Gå til innhold

Koble laptop til TV med HDMI - Får bilde, men ikke lyd?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

I årevis har jeg koblet til laptopen min til TV-en for å se filmer og lignende. Som regel har det gått fint og jeg får lyd med en gang uten å gjøre noe, men av og til har jeg måtte gå inn på avspillingsenheter for å deaktivere pc-høyttalerne eller aktivere TV-høyttalerne.

Nå har jeg fått ny PC og det har fungert med vekslende hell. Noen ganger har jeg måtte gjøre som over: gå inn på avspillingsenheter og gjøre noen justeringer.

Men nå er det helt slutt! :) Får IKKE lyd. Får opp TV-høyttalerne og det kommer signal på volummeteret, men ingenting lyd kommer ut. Prøver å velge test, og ser da at det gir utslag, men ingen lyd ut av TV-en. Og jada, volumet på TV-en er på. Prøver å feilsøke på Windows, men den eneste løsningen de foreslår er å reaktivere PC-høyttalerne.

Noen ideer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Hva betyr 1.4? :)

Det er i hvert fall samme kabel som har fungert fint på samme oppsett (også på den nye maskinen ved noen få anledninger) i årevis. Prøvde å bytte til en annen kabel i går som jeg har liggende, men uten hell.

HDMI kabel 1.4?  Eller eldre type?

Nå har jeg fått ny PC.. 

http://www.dinside.no/832704/naa-kommer-hdmi-1-4

Publisert: Tirsdag 12. januar 2010 kl 18:00

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Slett skjermkort-drivere og installer på nytt, vel mulig du finner også nyere versjon på nett :)

Uff. Stress. :)

Får ta det i morgen da. Takk for hjelpen (om det virker og takk for innsatsen om ikke). ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Saken er jo at det har funket på min nye PC minst 4-5 ganger. Så det er ikke slik at den aldri har fungert. Skal ta en re-boot av maskinen nå og prøve en siste gang. Om ikke får jeg vel gjøre som Jarmo tipser om. :)

God lørdag alle mann.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Reboot + tukling med avspillingsenheter + prøve en annen hdmi-kabel hjalp dessverre ikke. :(

Får vel prøve å se på drivere i morgen da? :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Bruker-239845

Bruk display driver Uninstaller og avinstaller driverne til skjermkortet, og så installerer du driverene på nytt.

Du sier ingenting om hvilket skjermkort / pc du har.

Har en Asus Zenbook UX303. 

Fikk ordnet Google Chromecast og Netflix+HBO, så lot dette ligge litt, men skulle gjerne fikset det.

Får se om jeg prøver å avinstallere driverne i kveld. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Thanks! :)

Og da er det bare å laste ned driveren for GT 840M og installere denne etter avinstallering?

Av en eller annen grunn er jeg spesielt skeptisk når det er snakk om å avinstallere en driver til skjermkortet. Tenker liksom "sort skjerm". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...