Gromle Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Hei Kjøpte nettopp Win 10 home for å bruke på en ny HTPC. Betalte produktet og fikk en mail fra Microsoft med produktnøkkel. Alt vel så langt. La inn installasjonsfilene på en USB og installerte. Men når det kom til aktivering så ville den ikke godta nøkkelen. Så hoppet over det for å forsøke på nytt etter installasjonen. Men fortsatt ville den ikke aktiveres. Forsøkte å laste ned fra Windows store, og installere direkte, men ikke noe hell der heller. Står bare at det er feil nøkkel til denne versjonen. Noen som har vært borti det samme? Dette er altså en helt ny maskin og en helt ny Windowsnøkkel, ikke oppgradering. Kan heller ikke se noe sted at det er en oppgraderingsutgave jeg har kjøpt. Noen tips jeg kan prøve før jeg ringer Microsoft i morgen? Lenke til kommentar
J. Fredrik Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Kjøpte? Er den ikke gratis lengre? Hva slags OS kom PC'en med? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Den kom uten OS, derfor kjøpte jeg. Lenke til kommentar
J. Fredrik Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Uten OS? Da lurer jeg på hvor mye du sparte. De fleste nye PC'er i dag kommer med Windows 8 og gratis oppgradering til Windows 10, som ligger på rundt 1500 kr. Har ikke noen tips til deg og telefonsamtalen du skal ha med Windows i morgen/etterpå. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Sparte nok. 3500 for maskinen uten os, 6000 med. (msi cubi i3) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hvor fikk du installasjonsfilene fra? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 De lasta jeg rett fra Microsoft. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Og du lastet ned den installasjonsisoen som du har kode til? Kan du se at det en W10 home du lastet ned? Og ser du når du installerer at det er W10 home du installerer? Edit: Og du er sikker på at koden er for W10 Home? Regner med det står på mailen du fikk? Endret 3. september 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Kan vær du har blingset littegrann. Sjekk at det er Home eller Pro nøkkel samt installasjonen! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Nesten 100% sikker på at du prøver å installere en versjon du ikke har nøkkel til. Kjøpte du billigste Win10 versjon så er det Home utgaven. Da kan du ikke laste ned og installere Pro, Pro N eller Home N. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Du hadde rett myhken. Prøvde å aktivere Home utgaven med nøkkelen til Home N. Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Home og Home N er nesten, men ikke helt den samme versjonen. Forskjellen er at N (Not with Media Player) utgaven ikke inneholder Windows Media Player. Like greit fordi det er et dritt program. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Var det jeg også fant ut til slutt. Hadde ingen planer om å bruke mediaplayer uansett, så ikke noe tap for min del Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Var det jeg også fant ut til slutt. Hadde ingen planer om å bruke mediaplayer uansett, så ikke noe tap for min del Jeg kjører Windows 10 Edu og jeg har fjernet Windows Media Player:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå