Nordmann3 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Da jeg var i Nedeland var det store hauger med et slags plastdekke eller duk over! Det så ut som det var kompost.Har en del masse hageavfall som jeg har planer om å lage kompostjord av. Det er smuldret/hugget opp til små biter med en maskin. Burde jeg legge noe plast eller duk over, eller skal det bare være åpent ? ## topic oppdatert av ilpostino ## Endret 3. september 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 http://www.framtiden.no/gronne-tips/livsstil/kompostering-av-hageavfall.html Her ser det ut som de har bygget tak over komposten, men ville ikke lagt en presenning over. Da får den ikke luft. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Fukt er vel også et viktig element i forråtnelseprosessen....så ikke noe duk. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Et dekke over komposthaugen er så den ikke regner ned og blir for våt. Men det skal være en del fukt i den for at den skal fungere optimalt. Hvis det renner mye vann gjennom haugen, så vaskes også næringsstoffene ut, og da er jo vitsen borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå