dkjf Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Jeg var så uheldig å miste min kjære iphone 6 i vann igår, jeg har gjort dette med en annen tlf før også og da har det heldigvis gått greit. Men denne gangen hadde jeg en relativt stor sprekk i skjermen.. Jeg tok den opp så fort som mulig og fikk lagt den i ris, der har den ligget siden i går kveld, prøvde i dag tidlig å slå den på og se om den fortsatt funket, den slo seg på da, så jeg slo den bare av igjen og la den tilbake. Men når jeg skulle prøve nå så er skjermen svart og den vil ikke slå seg på. Er den ødelagt, eller kan den evnt slå seg på igjen etterhvert? Og er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å evnt få den til å funke igjen, og få tørket den? Svar tas imot med stor takk, helst litt fort! Endret 3. september 2015 av dkjf Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Mest sannsynlig helt død, men du kan prøve å "bake" den i ovnen eller la den ligge i ris noen dager til. Gjør et kjappt google søk; drying wet phone. Da får du infoen du trenger uten å vente på at noen skal gjøre det for deg... Lenke til kommentar
dkjf Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Mest sannsynlig helt død, men du kan prøve å "bake" den i ovnen eller la den ligge i ris noen dager til. Gjør et kjappt google søk; drying wet phone. Da får du infoen du trenger uten å vente på at noen skal gjøre det for deg... Okei, men siden den virket når jeg slo den på istad, kan den da ha kortsluttet fordi jeg slo den på igjen før den var helt tørr? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Jepp, det er akkurat det som skjedde. R.I.P. til din iPhone 6, kondolerer Edit; Det kan hende at den ikke kortsluttet slik at den ble ødelagt, det er en liten mulighet for at den ikke startet bare pga at noen kontaktpunkter "gikk over hverandre" pga vannet. Endret 3. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
dkjf Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Og er det mulig å fikse dette, ved reparasjon evnt? Sånn at jeg slipper å miste mye av det jeg ikke har kopi av? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Det er vel kanskje mulig å få ut dataene du har mistet, det koster nok mer enn en ny telefon, selve telefonen er umulig å reparere, det eneste du sitter igjen med fra den gamle da er "dekselet" eventuellt batteriet. Men du har jo fått bevis på at det lønner seg å ha minnekort som du lagrer alt viktig på i en telefon Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Vannskadet elektronikk er notorisk vanskelig å reparere, man gjør det som hovedregel ikke. Dette fordi det er umulig å si med sikkerhet at man ikke på et senere tidspunkt vil oppleve senskader på grunn av fukten. Lenke til kommentar
dkjf Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 Tok den idag ut etter 4 dager i ris, og 1 time i ovnen, og foreløpig har den funket i hele dag! Heldigvis. Så håper den holder seg sånn til jeg etterhvert skaffer meg ny tlf! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå