Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling wlan-oppsett

Anbefalte innlegg

Har en backup/printserver stående i kjelleren. Denne er koblet sammen med moro pc`en min på loftet med en 15 meter lang krysset kabel. På stua står det en laptop med Intel pro 2100 wlan kort som foreløpig ikke er tilknyttet.

Planen er å ha en trådløs enhet stående på loftet sammen med pc`en der, og bruke nettverkskabel for tilkobling. Videre har jeg tenkt å bruke den kryssede kabelen til forbindelse mot serveren i kjelleren, hvis noen kan si meg om denne kabelen kan brukes rett i den trådløse enheten. Laptop`en skal selvfølgelig på nettverket trådløst.

Foreløpig er det ikke adsl tilgjengelig her, men det blir snart. Dermed må den trådløse enheten være brukbar til dette. I mellomtiden skal en isdn-tilkobling på serveren deles på nettverket.

Hvilken type trådløs enhet trenger jeg, er det best med en trådløs router/aksesspunkt eller vil et rent aksesspunkt gjøre denne jobben? Trenger anbefaling på en enhet som er noenlunde rimelig og støtter .11g.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn! Bestilte Asus-routeren jeg, fikk skikkelig hederlig omtale på www.barbara.no . Det at den har masse funksjoner gjør heller ikke noe. Bestilte like godt en switch til å ha ved serveren i kjelleren, slik at jeg kan koble opp diverse prosjektkasser uten å nappe ut kabelen fra serveren hver gang.

Da er det bare å vente :-) Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...