Gå til innhold

Kjøre batchscript 1 gang pr bruker på terminalserver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke GPO til å legge på en registry item (REG_SZ) under User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Registry.

Lag et kall mot scriptet under Runonce:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce]

Hvis GPO'en er linket mot en egen OU for terminalservere må du huske på GPO settingen 'Configure user Group Policy loopback processing mode'.

Jeg vet ikke hva scriptet skal gjøre, men jeg vil nevne helt generelt at startup scripts i dag er relativt utdødt og overflødig, da man kan gjøre det aller meste (med få unntak) med vanlige GPO innstillinger. Hvis du sier hva du prøver å oppnå rent konkret kan jeg kanskje gi et tips her også.

Endret av Kjetil_hp
Lenke til kommentar

Du kan bruke GPO til å legge på en registry item (REG_SZ) under User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Registry.

Lag et kall mot scriptet under Runonce:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce]

Hvis GPO'en er linket mot en egen OU for terminalservere må du huske på GPO settingen 'Configure user Group Policy loopback processing mode'.

Jeg vet ikke hva scriptet skal gjøre, men jeg vil nevne helt generelt at startup scripts i dag er relativt utdødt og overfødig, da man kan gjøre det aller meste (med få unntak) med vanlige GPO innstillinger. Hvis du sier hva du prøver å oppnå rent konkret kan jeg kanskje gi et tips her også.

Sliter med at brukere ikke får printet til PDF via Internett explorer. Det blir bare hvitt med en link til en temp fil. Slik jeg har forstått det er det fordi brukeren ikke har en mappe som denne filen må innom, og den må da lages.  Fant en artikkel hvor det ble kjørt 2 enkle kommandoer på brukernivå som løste alt sammen. 

"mkdir %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low" og "icacls %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low /setintegritylevel low"

Har du noen enklere måter jeg kan gjøre dette på? 

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om ville jeg faktisk laget den mappen under Default profilen (C:\Users\Default\AppData\Local)

Hvorfor det? Problemet er jo at denne mappen ikke finnes, og internett explorer trenger den for å mellomlagre en temp fil. 

Laget meg ett kjapt script jeg puttet i logonscriptet for å fikse dette kjapt. Ellers takk for hjelpen! :) 

if exist "%userprofile%\AppData\Local\Temp\Low" goto end

mkdir %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low
icacls %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low /setintegritylevel low

:end 

exit
Lenke til kommentar

Det som ligger under AppData\Local blir ikke påvirket av roaming profiles, det er derfor man har en mappe under Appdata som heter local og en som heter roaming. Den ene roamer, den andre gjør det ikke.

Selfølgelig... Tusentakk. Skal teste ut dette istedenfor logon scriptet en helg! Takk for tips og hjelp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...