei, noen ganger når jeg starter min Golf 4 så lager den en elefantlyd, som jeg har blitt fortalt er startern sin "feil". Er det da nåkk å smøre startern, eller må jeg bytte den? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Hei, noen ganger når jeg starter min Golf 4 så lager den en elefantlyd, som jeg har blitt fortalt er startern sin "feil". Er det da nåkk å smøre startern, eller må jeg bytte den Lyden har ingenting med smurning å gjøre. Det han være drevet på starteren som er slitt og du kan bytte kun drevet i beste fall. Verre er det om startkransen på swinghjulet er slitt. Jeg tror det er drevet på starteren da bilen din ikke er så gammel. En slitt foring i starteren kan også gi denne lyden men slikt skjer i veldig gamle biler. Du kan osgå sjekke om de 3 festeboltene til starten sitter godt. Endret 3. september 2015 av Indian Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Hei, noen ganger når jeg starter min Golf 4 så lager den en elefantlyd, som jeg har blitt fortalt er startern sin "feil". Er det da nåkk å smøre startern, eller må jeg bytte den Lyden har ingenting med smurning å gjøre. Det han være drevet på starteren som er slitt og du kan bytte kun drevet i beste fall. Verre er det om startkransen på swinghjulet er slitt. Jeg tror det er drevet på starteren da bilen din ikke er så gammel. En slitt foring i starteren kan også gi denne lyden men slikt skjer i veldig gamle biler. Du kan osgå sjekke om de 3 festeboltene til starten sitter godt. Glemte å si at golfen er en 1.6L fra 1998. Men hva med å kjøpe en brukt starter fra høggern for 7-800kr da? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg hadde først tatt ut starteren og sett hvor feilen er. Det kan også være børstene med de får du billig men må loddes på. På Golf 3 er det flere fester som må demonteres for å få ut starteren. Sjekk at alle boltene sitter fast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå