Gå til innhold

Kommunevalg hvilken parti støtter nettnøytralitet og valgfrihet på internettjenester?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hvis du skal komme med et så tåplig innlegg bør du heller la være å svare.

Hadde håpe noen kunne si om dette er noe politikkerne kan gjøre noe med eller ikke, antakelig lav prioritert.

Nå går jeg ikke for 1 gigabit linje for å laste ned piratkopier, finnes langt lovlige alternativer f.eks laste ned linux eller spill fra steam eller orgin. Uansett tviler jeg på priatpartiet har noe å gjøre i et storting å gjøre i det heletatt.

Politikerne i bærum kunne gjort noe som http://www.houseofnerds.no/

fordi det er et stykke unna dit og blitt mye dårlig åpningstider.

Syns nesten det blir mye offtopic her.

Det jeg lurer på f.eks piratpartiet.

Ville det vært skandale om de hadde hatt makten i akershus eller bærum? Da tenker vi på alt skoler, sykehus offentlig transport og eldresenter etc?

Og det jeg også lurer på er det politikerne (Partiet) sin feil at bredbåndutbygging er som det er i dag?

Hadde jeg vertfall fått svar på dette så hadde det værtfall vært til noe hjelp.

Var det så tåpelig allikevel?

På Island er piratpartiet blitt det største partiet, det blir artig å se hvordan en "pirat" skal styre landet.

På sidene dems står det bare om, Internett, teknologi, rettigheter på nett osv. Politikken dems fra A-Å er ikke lagt ut enda. De passer nok best som et opposisjonsparti, det samme gjelder MDG som bare har miljø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for seg media alt fra VG.no og dagbladet.no også itavisen.no sier piratpartiet bryter loven men ingen av befolkningen bryr seg.

Blir jo som om å stemme på piratebay skal bli tilgjengelig.

http://itavisen.no/2015/09/08/norske-nettleverandorer-vil-ikke-blokkere-pirate-bay/

Ser dere noe grunn for lynet.no skal slippe unna? Skal man først sperre noe må det gjelde alle.

Ikke de med flest kunder. Siden det kun reduserer piratkopiering ikke hindrer det i like stor grad.

Hadde partiet kalt seg "Teknologisk parti" eller "Personvern og integritet partiet" hadde jeg tatt dem mere seriøst, det tror jeg de fleste andre vil mene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Piratpartiet bryt ikkje lova. Følg med på partiprogrammet deira, so kanskje du lærer eitt og anna.

Ser dere noe grunn for lynet.no skal slippe unna?

Opphavsrettshavarane, eller rettare sagt advokatane deira, gjekk til sak mot spesifikke nettleverandørar for å få sperra tilgangen til PB. Nettleverandørane tapte (ufatteleg spør du meg), men dommen gjeld kun for dei nettleverandørane som vart stevna. Alle andre kan halde på som før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja for det har vært saker tidligere, der telenor vant og filmselskaper tapte.

Men forstår ikke hvorfor det skal diskriminere enkelte levrandører, i dette tilfellet vil de som er kunder hos telenor i verstefall bytte levrandør til lynet.no i oslo om de har mulighet.

Om man først skal blokkere noe bør det i så fall gjelde alle. Det et etter slik nettnøytralitet handler om.

Men kan du si generieltsett hva dere tro om piratpartiet som parti, har de leverett?

Eller er det antakelig parti som aldri vil bli særlig stort? Kal det gjerne hobby parti eller slik som enkelte som jobber i pirate bay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...