IntelAmdAti Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Ifølge FN vil Sverige bli en del av den tredje verden i 2030 Kilde: speisa.com og FN-rapporten På grunn av mislykket innvandringspolitikk, også kalt multikulturalisme. Innvandrere segregerer seg og danner stater inni staten, de er forfulgt i sitt hjemland men ender opp med å bli forfulgt i vesten også. For Sverige er det nok for sent å snu dette, skaden er gjort, spørsmålet jeg stiller er hvordan vi kan unngå å følge i samme fotspor som Sverige, kan vi lære noe av Sverige?Hva gikk galt i Sverige, og hvordan kan vi unngå at det samme skjer i Norge og Europa?Diskuter 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Som jeg også skrev i den andre tråden du kom med dette i: FN-rapporten sier ikke det artikkelen påstår. Har du lest den? Jeg har. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Som jeg også skrev i den andre tråden du kom med dette i: FN-rapporten sier ikke det artikkelen påstår. Har du lest den? Jeg har. I 2010 var Sverige høyt oppe på listen, sammenlignbart med Danmark. Så er det strake veien nedover, mens de fleste andre land i verden er på vei oppover er Sverige projisert til å ende UNDER Libya. De kommer ikke til å klare å snu trenden nå, og ihvertfall ikke om 20 år når alt står verre til. Bare å se bildet selv, eller i rapporten om du tror jeg har manipulert det. Dette er utgitt av FN. Her er oppdatert liste over HDI fra 1980 til 2013. http://hdr.undp.org/en/content/table-2-human-development-index-trends-1980-2013 Sweden: 1990-2000 = 0,98% annual HDI growth Sweden: 2000-2013 = 0,08% annual HDI growth Kort sagt er det et eller annet som bremser HDI-veksten så voldsomt at veksten har i praksis stoppet opp, veksten i 2010-2020 kommer til å være negativ. Sverige er altså helt i rute for sin uunngåelige og ustoppelige nedgang. Endret 3. september 2015 av Pycnopodia 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg kopierer inn innlegget mitt fra den andre tråden: Det gjør den, se igjen. Mens HDI stiger i det meste av verden, raser den nedover i Sverige og ender opp langt nedenfor Polen, Mexico og Latvia. FN kan jo ta feil, men de er ikke de eneste som påstår dette. FN påstår ikke dette, da har du ikke lest rapporten. The projections suggest a possible future for the progression of HDIs, but are not designed to be predictive as changes in conditions and policies will impact a particular country’s HDI. Further, unanticipated “shocks,” such as war, economic sanctions, epidemics, and environmental calamities may negatively impact the HDI, while other shocks such as cures for prevalent diseases such as malaria and HIV/AIDS, end of conflict, sudden dramatic investments in and take-up of education, can positively impact a country’s HDI. Thus, the projections should be interpreted as what might occur based on a past global experience with HDI growth, not a normative suggestion as to what will occur. Men, vi kan jo undersøke. Rapporten ble publisert i 2010, og vi kan dermed se hvordan prognosen for 2015 stemmer. Jeg er usikker på hvor tallene er hentet fra. I følge rapporten skal Sveriges HDI falle fra 0,949 til 0.941 mellom 2005 og 2015. I følge denne rapporten (fra FN) var Sveriges HDI i 2005 0,887. Rapporten jeg linket til er fra 2014, så nyeste tall er fra 2013. Her har HDI steget til 0,898. En klar positiv trend, altså. Vil dette snu seg på hodet før 2015? Neppe. Så, prognosen har feilet allerede. Merk at dette ikke er en kritikk av rapporten, da den ikke er ment å brukes slik enkelte har valgt å bruke den. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 De sier at det er en projeksjon og at uforutsette hendelser som for eksempel en krig kan påvirke resultatet. Selvfølgelig må de ta forbehold om feilmargin, det er en en projeksjon. Se i innlegget mitt over med data fra 1980 frem til 2013. Sverige er helt i rute for sin uunngåelige og ustoppelige nedgang.Kildene er offentlige og bare et klikk unna 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Står det nokon plass i rapporten at nedgangen i HDI er på grunn av innvandring? 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Igjen, som sagt i den andre tråden: Selvsagt flater veksten i HDI ut! Maksgrensen er 1,0, man kan per definisjon ikke ha høyere HDI enn det. Om Sverige skulle videreført årlig vekst på 0,98 % ville de hatt en HDI på 1,1 om 20-25 år. Det er umulig. Og igjen: modellen i rapporten fra førstepost ser ikke på enkeltland, og immigrasjon er ikke en faktor. Endret 3. september 2015 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Look to Sweeden blir vel FRP`s nye valgkampsslagord, selv om velgerne deres kommer til å slites mellom svenskehandelens fristelser og frykten for befolkningen de skal handle hos... Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Look to Sweeden blir vel FRP`s nye valgkampsslagord, selv om velgerne deres kommer til å slites mellom svenskehandelens fristelser og frykten for befolkningen de skal handle hos... Er nå ikke så sikker på om svenskehandelen blir så attraktiv i 2030 dersom TS sine spådommer går i oppfyllelse. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hva gikk galt i Sverige, og hvordan kan vi unngå at det samme skjer i Norge og Europa? Folk stemte på sosialistiske partier. Først nå lyset går opp for svenskene og SD er omtrent største parti. For at det samme ikke skal skje andre steder må folk våge å stemme på innvandringsbegrensene partier. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/--innvandring-er-ett-av-de-viktigste-sprsmalene-for-norges-framtid/3423131295.html Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/--innvandring-er-ett-av-de-viktigste-sprsmalene-for-norges-framtid/3423131295.html Hvor mangen innlegg er det til første beskyldning om at Helge Lurås er rasist, nazist, useriøs eller frepper? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Det kommer an på hva du mener med useriøs. Jeg kan kalle han irrelevant, holder det? Han har ikke en spesielt relevant utdanning, og har ingen seriøse publikasjoner så vidt jeg kan se. Han er flink til å uttale seg i aviser, om alle mulige tema. Endret 3. september 2015 av Sheasy Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Det kommer an på hva du mener med useriøs. Jeg kan kalle han irrelevant, holder det?Har har ikke en spesielt relevant utdanning, og har ingen seriøse publikasjoner så vidt jeg kan se. Han er flink til å uttale seg i aviser, om alle mulige tema. Ja jeg glemte irrelevant. 1 innlegg ble det da. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Håper alle er klar over hva nettavisen med redaktør Stavrum i spissen står for der han som en annen republikaner med sitt boblende hat mot sosialdemokratiet og folket jobber for direktører og samfunnstoppenes beste. Håper også alle er klar over når man linker til nettavisen som kilde at nettopp nettavisen ikke har de samme journalistiske krav som andre tradisjonelle aviser som også blir utgitt i papirformat. Eksempelvis som når de prøver å fordekke reklame som en nyhetsartikkel for click bait og andre misvisende halvsannheter. Bakteppe er altså at økonomisk gevinst alltid kommer foran fakta, så lenge fakta ikke selger like mye som alternativet. Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Håper alle er klar over hva nettavisen med redaktør Stavrum i spissen står for der han som en annen republikaner med sitt boblende hat mot sosialdemokratiet og folket jobber for direktører og samfunnstoppenes beste. Håper også alle er klar over når man linker til nettavisen som kilde at nettopp nettavisen ikke har de samme journalistiske krav som andre tradisjonelle aviser som også blir utgitt i papirformat. Eksempelvis som når de prøver å fordekke reklame som en nyhetsartikkel for click bait og andre misvisende halvsannheter. Bakteppe er altså at økonomisk gevinst alltid kommer foran fakta, så lenge fakta ikke selger like mye som alternativet. Er det ikke flott at man i et debattforum kan diskutere et tema med flere innfallsvinkler og motstridende meninger av mer eller mindre seriøs karakter? Det er jo det som skaper debatt. Hadde alle hatt samme syn på saken så ble det ganske kjedelig her inne. Når det gjelder mer eller mindre seriøs så står jeg for de mindre seriøse innleggene så det trenger ikke noen fortelle meg Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Håper alle er klar over hva nettavisen med redaktør Stavrum i spissen står for der han som en annen republikaner med sitt boblende hat mot sosialdemokratiet og folket jobber for direktører og samfunnstoppenes beste. Håper også alle er klar over når man linker til nettavisen som kilde at nettopp nettavisen ikke har de samme journalistiske krav som andre tradisjonelle aviser som også blir utgitt i papirformat. Eksempelvis som når de prøver å fordekke reklame som en nyhetsartikkel for click bait og andre misvisende halvsannheter. Bakteppe er altså at økonomisk gevinst alltid kommer foran fakta, så lenge fakta ikke selger like mye som alternativet. Er det ikke flott at man i et debattforum kan diskutere et tema med flere innfallsvinkler og motstridende meninger av mer eller mindre seriøs karakter? Det er jo det som skaper debatt. Hadde alle hatt samme syn på saken så ble det ganske kjedelig her inne. Når det gjelder mer eller mindre seriøs så står jeg for de mindre seriøse innleggene så det trenger ikke noen fortelle meg hehe joda du sier noe, sånn sett heier jeg på nettavisen. Verden hadde blitt ett kjedelig sted om alle skulle være enig med meg Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/--innvandring-er-ett-av-de-viktigste-sprsmalene-for-norges-framtid/3423131295.html Hvor mangen innlegg er det til første beskyldning om at Helge Lurås er rasist, nazist, useriøs eller frepper? Ikke nødvendig å sette slik merkelapp på ham, holder med å påpeke at han er på farlig villspor. f.eks. - Vi må være forberedt på at vi som samfunn heller ikke i framtiden vil klare å integrere og assimilere det økende antallet innvandrere som kommer til Norge, og at det vil oppstå motreaksjoner. - Jeg tror ikke nødvendigvis vi får en ny Breivik, men vi må være forberedt på at det skjer en ytterligere polarisering med frustrerte etniske nordmenn som føler at de ikke er inkludert eller konsultert i det politiske prosjektet om å akseptere innvandring, sier han. Med andre ord mener han samfunnet skal ta hensyn til rasister slik at de ikke føler seg overkjørt og begår voldshandlinger Hvorfor skal vi la kriminelle rasister dirigere dagsordenen i samfunnet? Det er helt feil å innbille folk at det er antall innvandrere/flyktninger som skaper rasister. Det har det aldri vært den grunnleggende årsaken, hverken i Norge eller andre steder. Ku Klux Klan oppstod ikke pga. innvandring. Motivet er til slike først og fremst et hat mot andre etniske grupper og hudfarge. Det samme med norske rasister. Da Arne Myrdal og Folkebevegelsen Mot Innvandring og andre fremmedfiendtlige miljøer tidlig 1990 åra kastet brannbomber mot asylmottak, slo med balltre, å ble tatt med dynamitt, tente fyr på butikker, etc. så skjedde det altså da innvandring/asyl bare var en brøkdel av dagens nivå. Til overmål var mange reelle arbeidsinnvandrere i en tid landet trengte arbeidskraft. "antall" eller "for mange" har alltid fungert som en unnskyldning og mentalt alibi for rasister til å rettferdiggjøre evt. hatefulle ytringer/handlinger. Ku Klux Klan hang & brente afroamerikanere som faktisk ble ført til USA i lenker. Og for Arne Myrdal & co. var det "for mange" når innvandrerpopulasjonen var helt ubetydelig. Med andre ord, slike holdninger er først og fremst en del av selve personligheten til rasister. Det varierer bare med tid og sted hvilke etniske grupper som blir rammet av det. Enten de utgjør 1000 eller 10 000 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Ifølge FN vil Sverige bli en del av den tredje verden i 2030 Kilde: speisa.com og FN-rapporten På grunn av mislykket innvandringspolitikk, også kalt multikulturalisme. Innvandrere segregerer seg og danner stater inni staten, de er forfulgt i sitt hjemland men ender opp med å bli forfulgt i vesten også. For Sverige er det nok for sent å snu dette, skaden er gjort, spørsmålet jeg stiller er hvordan vi kan unngå å følge i samme fotspor som Sverige, kan vi lære noe av Sverige? Hva gikk galt i Sverige, og hvordan kan vi unngå at det samme skjer i Norge og Europa? Diskuter Det er mye som går galt i Sverige, og jeg tror i 2030 så kommer det til å være et stort skille mellom Sverige og Norge og Danmark. Men FNs HDI prognose er bare tull. Det de har gjort er å se på HDI-utviklingen de siste årene og antar at den forsetter. Det blir feil, fordi det er lite som tilsier at en trend alltid forsetter. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det er ikke en prognose, det er bare TS (og Speisa) som enten ikke har lest rapporten, eller lyver om hva forfatterne prøver å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå