Gå til innhold

SNIKTITT: Sony slipper to nye vanntette muskelmobiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mm joda du har vel rett - er vel type frostet glass som jeg ser nå... jaja min Z1 (og iphone 4 før det) overlevde alle de årene med glass bak også - så i don't care...

Ja, såfremt den ikke knuser mens du lader den eller fordi du ringer for lenge, eller skulle finne på å bruke kameraet, slik som Z2/3 har hatt en lei tendens til å gjøre. Jeg ville avventet kjøp inntil rapporter fra forumbrukere kommer inn, kan jo alltids håpe på at denne tåler mer enn de to forrige.

de fleste knuser glasset ved å la telefonen falle ned på gulvet og så kommer de opp med de utroligste historier hvorfor glasset sprakk... :-)

Så du tror ikke på meg? Du er ikke snau. Jeg har opplevd dette selv. Du kan jo for all del teste det ut selv om du vil, er et rimelig kjent problem.

hehe kjenner jeg deg rett så har du hatt mange telefoner, den første knuste når du skulle ta bilde, den andre knuste når du ladet den, den tredje knuste når du ringte noen osv.... :p

sannheten i 99% av tilfellene er at telefonen fallt på gulvet så sprakk med engang eller har fallt på gulvet før og har fått et lite usynlig brudd som sprekker når det er store temperaturforskjeller... - men folk kommer alltid opp med de utroligste historiene :-)

Endret av foxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glass bak? Whyyyy?

Ingen andre gode telefoner i 4.7" kategorien. Gir opp Sony.

Må jeg bite i det sure eplet og gå for Apple?

Glass i seg selv er ikke det værste, men kvaliteten i glasset til Sony er håpløst.

Hva vet du om det? synsing?

På jobben har veldig mange en Sony Z1c eller Z3c ( over 200pers) og ingen har klaget på glasset bortsett fra når de har mistet den på gulvet...

ps: du skrev tidligere:

I tråd:Android-flaggskip: Z3(+) vs. S6 vs. 1+2?

29. juli 2015 - 22:40

"Har hatt z3c, og var stort sett fornøyd med den. Jeg synes (min mening) at glasset virker skjørt på Sony. Ikke at jeg knuste glasset, polstring er nødvendig."

Det er nettopp det at alle mulige rare folk kommer opp med synsing om ting og tang som de har hørt fra andre eller mener har opplevd selv...

Endret av foxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

mm joda du har vel rett - er vel type frostet glass som jeg ser nå... jaja min Z1 (og iphone 4 før det) overlevde alle de årene med glass bak også - så i don't care...

Ja, såfremt den ikke knuser mens du lader den eller fordi du ringer for lenge, eller skulle finne på å bruke kameraet, slik som Z2/3 har hatt en lei tendens til å gjøre. Jeg ville avventet kjøp inntil rapporter fra forumbrukere kommer inn, kan jo alltids håpe på at denne tåler mer enn de to forrige.

de fleste knuser glasset ved å la telefonen falle ned på gulvet og så kommer de opp med de utroligste historier hvorfor glasset sprakk... :-)
Så du tror ikke på meg? Du er ikke snau. Jeg har opplevd dette selv. Du kan jo for all del teste det ut selv om du vil, er et rimelig kjent problem.

hehe kjenner jeg deg ret så har du hatt mange telefoner, den første knuste når du skulle ta bilde, den andre knuste når du ladet den, den tredje knuste når du ringte noen osv.... :p

sannheten i 99% av tilfellene er at telefonen fallt på gulvet så sprakk med engang eller har fallt på gulvet før og har fått et litt usynlig brudd som sprekker når det er store temperatur forskjeller... - men folk kommer alltid opp med de utroligste historiene :-)

Store temperaturforskjeller? Som f.eks før og etter man lader? Eller skal filme 4K med snapdragon 810? Min sprakk etter lading, rimelig kjipt når den helt ny. Min Z3c datt i gulvet, så den er grei, byttet bakparten, disse fåes kjøpt hos mytrendyphone. Den sprakk i lomma mi. Du må gjerne sitte på hesten din, men du har den ikke selv, så du har antagelig ikke søkt opp andres erfaringer på dette heller. Argumenter som at "99% av tilfellene" osv er tullete og gir ingen mening, dette er ikke er noe du har dekning for å kunne si, da påstanden verken kan bevises eller motbevises.

Edit: så sier du synsing? God dag mann økseskaft...

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe kjenner jeg deg rett så har du hatt mange telefoner, den første knuste når du skulle ta bilde, den andre knuste når du ladet den, den tredje knuste når du ringte noen osv.... :p

sannheten i 99% av tilfellene er at telefonen fallt på gulvet så sprakk med engang eller har fallt på gulvet før og har fått et lite usynlig brudd som sprekker når det er store temperaturforskjeller... - men folk kommer alltid opp med de utroligste historiene :-)

http://forum.xda-developers.com/z3-compact/general/sony-xperia-z3-z3-compact-glass-survey-t2900149/

https://docs.google.com/forms/d/1TbzuItq2xFDTS7iXX_mpiXN0MEINdA521bJkWaPlPRk/viewanalytics

Ingen røyk utan eld.

Lenke til kommentar

http://forum.xda-developers.com/z3-compact/general/sony-xperia-z3-z3-compact-glass-survey-t2900149/

https://docs.google.com/forms/d/1TbzuItq2xFDTS7iXX_mpiXN0MEINdA521bJkWaPlPRk/viewanalytics

Ingen røyk utan eld.

Men han sier jo at "sannheten i 99% av tilfellene er at vi lyger". Mulig det, da er eg en 1 percenter. Første gang i livet mitt isåfall.

Men eg er kanskje en sånn som kaster mobilen min i bakken, og så går eg og later som noe annet har skjedd. På et forum. For DET er jo virkelig fornuftig.....

Men så har jo foxy enormt med statistikk fra sin jobb da........

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Xperia Z5, mens både forside og bakside er i glass. Baksiden har fått en frostet design, i motsetning til tidligere generasjoners blanke ytre. Men baksiden på telefonen er fortsatt knuselig hvis du mister den i bakken"

..... :( Fortsatt lyst på Sony, fortsatt toppmodeller jeg står over....

-Ja- dette er en "dealbreaker" for meg ,og har vært det siden Xperia Z .....har med hver ny Sony generasjon venta og håpet at de skal ta ta til vett.....men nei

Lenke til kommentar

Xperia Z serien har vært notorisk på akkurat problemet med temperatur/glass.

Er eksempler på folk som har kommet inn fra en god vintersdag, lagt mobiltelefonen på kjøkkenbenken og ....ja, du kan gjette resultatet

At mange glassrygger har sprekt (kanskje de fleste) etter fall er nok tilfelle, men med denne serien? Er og har problemene vært langt større enn det.

Hadde Sony lagd en toppmodell med chassis / rygg i metall , polykarbonat eller lignende, kan du banne på at de hadde fått mange mange titals-tusen ekstra salg over natta.

Jeg og fryktelig mange andre har veldig lenge håpt sterkt på at Sony skal ta til vett og lage en (absolutt toppmodell) mobiltelefon vi trygt kan kjøpe.

Z5 er en like stor skuffelse som Z, Z2, Z3 og Z3+ av -en- åpenbar grunn.

Blir som regel glad/spent når mobiler jeg ser fram til blir lansert, med Sony? Har jeg veldig lenge vært svakt håpefull, men like skuffa hver gang, og endt opp nesten deprimert. ...På Sonys vegne

• Liker 2
Lenke til kommentar

Z5 er en like stor skuffelse som Z, Z2, Z3 og Z3+ av -en- åpenbar grunn.

Ein kan jo alltids håpe på at dei har putta inn ein ny type glas eller forbetra det frå Z3. Finnes mange telefonar der ute som ikkje har den slags problem.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det jeg ikke fatter er hvorfor prisen er så høy. Z3 Compact kostet rett i overkant av 4000,- da den ble sluppet i september i fjor.

Z5 Compact, som er en oppgradering uten overraskelser (mao. det som var forventet men ikke noe mer) får en pris på 1.600,- mer enn forgjengeren ved lansering.

Da er vi jo nesten på iPhone nivå, og en stor del av attraksjonen faller bort for min del.

Hvorfor??

Lenke til kommentar

Prisene i år kontra september i fjor har en enkel forklaring, valuta. Den norske krona har svekket seg så mye at det forklarer 1300 kr av prisøkningen på 1600 kr.

Nå har jeg ikke veil pris i dollar eller euro for hverken Z3 Compact i fjor eller Z5 Compact i år, men det er antagelig ganske nært hverandre om ikke helt identisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket prisjakt, og så z3c kostet rett under 4200 kr i fjor. Med en dollarkurs på 6.23 i fjor, mot 8,31 i dag, ville dagens pris vært ganske spot om 5600 kr.

Edit: valutakurser fra "XE currency"-appen 3.9 i fjor og dagens kurs.

Endret av teitur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...