Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt batteri. Biltema?

Korken

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt noe rusk med batteriet på bilen i det siste, og tenker å kjøpe nytt. Hadde en episode her forleden hvor bilen ikke ville starte, og ville heller ikke starte med startkabler. Måtte rulles i gang. Har også hørt at den sliter litt med å starte noen ganger.

Noen som har erfaring med biltema batterier? Av en eller annen mystisk grunn tenker jeg at kvaliteten kanskje ikke er på topp.

Bonus spørsmål: Når jeg skrur av motoren/tenningen på bilen så tar det noen ganger 2-5 sekunder før radio osv skrur seg av, som om den henger litt etter. Noen som vet hva det kommer av? Er det noen ulemper med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har hatt noe rusk med batteriet på bilen i det siste, og tenker å kjøpe nytt. Hadde en episode her forleden hvor bilen ikke ville starte, og ville heller ikke starte med startkabler. Måtte rulles i gang. Har også hørt at den sliter litt med å starte noen ganger.

Noen som har erfaring med biltema batterier? Av en eller annen mystisk grunn tenker jeg at kvaliteten kanskje ikke er på topp.

Bonus spørsmål: Når jeg skrur av motoren/tenningen på bilen så tar det noen ganger 2-5 sekunder før radio osv skrur seg av, som om den henger litt etter. Noen som vet hva det kommer av? Er det noen ulemper med det?

Har du målt at bilen lader tilstrekkelig? 

Lenke til kommentar

Har Biltema-batteri i en bil, og har ikke opplevd noe tull med det. Har hørt at de er billige og bra.

Grunnen til at du bytter mange av dem om vinteren kan være at de er svært populære, ikke at de ryker oftere enn andre batterier. Jeg har ikke ført noe statistikk på dette.

Vinteren er høysesong for bytte av batterier uansett merke fordi kulda stiller strengere krav til batteriet. Motoren blir tygre å dra rundt, og batteriets kjemi blir mindre effektiv. Jeg tror ikke Biltema sine batterier er spesiellt dårlige, uansett sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...