Janbanan123 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Tenker da på å skyte dyr med skuddpremie, men også å jakte annet småvilt og selge kjøttet. Er det noe mulighet for det? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det er vel mulig. Pels fra rev og mår tenker jeg på da. Det er vel også mulig å selge kjøtt hvis du jakter rype, and eller gås hvis du finner noen som er interessert. Skuddpremie har du selv nevnt. Det er vel enklest å selge storviltkjøtt. Her får du også mer kjøtt per time brukt. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Tror neppe du bli rik for å si det sånn, da ville jeg heller satset på en vanlig jobb. Jakt er ikke bare bare, og krever kunnskap og tålmodighet. Lykke til og husk å sjekk opp med grunneiere rundt om der du bor om de har utlyst noe skuddpremie for dyr, eventuelt med kommunen om de betaler for deler av noe slags dyr til forskning (tenner o.l.). Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Flere steder betaler de en sum for rev, tror det er ca 500 her. Men tror det skal være vanskelig å leve av bare jakt 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Du kan jo ha dette som en "hobbyjobb" utenom om den jobben du har til vanligvis. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Moderatormelding Fjernet 5 innlegg pga. avsporing. Etikk rundt jakt kan tas i en annen tråd.Videre avsporing kan medføre advarsler eller utestengelse. Kommentering av moderering tas på PM. 1 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Leve av jakt... tvilsomt.Tjene penger på jakt, ja absolutt, men det er vanskelig. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Det er vel mulig. Pels fra rev og mår tenker jeg på da. Det er vel også mulig å selge kjøtt hvis du jakter rype, and eller gås hvis du finner noen som er interessert. Skuddpremie har du selv nevnt. Det er vel enklest å selge storviltkjøtt. Her får du også mer kjøtt per time brukt. Revepels er dårlig butikk med snakk om 200kr for de beste pelsene. Mår vet jeg ikke, men mår er vanskeligere å jakte enn rev og dermed må større innsats til for å ha uttelling. Skal man tjene penger på jakt er nok guiding den beste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Faren min har solgt mye kjøtt opp gjennom tidene, men rik blir du nok ikke. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg solgte en del gås nå i august, men det var bare så det dekte inn bo, mat, ferge og bensinutgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå