Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] WD40 kontaktrens i øyet

ostenxx

Anbefalte innlegg

Jeg renset noen kontaktpunkter på bilen i sted med WD40 kontaktrens og klarte selfølgelig å få noen dråper i h.øye. Markant svie. Når dette skjedde beina jeg inn på badet og skylte øyet 10 min eller der omkring i lunket vann. 

Jeg føler nå at hornhinnen er lettere irritert, men langt i fra 113 - nivå.  

Noe annet jeg bør gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig WD-40 er ganske harmløst, så hvis det bare er det, tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Bare skyll øynene lenge og vel. Men hvis det er et eget produkt som heter "WD-40 kontaktrens" kan saken stille seg annerledes. Giftinformasjonen er de du ringer først, sannsynligvis er det ingen vits i å kaste bort tiden på legevakten.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Vanlig WD-40 er ganske harmløst, så hvis det bare er det, tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Bare skyll øynene lenge og vel. Men hvis det er et eget produkt som heter "WD-40 kontaktrens" kan saken stille seg annerledes. Giftinformasjonen er de du ringer først, sannsynligvis er det ingen vits i å kaste bort tiden på legevakten.

Jeg skylte øyet en 10 minutters tid først rett etter hendelsen. Dusjet deretter en 10 minutter etter beskjed fra legevakten og giftinformasjonen. Tok for sikkerhets skyld en tur innom legevakten slik at legen fikk tatt en rask titt på øyet. Alt ok. Har kjøpt meg en flaske kunstige øyedråper da øynene er tørre som en ørken etter all skyllinga. 

I bunn og grunn ble det vel en litt "unødvendig" tur til legevakten, men en gang for mye er bedre enn en gang for lite mener jeg.

Takk for tipsene alle sammen! 

Lenke til kommentar

Alle kjemikalier som brukes i Norge skal være registrert i sikkerhetsdatablad-registeret, og det er lett å finne frem til ved å søke på "produktnavn datablad" i google.

Dette kan man også skrive ut og ta med til legevakten, spesiellt hvis det er snakk om sprayflasker eller væsker/pulver som er kommet i øyne/munn/hals og slikt.

http://mhaucon.ipb.no/pdf%5C02229sd.pdf

Der står mye nyttig info om stoffet som legene setter pris på så de slipper å gjette eller spørre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...