Dapp47 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hei, Noen som har noen gode innspill her? Hvordan kan jeg publisere ett batch script slik at det kun kjører 1 gang pr TS bruker? Helst noe innen GPO om det er mulig. Scriptet skal kun kjøre 1 gang når brukeren er logget inn, og ikke mere enn det. Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Du kan bruke GPO til å legge på en registry item (REG_SZ) under User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Registry. Lag et kall mot scriptet under Runonce: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce] Hvis GPO'en er linket mot en egen OU for terminalservere må du huske på GPO settingen 'Configure user Group Policy loopback processing mode'. Jeg vet ikke hva scriptet skal gjøre, men jeg vil nevne helt generelt at startup scripts i dag er relativt utdødt og overflødig, da man kan gjøre det aller meste (med få unntak) med vanlige GPO innstillinger. Hvis du sier hva du prøver å oppnå rent konkret kan jeg kanskje gi et tips her også. Endret 3. september 2015 av Kjetil_hp Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Du kan bruke GPO til å legge på en registry item (REG_SZ) under User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Registry. Lag et kall mot scriptet under Runonce: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce] Hvis GPO'en er linket mot en egen OU for terminalservere må du huske på GPO settingen 'Configure user Group Policy loopback processing mode'. Jeg vet ikke hva scriptet skal gjøre, men jeg vil nevne helt generelt at startup scripts i dag er relativt utdødt og overfødig, da man kan gjøre det aller meste (med få unntak) med vanlige GPO innstillinger. Hvis du sier hva du prøver å oppnå rent konkret kan jeg kanskje gi et tips her også. Sliter med at brukere ikke får printet til PDF via Internett explorer. Det blir bare hvitt med en link til en temp fil. Slik jeg har forstått det er det fordi brukeren ikke har en mappe som denne filen må innom, og den må da lages. Fant en artikkel hvor det ble kjørt 2 enkle kommandoer på brukernivå som løste alt sammen. "mkdir %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low" og "icacls %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low /setintegritylevel low" Har du noen enklere måter jeg kan gjøre dette på? Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc730913.aspx Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Da vil jeg anbefale å heller bruke den GPO innstillingen som ligger under User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Folders. Høre-klikk på Folders og velg New -> Folder. Deretter velger du Path i vinduet for New Folder Properties. Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Når jeg tenker meg om ville jeg faktisk laget den mappen under Default profilen (C:\Users\Default\AppData\Local) Endret 3. september 2015 av Kjetil_hp Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Når jeg tenker meg om ville jeg faktisk laget den mappen under Default profilen (C:\Users\Default\AppData\Local) Hvorfor det? Problemet er jo at denne mappen ikke finnes, og internett explorer trenger den for å mellomlagre en temp fil. Laget meg ett kjapt script jeg puttet i logonscriptet for å fikse dette kjapt. Ellers takk for hjelpen! if exist "%userprofile%\AppData\Local\Temp\Low" goto end mkdir %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low icacls %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low /setintegritylevel low :end exit Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Fordi mapper og filer som opprettes under Default profilen også vil opprettes på samme sted for nye brukere. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Legger du den under "Public" brukeren vil den også bli opprettet for de brukerne som allerede har konto på PCen. Hovedpoenget med å bruke GPO kontra logonscript er at logonscript fort blir et salig kaos om man "bare skal legge til litt" hver gang. 3 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Vil det ha noe å si at vi kjører roamingprofiles for løsningene deres? Ellers takk for tipsene, tar de med meg videre. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Uten at jeg er 100% sikker så tror jeg ikke det. Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det som ligger under AppData\Local blir ikke påvirket av roaming profiles, det er derfor man har en mappe under Appdata som heter local og en som heter roaming. Den ene roamer, den andre gjør det ikke. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Det som ligger under AppData\Local blir ikke påvirket av roaming profiles, det er derfor man har en mappe under Appdata som heter local og en som heter roaming. Den ene roamer, den andre gjør det ikke. Selfølgelig... Tusentakk. Skal teste ut dette istedenfor logon scriptet en helg! Takk for tips og hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå