Gå til innhold

Radeon 9600 eller FX5600?

s0ppen

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg skal kjøpe seg ny data, han skal for det meste bruke den til CS 1.6. Han har ingen peiling på data, så jeg prøve så godt jeg kan å hjelpe han, men er i tvil hva slags skjermkort han skal ha...

Hva gir best fps og mest stabil fps av Radeon 9600 eller FX5600?

eller noe annet som ikke er så mye dyrere som er enda bedere?

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, er det BARE CS han skal bruke den til så vil jeg annbefale FX5600, Radeon har nemlig et velkjent fps problem i CS, det gjør at fps kan droppe ned i 30-40 fps i vannet på aztec (og diverse andre maps også). jeg har som dere ser i quote Radeon 9800 PRO, så det har ikke noe med hvor bra kortet er å gjøre, det er bare et problem som bare noen klarer å bli kvitt. Jeg har formatert, prøvd alle slags forskjellige drivere, standard og Omega, men har fortsatt FPS dropp. Så hvis det er BARE cs som skal spilles, så velg fx5600, har han planer om å spille noen andre spill i fremtiden, med greit med fps, og han kan leve med litt fps drops i CS, så velg Radeon 9600.

Lenke til kommentar

skal han spille mest cs holder jo et demobrukt gf ti-4200 i lange baner

disse kortet kan man få på komplett til ca 800-1200,-

men hvis man tenker på spill som kommer(directx9)og bra ytelse i de beste

spillene i dag,ville jeg ha tatt ati 9600pro(mest for pengene)

men som Mello sier,mange har problemer med cs med ati 9600..

Lenke til kommentar
Vel, er det BARE CS han skal bruke den til så vil jeg annbefale FX5600, Radeon har nemlig et velkjent fps problem i CS, det gjør at fps kan droppe ned i 30-40 fps i vannet på aztec (og diverse andre maps også). jeg har som dere ser i quote Radeon 9800 PRO, så det har ikke noe med hvor bra kortet er å gjøre, det er bare et problem som bare noen klarer å bli kvitt. Jeg har formatert, prøvd alle slags forskjellige drivere, standard og Omega, men har fortsatt FPS dropp. Så hvis det er BARE cs som skal spilles, så velg fx5600, har han planer om å spille noen andre spill i fremtiden, med greit med fps, og han kan leve med litt fps drops i CS, så velg Radeon 9600.

Enig i alt detta...

Btw har Radeon selv

Lenke til kommentar
Så bra skjermkort til en SÅ gammel grafikkmotor?

vel, nå er han ute etter noe som funker bra til en billig penge, så hvorfor ikke anskaffe seg noe som kan vare en stund, man vet jo ikke om man kommer til å bruke det til noe annet en gang. Til den grafikk motoren der er jo faktisk gode gamle GeForce 3 regnet som den beste av MANGE cs gamere, som igrunn er merkelig siden den har langt fra ytelsen til nyere kort.

Et lite tips til senere poster, svar på det gutten/(jenta, sjeldent vi ser) spør om, ikke spør hvorfor han skal ha ditt eller datt, er ikke alle her i verden som kan vite alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...