Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny spiller til 2004 Citroen Berlingo multispace

Fenrisúlfr

Anbefalte innlegg

Hei! 

jeg har akkurat fått meg ny bil, og har tenkt til å oppgradere anlegget i bilen etterhvert som jeg har råd. det første jeg tenkte å kjøpe da var en spiller, siden den originale ikke har AUX inngang engang. tenkte da en spiller til under 1000kr, da jeg trenger kun AUX inngang og grei lyd. 

-Hvilken spiller er bra? trenger kun AUX og grei lyd. spilleren må være istand til å kunne koble opp flere ting til senere som f.eks. flere høyttalere, forsterker og sub. 

-jeg trenger nok en overgang av ett eller annet slag også, regner med at ledningene ikke bare er å koble rett opp på en annen spiller, da citroen liker å gjøre ting vanskelig :p

er det noe annet jeg har glemt hadde det vært fint om du nevnte det, jeg er ganske blank når det gjelder bilstereo :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en renault megane 2, 2007 mod.. I denne trengte jeg vel kun ei plastramme (da original spilleren var ca 1 cm tykkere og bredere enn ISO.. + en antenne adapter (men byttet til DAB seinere, og da måtte jeg uansett montere vindusantenne).

Men.. Citroen er fransk, som Renault.. Og om du har samme antenne som jeg har originalt, så er det en fare for at du får dårlig radiodekning med en pioneer spiller.

Jeg hadde først en kenwood spiller, denne tok inn alt som var, byttet så til et Pioneer med bluetooth, denne tok inn noen kanaler, og dem var dårlige.

Byttet deretter til en Pioneer med DAB+, prøvde først med DAB adapter for tilkobling til FM antenna, og jeg fikk inn alt av DAB kanaler, men dem falt lett ut, monterte deretter den medfølgene vindusantenna, og da ble signalet bra :)
Har DEH-X8500DAB nå, et par år gammel, men funker greit, dobbel USB, SD-Kortleser, Bluetooth, AUX og DAB.

*edit*

Men om du har rattfjernkontroll, så må du ha en stalk adapter for å få denne til å fungere på ny spiller.. Koster vel rundt 1000kr.. om du ikke kjøper fra eBay da, litt billigere der ;) men hjelper lite når moms og tollgebyr kan forekomme :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en renault megane 2, 2007 mod.. I denne trengte jeg vel kun ei plastramme (da original spilleren var ca 1 cm tykkere og bredere enn ISO.. + en antenne adapter (men byttet til DAB seinere, og da måtte jeg uansett montere vindusantenne).

Men.. Citroen er fransk, som Renault.. Og om du har samme antenne som jeg har originalt, så er det en fare for at du får dårlig radiodekning med en pioneer spiller.

Jeg hadde først en kenwood spiller, denne tok inn alt som var, byttet så til et Pioneer med bluetooth, denne tok inn noen kanaler, og dem var dårlige.

Byttet deretter til en Pioneer med DAB+, prøvde først med DAB adapter for tilkobling til FM antenna, og jeg fikk inn alt av DAB kanaler, men dem falt lett ut, monterte deretter den medfølgene vindusantenna, og da ble signalet bra :)

Har DEH-X8500DAB nå, et par år gammel, men funker greit, dobbel USB, SD-Kortleser, Bluetooth, AUX og DAB.

*edit*

Men om du har rattfjernkontroll, så må du ha en stalk adapter for å få denne til å fungere på ny spiller.. Koster vel rundt 1000kr.. om du ikke kjøper fra eBay da, litt billigere der ;) men hjelper lite når moms og tollgebyr kan forekomme :p

Radio hører jeg bare på hvis jeg ikke har mulighet til å koble telefonen min inn på en aux inngang, så det burde gå greit :) 

den rattkontrollen var noe av det første jeg demonterte når jeg fikk bilen, den var bare i veien spør du meg. 

uansett takk for tipsene :)

Lenke til kommentar

Det er noe sånt jeg har, og det fungerte ikke for min del.
Men som nevnt, Pioneer spillere liker ikke antenna på bilen min.. 2 spillere som har hatt dårlig FM i den bilen.. Kenwood hadde ikke noe problemer.

Så.. Vindusantenne var det beste for min del :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er noe sånt jeg har, og det fungerte ikke for min del.

Koblet du strøm til forsterkeren? Trodde dette ble mye bedre enn vindusantenner, forutsatt at bilens antenne er i orden.

Lenke til kommentar

Koblet den på remote ja, og jeg vet at det er strøm der, for forsterkerne til anlegget slår seg på :)
Men er noe rart med antenna i bilen som sagt.. Den funker bra med original spilleren, og kenwood spilleren jeg hadde.
Men begge Pioneer spillerene har hatt problemer med den.
Men nå bruker jeg aldri FM lengre.. går stort sett i bluetooth og evt DAB :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...